بی خوابی در دوران بارداری – بخش اول

در اینجا مواردی که باعث دشواری خوابیدن در دوران بارداری می شود و آنچه می توانید در این زمینه انجام دهید آورده شده است.

در حقیقت ، بی خوابی یا عدم توانایی در خوابیدن یا خواب ماندن ، به ویژه در سه ماهه سوم ، که تخمین زده می شود بیش از 75 درصد مادران آینده را تحت تأثیر قرار دهد ، ضربه جدی به شما خواهد زد.

خواب کافی برای سلامتی بسیار مهم است. برای کمک به شما در داشتن خواب بهتر شبانه ، در اینجا بیشتر در مورد دلایل بی خوابی و همچنین آنچه می توانید برای مدیریت و شاید جلوگیری از آن در دوران بارداری انجام دهید ، اطلاعات مهمی وارد شده است.

بی خوابی چیست؟

بی خوابی یک اختلال خواب است که باعث می شود خوابیدن یا خواب ماندن در شب دشوار شود. یا اینکه به خواب بروید اما خیلی زود بیدار شده و دیگر نتوانید بخوابید. در نهایت به دلیل نداشتن خواب کافی اغلب احساس خستگی می کنید . بی خوابی ، می تواند بر روحیه ، سطح انرژی ، سلامتی و عملکرد شما تأثیر بگذارد.

بی خوابی در دوران بارداری از چه زمانی شروع می شود؟

طبیعی است که در هر مرحله از بارداری مشکل خواب داشته باشید ، اما بسیاری از زنان باردار از سه ماهه دوم تا سوم بی خوابی را تجربه می کنند ، زیرا سایر علائم بارداری افزایش می یابد، به نسبت اینکه سرعت رشد کودک بیشتر می شود خواب برای مادر دشوار تر خواهد شد. هنوز هم ، مشکلات سه ماهه اول می تواند شما را از رختخواب جدا کند، از جمله تهوع صبحگاهی ، که می تواند در هر زمان از شبانه روز اتفاق بیفتد .

بی خوابی در بارداری

چه عواملی باعث بی خوابی بارداری می شود؟

مانند بسیاری از علائم آزار دهنده مربوط به بارداری ، بی خوابی می تواند تا حدی به تغییرات هورمونی مربوط شود. اما معمولاً عوامل مختلفی نیز وجود دارد که ممکن است برای نخوابیدن شما در شب مشکل ایجاد کنند ، از جمله:

نیاز مکرر به دستشویی

سوزش معده در بارداری ، یبوست یا تهوع صبحگاهی

درد ، از جمله سردرد ، درد رباط گرد یا سینه های حساس

گرفتگی پا و سندرم پای بی قرار

خوابهای پریشان کننده

دشوار بودن خوابیدن با شکم در حال رشد

لگد زدن کودک

بی خوابی بارداری چه مدت طول می کشد؟

از آنجا که در هر مرحله از بارداری تجربه بی خوابی و اختلال در خواب وجود دارد ، ممکن است هفته ها و ماهها بی خوابی را تحمل کنید. اما به جای اینکه اجازه دهید این اختلال خواب بر شما سنگینی کند ، در ملاقات بعدی قبل از زایمان با پزشک خود مشورت کنید .

آیا می توانید ملاتونین را در دوران بارداری مصرف کنید؟

ملاتونین ، هورمونی که بدن به طور طبیعی برای تنظیم چرخه های خواب و بیداری ایجاد می کند ، یک راه حل آسان برای بی خوابی به نظر می رسد. اما تأثیر آن در بارداری به خوبی بررسی نشده است. اگر با بی خوابی دست و پنجه نرم می کنید ، پزشک ممکن است یک دوز گاه به گاه و بسیار کم را تأیید کند.

همچنین داروهای کمکی بدون نسخه ای وجود دارد که برای استفاده های گاه به گاه در بارداری بی خطر محسوب می شوند ، از جمله Unisom ، Tylenol PM ، Sominex و Nytol ، اما همیشه قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

گاهی اوقات ، پزشکان مصرف مکمل منیزیم را برای مقابله با یبوست یا گرفتگی پا توصیه می کنند. اگر این مورد برای شما مناسب باشد ، منطقی است که آن را قبل از خواب بخورید ، زیرا منیزیم به دلیل قدرت طبیعی شل کنندگی عضلات مورد استفاده قرار می گیرد و ممکن است به خواب رفتن شما هم کمک کند. باز هم ، همیشه قبل از مصرف هرگونه داروی خواب آور بدون نسخه در دوران بارداری ، از پزشک خود مشورت بگیرید.

بی خوابی در دوران بارداری – بخش دوم

0 0 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات