آیا در دوران بارداری تاری دید دارید؟

اکنون می توانید به وضوح ببینید؟ شاید اینطور نباشد، تاری دید در دوران بارداری کاملاً رایج است و گاهی اوقات تا بعد از زایمان ادامه دارد.
هرچند نیازی به وحشت نیست. بعد از زایمان احتمالاً در مدت کوتاهی بینایی شما به حالت طبیعی بر می گردد.

تاری دید در دوران بارداری از چه زمانی شروع می شود؟

بارداری هر جنبه ای از بدن شما را تغییر می دهد ، گاهی اوقات به طرز ناخوشایندی ، بنابراین جای تعجب نیست که ممکن است بینایی شما نیز تحت تأثیر قرار گیرد.

بسته به دلایل ، چشمان شما ممکن است در هر زمان از دوران بارداری در معرض تار شدن ، خراشیده شدن یا در معرض عفونت قرار بگیرند. بسیاری از خانم ها می گویند با پیشرفت بارداری و تا پیش از زایمان ، این وضعیت بدتر می شود.

چه چیزی باعث تاری دید در دوران بارداری می شود؟

دلایل مختلفی برای تاری دید در دوران بارداری وجود دارد ، از جمله:

میزان اشک چشم شما کاهش یافته است.

هورمون های بارداری تولید اشک را کاهش می دهند ، در نتیجه می تواند منجر به خشکی چشم ، تحریک و ناراحتی شود.

فشار چشم

هورمون ها همچنین باعث تجمع مایعات در چشم شما می شوند ، همانطوری که تجمع مایعات در بدن منجر به متورم شدن مچ پا و پاهای شما می شود در چشم هم همین اتفاق می افتد. این می تواند منجر به تغییراتی در انحنای چشم شما شود و بینایی شما را در دوران بارداری تحت تأثیر قرار دهد. همچنین ممکن است تغییراتی در ضخامت قرنیه شما ایجاد شود و باعث حساسیت بیشتر چشم ها شود .

کاهش بینایی

هیچ کس مطمئن نیست که چرا در بعضی از زنان باردار گاهی اوقات قدرت بینایی کاهش می یابد ، اما می توان گفت که این کاهش بینایی برای تغییرات هورمونی است. اگر این علامت را تجربه کردید ، اطمینان حاصل کنید که بعد از تولد کودک بینایی شما به حالت طبیعی باز می گردد.

تاری دید در بارداری

تاری دید در بارداری

در زمان بارداری برای کاهش آسیب های بینایی باید چه اقداماتی انجام دهیم؟

در اینجا چند نکته برای کمک به شما در مورد این مسئله آورده شده است:

از قطره های چشمی ایمن در بارداری استفاده کنید.

اگر چشمان شما احساس خشکی می کند ، از قطره های روان کننده چشم ، که به آن “اشک مصنوعی” نیز می گویند ، اغلب بی خطر ، مقرون به صرفه هستند و در داروخانه یافت می شوند استفاده کنید. برای اطمینان از انتخاب چیزی که برای استفاده در هنگام بارداری موثر و بی خطر است ، از پزشک خود برای گرفتن توصیه استفاده کنید.

به چشمان خود استراحت دهید.

به چشمان خود فشار نیاورید و با نور فراوان مطالعه کنید ، به چشمان خود اغلب استراحت دهید و اگر احساس می کنید خیلی خوب نمی بینید سعی نکنید رانندگی کنید. اگر لنزهای تماسی شما را آزار می دهد ، تا بعد از زایمان از عینک استفاده کنید.

به دنبال عینک جدید نباشید

در صورتی که تغییرات چشمی شما قال توجه باشد طوریکه که شما برای دیدن به سختی می افتید ، می توانید عینک خود را عوض کنید اما بهتر است تا دو ماه پس از زایمان صبر کنید تا بینایی شما به ثبات برسد، سپس برای تهیه عینک یا لنز اقدام کنید.

زیاد به دنبال اصلاح بینایی خود نباشید

چشم پزشکان توصیه می کنند شش ماه قبل از بارداری ، در دوران بارداری و شش ماه پس از زایمان (یا در صورت شیردهی شش ماه پس از از شیر گرفتن) از جراحی اصلاح لیزر چشم (مانند LASIK) خودداری کنید. گرچه به کودک شما آسیب نمی رساند ، اما ممکن است به دلیل ثابت نشدن شرایط بینایی ، بعداً به جراحی دیگری احتیاج پیدا کنید.

