افزایش میل جنسی در دوران بارداری

اگر میل جنسی شما از بین رفته است یا هرگز روحیه خوبی برای رابطه جنسی ندارید ، وحشت نکنید، افزایش یا کاهش میل جنسی در دوران بارداری کاملاً طبیعی است.

بارداری اغلب با تغییراتی مانند حساس شدن سینه ها ، تهوع صبحگاهی ، نوسانات خلقی و خستگی همراه می شود ، اما چیز دیگری وجود دارد که ممکن است متوجه آن شوید: کم شدن یا در کل تغییراتی در میل جنسی.

مطمئن باشید ، تغییرات میل جنسی در دوران بارداری کاملا طبیعی است. ممکن است دریابید که مواردی وجود دارد که نمی توانید دستان خود را از شریک زندگی خود دور نگه دارید ، در حالی که در سایر مراحل بارداری ، رابطه جنسی به سختی در لیست کارهای شما قرار می گیرد یا کاملاً خاموش می شوید . اما به احتمال زیاد ، متوجه خواهید شد که میل جنسی در طول دوران بارداری شما گاهی افزایش و گاهی کاهش می یابد.

چه عواملی باعث تغییر میل جنسی در دوران بارداری می شود؟

نوسان سطح استروژن و پروژسترون می تواند منجر به تغییر میل جنسی شود. اما حالت تهوع ، خستگی ، استرس و افزایش وزن نیز روی میل جنسی شما تأثیر می گذارد.

افزایش میل جنسی در دوران بارداری

اگر میل جنسی شما در حال افزایش است ، اتفاقا می تواند برای شما و نوزادتان فاکتورهایی از سلامتی را به همراه داشته باشد ، زیرا رابطه جنسی و ارگاسم بارداری می تواند بهبودی پس از زایمان را تسریع کرده و خواب و خلق و خوی شما را بهبود بخشد .

مطالعات حتی نشان می دهد که زوج هایی که در اواخر بارداری از نظر جنسی فعال هستند ، در واقع خطر ابتلا زایمان زودرس را در خود کاهش می دهند.

افزایش میل جنسی در دوران بارداری

آیا میل جنسی من در دوران بارداری افزایش می یابد؟

میل جنسی در دوران بارداری گاهی افزایش و گاهی کاهش می یابد. برخی از خانمها دریافتند که میل جنسی آنها در دوران بارداری در بعضی مواقع بسیار زیاد است. اما اگر میل جنسی شما زیاد نیست نگران نباشید این امر در هر فردی متفاوت است.

دلایل افزایش میل جنسی در دوران بارداری

در دوران بارداری ، پستانهای شما بزرگتر و حساس تر می شوند و آلت تناسلی شما درگیر جریان خون اضافی می شود که می تواند منجر به افزایش میل جنسی شود.

چه زمانی احتمال دارد این برافروختگی در میل جنسی در من کاهش یابد؟

هنگامی که به زایمان نزدیک می شوید ، شکم شما بزرگ شده و خستگی ، درد و ناراحتی ناشی از حمل آن ممکن است شور و اشتیاق شما را در اتاق خواب محدود کند. برای سایر زنان ، این علامت درست تا زمان شروع انقباض ادامه دارد. فقط به یاد داشته باشید که همه متفاوت هستند و تقریباً هر حالت علاقه جنسی در همه افراد “طبیعی” است.

چه زمانی باید در مورد افزایش میل جنسی به پزشک مراجعه کنم؟

رابطه جنسی برای بیشتر مادران آینده مفید است ، اما همیشه فکر خوبی است که در مورد رابطه جنسی با پزشک خود مشورت کنید ، باید اطمینان حاصل کنید که کاری که انجام می دهید محدودیت ندارد. اگر وی به شما گفته است که به دلیل خاص یا برای مدت زمانی خاص از رابطه جنسی پرهیز کنید ، موارد خاص را بخواهید ، به خصوص اگر میل جنسی شما شروع به افزایش کند. بدست آوردن جزئیات در مورد اینکه آیا رابطه جنسی در دوران بارداری برای شما بی خطر است یا خیر ، به شما این امکان را می دهد که بدون نگرانی در مورد صدمه به جنین ، از رابطه جنسی خود در دوران بارداری لذت ببرید.

آیا اگر میل جنسی من در دوران بارداری افزایش پیدا نکند مشکلی دارم؟

رابطه جنسی در دوران بارداری برای همه یکسان نیست و این طبیعی است. ممکن است این تغییر شکل ، حالت تهوع ، خستگی یا اضطراب یا نوسانات خلقی باشد. شما نباید از کمبود میل جنسی خود احساس گناه کنید.

آیا رابطه جنسی زیاد می تواند برای من یا جنین مضر باشد؟

اگر همسر شما برای رابطه جنسی به سمت شما آمد حتما بپذیرید .

3.8 6 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات