روش محاسبه سن بارداری

محاسبه ی سن بارداری برای مادران بیشتر از هر چیز دیگری هیجان انگیز است. آنها دوست دارند مدام سر تقویم بارداری بروند و ببیند هفته ی پیش رویشان کی تمام می شود، این ماه شان کی تمام می شود و چه زمانی از این سه ماهه وارد سه ماهه ی دیگر می شوند.

خیلی ها دوست دارند تا مدام تاریخ زایمان شان را حساب کنند؛ هر چند شاید تاریخ یک یا دو روز این طرف و آن طرف شود.

روش محاسبه هفته های بارداری

به طور معمول هفته های بارداری از اولین روز آخرین دوره ی ماهانه ی شما حساب می شود. یعنی اگر آخرین بار پنجم خرداد ماه سال 1400 پریود شده اید، روز اول یعنی همان 5 خرداد می شود اولین روز از آخرین پریود شما.

شما این روز را برای ثبت اولین روز بارداری خود در نظر می گیرید. هر بارداری به طور طبیعی 40 هفته طول می کشد. در دو هفته ی اول در واقع جنینی وجود ندارد اما از آنجا که سیکل زنان را از همان روز اول پریود محاسبه می کنند؛ به همین خاطر است که دو هفته ی ابتدایی نیز در بارداری لحاظ می شود.

بعضی از بارداری ها حتی ممکن است تا 42 هفته نیز طول بکشد اما در بیشتر موارد معمولا تا همان 40 هفته بارداری ادامه می یابد.
شما می توانید با نوشتن روز اول آخرین پریود خودتان هفته های بارداری تان را محاسبه کنید؛ البته اپلیکیشن ها و سایت های گوناگونی امروز با داشتن ماشین حساب بارداری به شما در یافتن هفته ها و روزهای بارداری کمک می کنند.

روش محاسبه سن بارداری

روش محاسبه ماه بارداری

محاسبه ی ماه های بارداری قانون خاص خود را دارد. خیلی از مادران فکر می کنند که هر 4 هفته را که حساب کنند؛ می شود یک ماه و به این صورت ماه های بارداری خود را حساب می کنند که در همه ی موارد با اشکال روبرو می شوند.

اگر هر هفته را 7 روز حساب کنیم، 4 هفته می شود 28 روز و با این روش 2 روز کم می ماند. پس در نتیجه نمی توانیم هر ماه را 4 هفته حساب کنیم. هر ماه بارداری باید همان 30 روز حساب شود؛ البته در این میان کارشناسان اظهار می کنند که 29.5 دقیق ترین محاسبه است.

جدول ماه های بارداری

روش محاسبه سن بارداری

با کمک این جدول شما می توانید هفته ها و ماه های بارداری خود را به راحتی محاسبه کنید.

روش محاسبه سن بارداری

سونوگرافی سن بارداری

یکی دیگر از روش های محاسبه ی سن بارداری، سونوگرافی است. در سونوگرافی با معیارهای اندازه گیری دور سر، دور شکم، طول استخوان ران و وزن جنین می توان سن بارداری را تخمین زد.

دقیق ترین سونوگرافی طبق نظر پزشکان سونوگرافی ان تی است که تاریخ زایمان و سن بارداری بر اساس آن تخمین زده می شود.

4.1 16 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
13 کامنت
قدیمی ترین
جدیدترین
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات

خوب

سلام
خانمم در هفته ششم بارداری هستند و ۳،۴روز پیش رابطه جنسی داشتیم ، خانمم یک روز پس از نزدیکی کردن گفت که لکه بینی داره و الان لکه بینش بیشتر شده ،آیا طبیعیه یا نه خطرناک هستش؟

تو شیش ماه و هشت ماه لکه بینی خطرناک ب پزشک مراجعه کنن

۱۸هفته ۱روز چن ماهه

۵ماه

۲۹ هفته ۶ روز چند ماهه

سلام من آخرین پریودم ۱۰/۱۴بود تاریخ زایمانم کی میشه؟

۲۱ مهر تاریخ تقریبی زایمانتون میشه

گهواره نصب کن دقیق همه چیو میگه گلم

ممنون از لطفتون محاسبه سونو وشما دقیقا یکیه

من آخرین پریودیم ۱۰آبان بودالان چندماهمه؟

سلام من ۲۷۴روزمه ولی به غیر از کمر درد هیچ علائمی دیه ندارم تا ۲۴چهل هفتم میگذره مشکلی هست آیا؟

سلام من الان ۲۷۴روزاز حاملگیمه فقط درد کمر دارم دیگه هیچ علائمی ندارم باید تا چند روز دیه صبر کنم