اگر تمام روز به صفحه رایانه خیره شده باشید ، ممکن است متوجه شوید که چشمان شما دچار گرفتگی شده یا بینایی شما تار است، این یک مشکل شایع است که ممکن است با بارداری تشدید شود. پلک زدن مرتب و فاصله گرفتن از صفحه مکرر می تواند به شما کمک کند.

نکات دیگر برای کمک به سندرم بینایی رایانه عبارتند از: به حداقل رساندن نگاه کردن به تابش خیره کننده از سایر منابع نوری (مانند لامپ ها یا پنجره ها) ، استفاده از عینک های مخصوص صفحه نمایش ، آزمایش یک صفحه ضد نور و نگه داشتن صفحه، کمی زیر سطح چشم و حدود دو فوت از صورت.

اگر تاری دید در بارداری واقعاً شما را آزار می دهد ، با پزشک خود صحبت کنید. گاهی اوقات تمرینات چشم یا بینایی درمانی برای آموزش مغز و چشم شما برای همکاری موثرتر مفید است.

آیا می توانم از تاری دید در دوران بارداری جلوگیری کنم؟

گرچه نمی توانید از تاری دید در دوران بارداری و سایر تغییرات بینایی جلوگیری کنید ، اما می توانید با قطره های چشم کمی موجب تسکین خود شوید.

همچنین ممکن است بخواهید شریک زندگی ، اقوام و دوستان خود را به این نکته جلب کنید که تا زمانی که بینایی شما به حالت طبیعی نرسد ممکن است برای رانندگی آماده نباشید.

تاری دید در بارداری

تاری دید در بارداری

چه زمانی می توانم انتظار داشته باشم که تاری دید من در دوران بارداری به پایان برسد؟

تاری دید و خارش چشم در بین زنان باردار بسیار شایع است. خوشبختانه تغییراتی که مشاهده می کنید موقتی است و بعد از زایمان باید بینایی بارداری به حالت طبیعی برگردد.

چه زمانی باید در مورد تاری دید در دوران بارداری با پزشک تماس بگیرم؟

تاری دید در بارداری معمولاً بسیار طبیعی است و از علائم سقط جنین یا عارضه جدی دیگری نیست. با این حال ، تغییرات ناگهانی بینایی در دوران بارداری ، از جمله تاری دید ، گاهی اوقات می تواند مشکلات جدی تری را نشان دهد ، از جمله دیابت حاملگی و پره اکلامپسی. اگر در طول بارداری دچار تاری دید ناگهانی یا سایر تغییرات بینایی می شوید ، همیشه به پزشک خود اطلاع دهید تا عوارض احتمالی را رد کند.

مراقب سایر علائم دیابت حاملگی و پره اکلامپسی باشید ، از جمله:

تورم شدید دست و صورت

سردرد شدیدی که به مسکن ها پاسخ نمی دهد

افزایش ناگهانی وزن که مربوط به غذا خوردن نیست

تشنگی غیرمعمول

تکرر ادرار در مقادیر زیاد

برای کاهش خطر عوارض جدی ، در مورد تمام علائم با پزشک خود صحبت کنید و هرگونه تغییر را یادداشت کنید. این شرایط معمولاً بسیار قابل کنترل هستند ، به خصوص اگر در اوایل دوران بارداری گرفتار شوید و تحت درمان قرار بگیرند ، اگرچه پره اکلامپسی شدید ممکن است برای ایمن نگه داشتن شما و کودک به زایمان زودرس نیاز داشته باشد. تاری دید همچنین می تواند از عوارض التهاب یا عفونت چشم باشد.

در صورت مشاهده سایر علائم از جمله قرمزی ، خارش یا احساس ریزش در یک یا هر دو چشم ، بلافاصله به پزشک اطلاع دهید. همچنین در صورت مشاهده گرگرفتگی ، کم نور شدن دید ، لکه ها یا اشکهایی که از بین نمی روند یا دید دوتایی که بیش از دو ساعت ادامه دارد ، سریعاً با پزشک خود تماس بگیرید.

0 0 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات