راه حل ها و نکات خستگی بارداری – بخش دوم

خستگی حاملگی

راه حل ها و نکات خستگی بارداری – بخش اول

غذاهای سالم انتخاب کنید

مواد مغذی به شما کمک می کند تا سطح انرژی شما در تمام طول روز ثابت بماند. دستورالعمل های مربوط به یک رژیم غذایی مناسب بارداری را دنبال کنید ، با تمرکز بر انرژی طولانی مدت که در وعده های غذایی ترکیبی از پروتئین و کربوهیدرات های پیچیده وجود دارد.

فکر کنید: یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی روی نان تست گندم کامل یا توت های مخلوط شده در ماست یونانی پخش شود.

اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی کالری دریافت می کنید (که در صورت ابتلا به بیماری صبحگاهی ممکن است گفتن از آن آسان تر باشد، اما قطعاً ارزش تلاش آن را دارد). یک رژیم غذایی متعادل و سالم نکته اساسی در بارداری سالم است.

بیشتر غذا بخورید

در مقابل نخوردن غذا مقاومت کنید . خوردن شش وعده غذایی کوچک به جای سه وعده غذایی بزرگ می تواند قند خون و انرژی شما را ثابت نگه دارد . همچنین به کاهش سایر علائم شایع بارداری مانند تهوع صبح و یبوست کمک می کند .

فعال باشید

در دوران بارداری ورزش را ترک نکنید. پیاده روی در فضای آزاد ، آهسته دویدن در پارک ، تمرین یوگا قبل از تولد کودک یا حتی پیاده روی تا فروشگاه برای خرید کردن در صورت امکان می تواند هم سلامت شما را حفظ کند هم باعث ترشح هورمون اندورفین شود و در نتیجه شب ها خواب بهتری خواهید داشت . علاوه بر این ، ورزش هم برای شما و هم برای کودک شما مفید است. فقط در این کار زیاده روی نکنید.

خستگی حاملگی

طب سوزنی را در نظر داشته باشید

اگر خستگی واقعاً امان شما را بریده است ، طب سوزنی را امتحان کنید ، محققان دریافته اند که قرار دادن سوزن در نقاط خاصی که با برخی اعصاب مطابقت دارد منجر به ترشح اندورفین می شود که ممکن است به رفع خستگی بارداری و همچنین سایر علائم بارداری مانند سردرد ، حالت تهوع و کمردرد کمک کند.

چه موقع با دکتر تماس بگیریم

اگرچه خستگی حاملگی یک علامت کاملاً طبیعی است ، اما اگر احساس خستگی بی وقفه می کنید یا در مورد سلامتی خود نگران هستید ، فراموش نکنید که با پزشک خود مشورت کنید . او می تواند هرگونه بیماری زمینه ای که باعث ایجاد علائم شما می شود را رد کند که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

کم خونی

به احتمال زیاد بعد از هفته 20، دچار کاهش تعداد گلبول های قرمز خون می شوید ، زیرا حجم خون به طور چشمگیری گسترش می یابد و ذخایر آهن را تخلیه می کند. فراتر از احساس ضعف شدید ، علائم دیگر کم خونی بارداری عبارتند از: رنگ پریدگی ، احساس نفس زیاد و یا احساس ضعف.

کم کاری تیروئید یا پر کاری تیروئید

کم یا زیاد بودن هورمون تیروئید می تواند برای اولین بار در دوران بارداری ظاهر شود و احساس خستگی در شما ایجاد کند. در دوران بارداری ممکن است علائم دیگری از مشکلات تیروئید مانند تغییرات ناگهانی وزن ، حساسیت دما ، افسردگی یا تحریک پذیری را داشته باشید.

خستگی حاملگی

دیابت حاملگی

اگر بدن در برابر انسولین مقاوم شود و توانایی تنظیم قند خون افزایش یافته در بارداری را نداشته باشد ، ممکن است احساس خستگی زیادی کنید (اگرچه تشخیص آن از خستگی طبیعی بارداری دشوار است). مراقب سایر علائم دیابت بارداری مانند تشنگی غیرمعمول و تکرر ادرار در مقدار زیاد) باشید و حتماً در تمام قرارهای قبل از تولد از جمله آزمایش غربالگری گلوکز در حدود 24 تا 28 هفته شرکت کنید.

علائم بارداری

افسردگی قبل از زایمان

احساس خستگی و کمبود انرژی فراتر از آنچه در یک بارداری طبیعی انتظار می رود ، ممکن است نشانه افسردگی قبل از تولد در کنار علائم دیگری مانند احساس غم یا بی انگیزگی یا تمایل به خوردن یا خوابیدن تمام وقت باشد. اگر علائم بیش از دو هفته ادامه داشت ، به پزشک خود اطلاع دهید تا بتوانید با درمان های موثر در ارتباط باشید.

سندرم خستگی مزمن

در موارد نادرتر ، خستگی مفرط ممکن است نشانه سندرم خستگی مزمن باشد. گرچه معمولاً برای جنین مضر نیست ، اما ممکن است به شکل جدی تری از بیماری صبحگاهی معروف باشد که به آن hyperemesis gravidarum می گویند.

بدانید که همه این شرایط بارداری قابل کنترل و درمان هستند ، اما باید خطوط ارتباطی را با پزشک خود باز نگه دارید. مراجعه منظم به پزشک می تواند این اطمینان را در شما به وجود بیاورد که در صورت نیاز به درمانهای موثر تر، پزشک شما را راهنمایی خواهد کرد .

0 0 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات