لقاح آزمایشگاهی IVF – بخش دوم

IVF

لقاح آزمایشگاهی IVF – بخش اول

پس از آماده شدن جنین ها،، شما به مرکز IVF باز خواهید گشت تا پزشکان بتوانند یک یا چند جنین را به رحم شما منتقل کنند. این روش سریعتر و آسان تر از بازیابی تخمک است. پزشک یک لوله انعطاف پذیر به نام کاتتر را از طریق واژن و دهانه رحم شما وارد رحم می کند، جایی که جنین ها قرار دارند. برای افزایش احتمال حاملگی، بیشتر متخصصان IVF توصیه می کنند تا حداکثر سه جنین را همزمان انتقال دهید. با این حال ، این بدان معنی است که شما می توانید بارداری چندقلویی داشته باشید که می تواند خطرات سلامتی را برای شما و نوزادان افزایش دهد.

طبق این روش، شما معمولاً چندین ساعت در رختخواب می مانید و چهار تا شش ساعت بعد مرخص می شوید. پزشک شما احتمالاً حدود دو هفته پس از انتقال جنین، آزمایش بارداری را روی شما انجام می دهد.

در مواردی که تعداد اسپرم مرد بسیار کم است یا تحرک ضعیفی (حرکت اسپرم) وجود دارد، پزشکان ممکن است IVF را با روشی به نام تزریق اسپرم داخل سیتوپلاسمی ترکیب کنند. در این روش، اسپرم از مایع منی یا در برخی موارد مستقیماً از بیضه گرفته می شود و مستقیماً وارد تخمک می شود. وقتی جنینی مناسب تولید شد، با استفاده از روش معمول IVF به رحم منتقل می شود.

ivf

ivf

نرخ موفقیت برای IVF چیست؟

میزان موفقیت درIVF به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله دلیل ناباروری، جایی که شما در آن عمل می کنید و سن شما. CDC برای کلیه روشهای کمک باروری (ART) انجام شده در ایالات متحده، از جمله IVF ، GIFT و ZIFT ، آمار ملی را جمع آوری می کند، اگرچه IVF رایج ترین روش است؛ با این وجود جدیدترین گزارش سال 2016 نشان داده است:

بارداری به طور متوسط در 27.3 درصد از تمام دوره ها (بسته به سن زن بیشتر یا پایین تر) به دست آمد.

درصد چرخه هایی که منجر به تولد زنده می شود به طور متوسط 22.2٪ بود (بسته به سن زن بیشتر یا کمتر است).

آیا موارد دیگری در مورد IVF وجود دارد که باید بررسی شود؟

هر جنینی که در اولین اقدام IVF استفاده نکنید، می تواند برای استفاده بعدی منجمد شود. اگر بار دوم یا سوم تحت IVF قرار بگیرید، این باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود. اگر جنین های باقی مانده خود را نمی خواهید، ممکن است آنها را به یک زوج نابارور دیگر اهدا کنید یا اینکه شما و شریک زندگی خود می توانید از کلینیک بخواهید جنین ها را نابود کند. شما و همسرتان باید قبل از تخریب یا اهدای جنین توسط کلینیک توافق کنید.

سن زن عامل اصلی موفقیت IVF برای هر زوجی است. به عنوان مثال، خانمی که زیر 35 سال است و تحت IVF است، 39.6٪ احتمال بچه دار شدن دارد، در حالی که یک زن بالای 40 سال 11.5٪ احتمال دارد. با این حال ، CDC اخیراً دریافت که با اصلاح فنون و با تجربه تر شدن پزشکان، میزان موفقیت در هر گروه سنی در حال افزایش است.

هزینه های IVF چقدر است؟

این قیمت بسته به محل زندگی شما، میزان داروهایی که باید مصرف کنید، تعداد چرخه IVF که انجام می دهید و مبلغی که بیمه شما برای این روش پرداخت خواهد کرد متفاوت خواهد بود. شما باید پوشش کامل IVF بیمه خود را بررسی کرده و در مورد مزایای خود بیانیه کتبی بخواهید.

لقاح آزمایشگاهی IVF – بخش اول

0 0 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات