تب و لرز و موارد مرتبط با بارداری

تب و لرز بارداری

در ابتدا می توانید جهت اطلاع از انواع عفونت ها و مشکلات مرتبط با تب و سرماخوردگی، مطلب ” تب و لرز در دوران بارداری ” را مطالعه نمایید.

در برخی موارد نادر مسایلی وجود دارد که فقط برای زنان بارداری رخ می دهد و از بیماری های شایع نیست.

کوریوآمنیونیت

نوعی عفونت باکتریایی غشاهای اطراف جنین شامل کوریون و آمنیون است که دارای علائمی مانند تعریق، بالا رفتن ضربان قلب و ترشحات غیر معمول واژن شود. این مورد می تواند سبب تب و لرز نیز بشود و باید به سرعت با آنتی بیوتیک و در برخی موارد با زایمان سریع تر درمان شود.

تب و لرز بارداری

تب و لرز بارداری

سقط جنین سپتیک

اگر سقط جنین همراه با عفونت در رحم زنان باشد به این حالت سقط جنین سپتیک می گویند. این مشکل شامل علائمی مانند تب شدید، لرز، درد شدید یا گرفتگی، خونریزی، ترشحات واژن و کمر درد می شود. اگر مادر به هر دلیلی احساس کرد که دارای نشانه های سقط جنین است باید به سرعت نزد پزشک برود. اگر این بیماری درمان نشود می تواند سبب شوک سپتیک شود که یک مشکل کشنده است. علائم آن شامل فشار خون پایین، دمای پایین بدن، کاهش ادرار و دیسترس تنفسی است.

لیستریا

لیستریوز عفونتی است که ناشی از مصرف غذای آلوده یا آب است. زنان باردار ، نوزادان ، افراد مسن و بزرگسالان با اختلال در سیستم ایمنی بدن بیشترین خطر را دارند. علائم اولیه لیستریا ممکن است شامل تب، درد عضلانی، حالت تهوع و اسهال باشد. علائم ممکن است چند روز یا حتی دو ماه بعد از خوردن غذای آلوده ایجاد شود. اگر عفونت در سیستم عصبی گسترش یابد، می تواند منجر به سردرد، سفت شدن گردن، سردرگمی و از بین رفتن تعادل یا تشنج شود. همه نوزادانی كه مادران آنها آلوده هستند مشكلی ندارند اما در بعضی موارد لیرریوز درمان نشده می تواند منجر به سقط جنین، زایمان زودرس، عفونت جدی در نوزاد شما یا حتی زایمان زودرس شود. یک مادر می تواند از آنتی بیوتیک ها کمک کند تا کودک خود را در امان نگه دارد.

تب و لرز بارداری

تب و لرز بارداری

پارواویروس B19

یک بیماری شایع در دوران کودکی است که بسیاری از بزرگسالان به آن مصون هستند. این ویروس در بارداری می تواند از طریق دستگاه تنفسی مانند سرفه از مادر به جنین سرایت کند. این بیماری به بیماری پنجم نیز معروف است و در بیشتر موارد مشکل حادی پیش نمی آورد. در برخی از زنان کمتر از 5 درصد می تواند منجر به سقط جنین یا کم خونی شدید جنین شود.

از علائم این بیماری برای بزرگسالان درد مفاصل و تحریک پذیری است که می تواند برای روزها یا هفته ها ادامه پیدا کند. اگر احساس می کنید به این ویروس آلود شدید حتما نزد پزشک بروید.

 

3 3 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات