تنگی نفس در دوران بارداری

با پیشرفت بارداری ، حتی پس از حداقل تحرکات جسمی، ممکن است احساس ورم کنید. طبق معمول ، این هورمون های بارداری مقصر هستند که شما را دچار تنگی نفس می کنند. آنچه در مورد تنگی نفس در دوران بارداری باید بدانید در اینجا آورده شده است.

آیا تنگی نفس در بارداری طبیعی است؟

تنگی نفس ، کاملا طبیعی است. همچنین کودک شما که به طور مداوم از طریق جفت اکسیژن کافی بدست می آورد ، کاملاً ایمن است.

به طور کلی تنگی نفس از چه زمانی شروع می شود؟

تنگی نفس اغلب در سه ماهه دوم بارداری شروع می شود. در سه ماهه سوم ، ممکن است با ادامه رشد کودک ، شدت تنگی نفس بیشتر شود.

تنگی نفس در بارداری

تنگی نفس در بارداری

چه عواملی باعث تنگی نفس در دوران بارداری می شود؟

هورمون های بارداری ، مغز شما را تحریک می کنند تا دفعات و عمق تنفس شما را افزایش دهند ، بنابراین اکسیژن بیشتری را برای کودک در حال رشد خود دریافت می کنید. این هورمون ها همچنین مویرگ های دستگاه تنفسی شما را متورم کرده و عضلات ریه ها و لوله های برونش را شل می کنند و باعث می شوند احساس ورم کنید. در اواخر بارداری ، رحم شما با رشد به سمت دیافراگم فشار می آورد. با این کار ریه های شما فشرده می شوند و توانایی آنها برای گسترش کامل هنگام نفس کشیدن محدود می شود و باعث می شود وقتی فقط از پله ها بالا رفته اید احساس کنید که به اندازه یک ماراتن دویده اید.

با تنگی نفس در دوران بارداری چه کاری می توانم انجام دهم؟

اگرچه نمی توانید این علامت شایع بارداری را به طور کامل از بین ببرید ، اما مواردی وجود دارد که می توانید برای تسکین، آن را انجام دهید:

تا می توانید صاف بایستید. وضعیت مناسب باعث می شود ریه های شما راحت تر نفس بکشند.

خوابیدن به سمت چپ بهترین وضعیت برای گردش خون است.

قطعاً هنوز هم می توانید به کارهای روزمره خود ادامه دهید و در دوران بارداری به ورزش ادامه دهید. فقط به بدن خود گوش فرا دهید و خیلی به خود فشار نیاورید.

تنگی نفس در بارداری

تنگی نفس در بارداری

چه زمانی می توانم انتظار داشته باشم که تنگی نفس به پایان برسد؟

ممکن است در پایان بارداری هنگامی که کودک به لگن می افتد ، تنگی نفس کمتری داشته باشید .

چه موقع باید در مورد تنگی نفس در دوران بارداری با پزشک خود تماس بگیرم؟

اگر مدام نفس می کشید ، با پزشک خود صحبت کنید. نفس نفس زدن گاهی اوقات می تواند به دلیل کم خونی در دوران بارداری به دلیل کاهش گلبول های قرمز حامل اکسیژن ایجاد شود ، بنابراین ممکن است پزشک شما بخواهد سطح آهن شما را بررسی کند. در صورت ابتلا به آسم با پزشک خود نیز مشورت کنید.

اگر نفس کشیدن خیلی سخت است و به نظر می رسد لب ها یا نوک انگشتان شما مایل به آبی شده است یا اگر درد قفسه سینه و ضربان قلب دارید سریعاً با پزشک خود تماس بگیرید.

5 1 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات