عارضه صبحگاهی و حالت تهوع در دوران بارداری – بخش اول

تهوع در بارداری

اگر این عارضه فقط در صبح اتفاق می افتد در اینجا برخی از راهنمایی ها برای زنانی که با حالت تهوع در دوران بارداری ، به ویژه در ماه های اولیه مقابله می کنند ، آورده شده است.

شما در حال تجربه کردن عوارض دوران بارداری خود هستید، مثل حساسیت در نوک پستانها و تکرر ادرار و رگ های آبی در اطراف سینه که هیچ کدام از این مسائل را نمی توانید کنترل کنید . تا اینکه یک روز با احساس بدی در معده خود از خواب بیدار می شوید .

آیا شما دچار دریا زدگی شده اید ؟ احساس بدی که تا به حال تجربه اش نکرده اید .

به حالت تهوع صبحگاهی خوش آمدید …

به احتمال زیاد این حالت تا چند هفته آینده با شما خواهد بود .

تهوع صبحگاهی چه زمانی شروع می شود ؟

اگر از قبل می دانستید که از هر 4 زن باردار سه نفر و یا حدود 75 درصد زنان باردار در سه ماهه اول بارداری از این حالت رنج میبرند برای شما خبر غیر منتظره ای نخواهد بود . اگرچه بیشتر در هنگام طلوع آفتاب این حالت را حس می کنید اما ممکن است در هر ساعت از شبانه روز اتفاق بیفتد . به طور کلی این حالت تهوع و استفراغ بارداری را NVP می نامند . این علائم به طور معمول از هفته ششم بارداری شروع می شوند و از آنجا که حس بویایی در خانمهای باردار بسیار شدید است، تهوع صبحگاهی باعث تنفر او از برخی از غذاها می شود .

خبر خوب : برای اکثر قریب به اتفاق مادران باردار ، حالت تهوع صبحگاهی معمولا تا هفته دوازدهم یا نهایتا هفته چهاردهم ادامه دارد اگرچه تعداد کمی از زنان این حالت را در سه ماهه دوم خود هم تجربه می کنند و تعداد بسیار کمی بیشتر آن عده که انتظار چند قلویی دارند ممکن است تا سه ماهه سوم هم حالت تهوع را تجربه کنند . خبر بهتر اینکه حالت تهوع هیچ آسیبی به کودک شما وارد نخواهد کرد .

تهوع در بارداری

تهوع در بارداری

علائم بیماری صبحگاهی

علائم بیماری صبحگاهی معمول عبارتند از:

احساس حالت تهوع و ناراحتی در سه ماهه اول بارداری که بسیاری از زنان باردار آن را به حالت دریا زدگی تشبیه می کنند .

بی قراری که اغلب صبح می آید اما می تواند در هر زمان از شبانه روز ظاهر شود.

انزجار شدید نسبت به بعضی بوها و غذاهایی که آنقدر قدرتمند هستند که می توانند شما را به ناراحتی معده مبتلا کند.

احساس دریا زدگی که اغلب با گرسنگی همراه است.

یک حالت تهوع که بعد از غذا خوردن ایجاد می شود.

یک حالت تهوع بسیار شدید که منجر به استفراغ می شود.

تهوع در بارداری

درمان های بیماری صبحگاهی

در حالی که تنها راه حل این معضلات گذشت زمان است ، اما در این بین چند روش وجود دارد که می تواند شدت این معضل را به حداقل برساند:

غذاهایی که مورد علاقه شما هستند را مصرف کنید، حتی اگر مجبور شوید بارها و بارها غذای تکراری مصرف کنید . از خوردن ، دیدن ، بوییدن یا حتی فکر کردن در مورد هر غذایی که باعث تحریک شما شود خودداری کنید. غذاهای پر ادویه و اسیدی ممکن است چالش برانگیز باشد ، همچنین هر ماده ای که بوی تند داشته باشد. ممکن است بتوانید چند غذای سالم پیدا کنید و این از بسیاری از نیازهای تغذیه ای شما مراقبت خواهد کرد تا زمانی که بتوانید یک رژیم غذایی متنوع تر و خوش طعمتر داشته باشید. به عنوان مثال ، کالج متخصص زنان و زایمان آمریکا (ACOG) خوردن غذاهای نرم ، هضم آسان مانند موز ، نان تست ، برنج و سس سیب را پیشنهاد می کند. فقط در صورت تحمل غذاهای شیرین ، غذاهای شیرین را انتخاب کنید. بهتر است ویتامین A و پروتئین خود را به جای کلم بروکلی و مرغ از هلو و ماست دریافت کنید یا فقط غذاهای خوش طعم را انتخاب کنید. در دوران بارداری شما وقت کافی برای خوب غذا خوردن خواهید داشت.

عارضه صبحگاهی و حالت تهوع در دوران بارداری – بخش دوم

عارضه صبحگاهی و حالت تهوع در دوران بارداری – بخش سوم

1 1 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات