تب و لرز در دوران بارداری

هرگز تب یا لرز در بارداری طبیعی نیست. اگر این علائم را تجربه کردید ، ممکن است شما یک بیماری کاملاً بی ارتباط با بارداری داشته باشید، یک متخصص می گوید: بیمار شدن در هنگام بارداری به دلیل سرکوب طبیعی سیستم ایمنی بدن ساده تر رخ می دهد. برخی شرایط جدی تر که به طور مستقیم با بارداری در ارتباط هستند وجود دارد که می تواند باعث بروز برخی بیماری ها و عوارض در حاملگی شوند. برای کسب اطلاعات در مورد بیماری ها و شرایطی که ممکن است سبب بروز علائمی در بارداری شوند بهتر است اطلاعات خود را کامل کنید.

تب و لرز در بارداری به چه دلایلی ممکن است رخ دهد؟

عفونت ادراری UTI

10 درصد از مادران در دوران بارداری خود به عفونت ادراری (UTI) مبتلا می شوند. دستگاه ادراری شما مجاری ادراری، مثانه، حالب و کلیه ها را شامل می شود. با ورود باکتریها به این سیستم و تکثیر، عفونت رخ می دهد. اکثر UTI ها عفونت مثانه هستند و اگر بی درنگ با آنتی بیوتیک ها و مایعات زیادی درمان شوند، جدی نیستند. در صورت عدم درمان، یک عفونت مثانه ممکن است به کلیه ها سرایت کرده و عوارض مختلفی از جمله زایمان زودرس، نوزاد کم وزن و سپسیس (عفونت خون) ایجاد کند. برخی از عفونتهای ادراری بدون علامت است اما برخی دیگر با علائمی از قبیل نیاز شدید به ادرار کردن ، احساس سوزش با ادرار ، ادرار ابری یا خون در ادرار همراه با تب ، لرز و درد لگن همراه باشند.

تب و لرز در دوران بارداری

تب و لرز در دوران بارداری

آنفلوانزا

تب، لرز، سرفه ، حالت تهوع و استفراغ با داشتن آنفلوانزا رخ می دهد. زنان باردار خطر ابتلا به آنفولانزا و بیمار شدن شدید را دارند زیرا سیستم ایمنی بدن آنها سرکوب می شود.

چگونه متوجه شویم که به آنفولانزا دچار شدیم یا فقط سرماخوردگی است؟

طبق اعلام موسسه ملی بهداشت (NIH) ، آنفولانزا به سرعت بروز می کند و علائم شما از سرماخوردگی شدیدتر است. اگر گمان می کنید شاید به آنفولانزا مبتلا شوید ، سریع به پزشک مراجعه کنید. او برای شما استراحت تجویز می کند و مایعات زیادی را همراه با داروی ضد ویروسی برای کوتاه کردن طول علائم و جلوگیری از عوارض جدی توصیه می کند. مراکز کنترل بیماری (CDC) به همه زنان باردار توصیه می کند از واکسن های آنفولانزا استفاده کنند.

عفونت تنفسی فوقانی (معروف به سرماخوردگی)

همه ما از این عفونت ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی که شامل سینوس ها، مجاری بینی، حلق و حنجره می شود؛ رنج می بریم. ممکن است علائمی شبیه آنفولانزا مانند آبریزش بینی، گلودرد، سرفه و مشکل تنفسی داشته باشید. دکتر دوک خاطر نشان می کند که یک عفونت تنفسی فوقانی به اندازه آنفولانزا جدی نیست و معمولاً خودبه خود برطرف می شود. علائم معمولاً بین 3 تا 14 روز به طول می انجامد و شما می توانید آنها را در خانه درمان کنید. اگر بعد از گذشت چند روز هنوز بیمار هستید، ممکن است عفونت جدی تری مانند سینوزیت ، برونشیت ، گلوگاه استرپت یا ذات الریه داشته باشید ، بنابراین تماس با پزشک مهم است.

تب و لرز در دوران بارداری

تب و لرز در دوران بارداری

ویروس دستگاه گوارش

اسهال و استفراغ ناشی از یک اشکال GI است و در صورت عدم درمان، می تواند عواقب جدی برای زنان باردار داشته باشد ، زیرا کمبود آب بدن می تواند باعث انقباضات و حتی زایمان زودرس شود. سایر عوارض جانبی احتمالی آن عبارتند از افت فشار خون، سرگیجه، ضعف ، غش و در موارد شدید عدم تعادل الکترولیت باشد. بیشتر موارد این ویروس ها به خودی خود برطرف می شوند ، اما مایعاتی مانند آب و گیتاراد و همچنین رژیم غذایی BRAT (موز ، برنج ، سیب زمینی و نان تست) برای درمان مفید هستند. پزشکان توصیه می کند که اگر 24 ساعت قادر به نگه داشتن مایعات نبودید، خون را استفراغ کرده اید، علائم کمبود آب بدن (ادرار کم یا خشک ، خشکی دهان، تشنگی بیش از حد، سرگیجه) دارید سریعاً با پزشک خود تماس بگیرید. همچنین اگر تب بالای 101 درجه فارنهایت دارید یا اینکه در مدفوع خود خون مشاهده کردید باید سریع به دکتر خبر بدید.

0 0 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات