علائم شایع بارداری

علائم شایع بارداری

ذکر این نکته حائز اهمیت است که همه زنان علائم یکسانی را تجربه نمی کنند. با این وجود، بیشتر خانم ها حداقل برخی از این علائم را تجربه می کنند و آگاهی از این علائم به شما در تشخیص بارداری کمک می کند. یک روش بهتر برای تأیید بارداری انجام آزمایشات بارداری است.

1. حساسیت پستان

پستان ها حساس می شوند و در صورت بارداری ممکن است حساسیت، سنگینی یا دردناکی پستان را تجربه کنید. حساسیت پستان یکی از اولین و رایج ترین علائم بارداری است. حدود دو هفته پس از تشکیل لقاح، تغییرات در پستان حس می شود.

2. خواب آلودگی

ممکن است به خاطر تغییرات سوخت و سازی که در بدن شما رخ می دهد، احساس خستگی و کلافگی کنید.

3. حالت تهوع و سرگیجه

یکی دیگر از نشانه های شایع بارداری احساس تهوع است، به خصوص در صبح به دلیل بالا رفتن سطح پروژسترون که به آن تهوع صبحگاهی گفته می شود و به طور معمول با سرگیجه همراه است.

علائم شایع بارداری

علائم شایع بارداری

4- افزایش دمای بدن پایه

اگر باردار باشید، دمای بدن پایه شما افزایش می یابد. دما ممکن است بین 0.5 تا 1.5 درجه افزایش یابد و همچنان بالا باقی بماند.

5- نوسانات روحی

احساس افسردگی، گریه و احساس ناراحتی بسیار شدید برخی از علائم مربوط به نوسانات خلقی و بارداری است. تغییرات هورمونی در بدن مسئول این نوسانات خلقی و حساسیت است.

6. هوس و نفرت از غذا

اگر باردار باشید هوس غذا شایع است. هوس غذا ممکن است کاملا مهار نکردنی یا طبیعی باشد، شما ممکن است هوس غذاهایی مانند ترشی، سایر غذاهای خوش طعم یا غذاهایی را که قبلاً دوست نداشته اید کنید. این هوس ها ممکن است بیایند و بروند یا در کل مدت زمان بارداری باشند. برخی از خانم ها همچنین نسبت به بعضی از غذاها دچار تنفر شدید می شوند؛ حتی نسبت به غذاهایی که روزی دوستشان داشتند.

تفاوت سندرم پیش از قاعدگی PMS و بارداری

7. تیرگی نوک پستان

سطح استروژن در بدن در دوران بارداری افزایش می یابد و این افزایش منجر به بزرگی هاله یا نوک پستان شود. همچنین ممکن است در این مدت هاله دور نوک پستان تیره شود.

8- گرفتگی عضلات

اگر باردار هستید، ممکن است گرفتگی خفیف در ناحیه تحتانی شکم یا کمر را تجربه کنید.

علائم شایع بارداری

علائم شایع بارداری

9. تیره شدن پوست

برخی از خانم ها تغییر ناگهانی در رنگ پوست خود را تجربه می کنند. به این پدیده ملاسما گفته می شود و بیشتر در چانه، لب فوقانی، پیشانی و گونه ها رخ می دهد.

10- تکرر ادرار

نیاز به ادرار مکرر خود می تواند نشانه بارداری باشد. در دوران بارداری، رحم رشد می کند و مثانه را فشار می دهد و منجر به تکرر ادرار می شود.

11. سردرد

سردردهای ناگهانی ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی اتفاق بیفتد، که در دوران بارداری شایع است.

1 1 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات