سردرد در دوران بارداری – بخش اول

همراه با بارداری ممکن است دردهای جدیدی در بالای گردن ایجاد شود. در اینجا چند دلیل وجود دارد که اثبات می کند سردرد در دوران بارداری کاملاً رایج است .

بارداری معمولا شما را دچار سردرد می کند اما این به ان معنا نیست که شما باید یک سر درد را نادیده بگیرید، به خصوص اگر شما به طور منظم سردرد تنشی یا میگرنی دارید یا درد باعث اختلال در خواب یا اشتهای شما می شود. تاکتیک های دیگری نیز وجود دارد ، از ترفندهای رژیم غذایی گرفته تا مدیریت استرس که باعث تسکین سردرد در بارداری می شود.

در اینجا نگاهی می اندازیم به انواع مختلف سردردهایی که ممکن است تجربه کرده باشید ، علائم رایج و روش های درمان آنها.

انواع مختلف سردرد چیست؟

سردردهایی که در حین بارداری از آن رنج می برید دقیقاً مانند همان سردردهایی است که می توانید در هر زمان دیگری داشته باشید ، بنابراین ارزش دارد در مورد انواع متداول آن اطلاعات کسب کنید.

سردردهای تنشی

اگر تحت استرس هستید ، گرسنه هستید و یا از ناحیه گردن یا شانه های خود احساس درد می کنید ، ممکن است سردرد تنشی داشته باشید که احساس یک درد خفیف تا متوسط کسل کننده داشته باشد. این یکی از رایج ترین انواع آن است.

میگرن

با این نوع سردرد می توانید درد متوسط تا شدیدی را انتظار داشته باشید که شاید ساعتها یا حتی روزها ادامه داشته باشد. برخی از زنان مبتلا به میگرن نیز دچار تاری دید ، چشمک زدن ، بی حسی و حالت تهوع می شوند.

سردرد در بارداری

سردردهای سینوسی

فشار به اطراف چشم ، گونه و پیشانی به علاوه گرفتگی بینی ممکن است نشانه سردرد سینوسی باشد. این موارد معمولاً با عفونت سینوسی اتفاق می افتد ، اما معمولاً با میگرن اشتباه گرفته می شوند. در هر دو حالت ، هنگامی که به جلو خم می شوید یا دراز می کشید ، درد می تواند بدتر شود.

سردردهای خوشه ای

به نظر می رسد این دردهای سر، سردردهایی هستند که به سرعت شروع شده و بدتر می شوند ، برای چندین روز یا بیشتر ادامه دارند. درد معمولاً روی یک چشم متمرکز می شود یا یک طرف سر را درگیر می کند. خبر خوب: سردردهای خوشه ای در خانم ها در مقایسه با مردان نادر است.

سردردهای مزمن

اگر بیش از نیمی از روزهای هر ماه سردرد داشته باشید ، می تواند مزمن تلقی شود. این نوع شامل میگرن و سایر سردردهاست. “مزمن” فقط به دفعات بروز آنها اشاره دارد.

سردرد در بارداری

سردرد در بارداری

به طور کلی سردرد در دوران بارداری از چه زمانی شروع می شود؟

سردرد اغلب از علائم اولیه بارداری است و معمولاً در سه ماهه اول بارداری با افزایش سطح هورمون و افزایش حجم خون شروع می شود. اما این نوع درد می تواند محرک های زیادی داشته باشد ، به این معنی که می تواند در هر زمان بروز کند. به عنوان مثال ، انعطاف پذیری در سه ماهه اول بارداری ، احتقان در اواسط بارداری یا گرم شدن بیش از حد و نفخ در طول ماه سوم می تواند باعث درد سر شود .

چه عواملی باعث ایجاد سردرد در دوران بارداری می شوند؟

مقصر اصلی هورمون های بارداری هستند ، اگرچه دلایل زیادی برای سردرد در هر مرحله از بارداری وجود دارد. اینها می تواند شامل خستگی ، تنش ، خستگی چشم ، افزایش گرسنگی ، پایین آمدن سطح قند خون و استرس جسمی یا عاطفی باشد. برخی از غذاها مانند پنیر ، شکلات ، لبنیات و گوشت های فرآوری شده مانند بیکن نیز می توانند در هر سه ماهه دوران بارداری سردرد را تحریک کنند.

اگر از گرفتگی سینوس ، آبریزش بینی یا آلرژی رنج می برید (هنگام بارداری مستعدتر هستید) ، سردرد نیز ممکن است با این علائم همراه باشد. زنانی که در بارداری کافئین کمتری مصرف می کنند ممکن است دچار سردرد شوند و کم آبی که اغلب همراه با حالت تهوع و استفراغ است نیز می تواند باعث ضربان سر شما شود. بعد از هفته 20 بارداری ، سردردهای شدید ممکن است مربوط به فشار خون بالا باشد. این ممکن است خطر ابتلا به تعدادی از عوارض بارداری مانند پره اکلامپسی و زایمان زودرس را افزایش دهد.

گاهی حداقل برای کسانی که قبل از بارداری میگرن داشته اند : هورمون ها در دوران بارداری ممکن است سردرد های آنها را کمتر کند.

سردرد در دوران بارداری – بخش دوم

0 0 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات