راه حل ها و نکات خستگی بارداری – بخش اول

خستگی بارداری

آیا خستگی می تواند به کودک من آسیب برساند؟

برای اکثر قریب به اتفاق زنان ، خستگی در دوران بارداری کاملاً طبیعی است و به شما یا کودک شما آسیب نمی رساند. از این گذشته ، بدن شما وظیفه مهم رشد یک انسان دیگر را بر عهده دارد ، بنابراین احساس خستگی بیشتر طبیعی است. در حالی که ممکن است فکر کنید از خستگی دیگر تاب ندارید ، کودک شما چیزی احساس نمی کند. اما اگر در هر دوره از بارداری خستگی شدید و مداوم است ، یا اگر در کل بارداری ادامه دارد ، با پزشک خود صحبت کنید. گاهی خستگی شدید بارداری می تواند نشانه یک بیماری جدی تر باشد که نیاز به درمان دارد.

راه حل ها و نکات خستگی بارداری

خستگی در دوران بارداری سیگنالی از بدن شماست که این روزها نباید زیاد به خود سخت بگیرید، بنابراین گوش فرا دهید و بقیه موارد مورد نیاز خود را دریافت کنید. با نکات زیر ممکن است بتوانید از بعضی آنها استفاده کنید:

سخت نگیرید

اگر کودک دیگری در منزل ندارید سعی کنید از دوران حاملگی خود لذت ببرید و قدر این روزهای خود را بدانید.

اگر کودک دیگری دارید، طبیعتا نمی توانید برای او تمام وقت خود را صرف کنید یا کارهای خانه را به طور کامل انجام دهید . اشکالی ندارد اگر ظرف ها را نتوانید به موقع بشویید. در مورد کارهای خانه داری خود اصلا نگران نباشید . خریدهای خود را آنلاین انجام دهید . غذاهای سالم بخورید گاهی از همسر خود بخواهید به جای شما آشپزی کند. اگر قادر هستید یک کارگر بگیرید تا کارهای خانه را برایتان انجام دهد.

خستگی بارداری

درخواست کمک کنید

به اطرافیان خود بگویید که حالتان چگونه است و اگر کسی توانست به شما کمک کند اصلا نه نگویید . داشتن شخص دیگری در کنار شما باعث می شود توانایی یک پیاده روی پرتحرک یا یک کلاس آنلاین یوگا را بدست بیاورید .

میزان ساعت خواب خود را بیشتر کنید

خوابیدن حتی یک ساعت اضافی تر در شب، تفاوت بسیار زیادی در سطح انرژی شما در طول روز ایجاد می کند. پس سعی کنید زود به رختخواب بروید تا در طول روز انرژی کافی برای کارهایتان داشته باشید و احساس خستگی در شما کم شود .

استراحت و خواب را در اولویت قرار دهید.

اگر خسته هستید ، سعی کنید هر وقت می توانید استراحت کنید و خود را در آرامش قرار دهید. عصرها را استراحت کنید. خود را ملزم به شرکت در شام با دوستان یا نوشیدنی بعد از کار (البته غیر الکلی) با همکاران خود نکنید.

خستگی بارداری

برای استراحت منتظر شب نباشید

در طول روز اگر زمان دارید یک چرت کوتاه داشته باشید . هیچ وقت فرصت بهتری برای استراحت نیست .

اگر در زمان بارداری سر کار میروید و فرصت و مکانی برای استراحت ندارید هر از چند گاهی پاهای خود را روی میز گذاشته و کمی استراحت کنید. بالا گرفتن پاها باعث کمتر شدن تورم در مچ پا می شود .

فرزندان دیگر خود را مشغول کنید

اگر بچه های دیگری در خانه دارید ، تعجبی ندارد که احساس خستگی مفرط کنید. همچنین ممکن است متوجه خستگی نشوید ، زیرا بیش از حد مشغول توجه هستید. در هر صورت ، اولویت قرار دادن خود آسان نیست اما هنوز هم مهم است. به بچه های خود بگویید که احساس خواب آلودگی می کنید زیرا پرورش کودک کار سختی است. از آنها در کارهای خانه کمک بگیرید. وقت بیشتری را با هم به انجام کارهای آرام بپردازید ، مانند خواندن ، انجام معما و تماشای فیلم. اگر می توانید زمان استراحت خود را با زمان خواب یا ساکت بودن آنها سپری کنید .

0 0 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات