راه درمان تبخال تناسلی چیست؟

درمان تبخال تناسلی

درمانی برای تبخال وجود ندارد. زمانیکه بدن ویروس این بیماری را می گیرد، ویروس در توده های عصبی در نزدیکی ستون فقرات باقی می ماند و هر زمان ممکن است که فعال شود. این بیماری در برخی افراد به دفعات و در فواصل زمانی کوتاه فعال می شود، در حالیکه در برخی دیگر، به ندرت آشکار می شود.

ممکن است که هنگام ظهور مجدد بیماری هیچ گونه علامت و نشانه ی خاصی نداشته باشید و اصلا متوجه بازگشت بیماری نشوید. اما با این حال، بدنتان در این دوره ی زمانی مشغول بیرون ریختن ویروس بیماری است و امکان دارد که هنگام زایمان آن را به فرزندتان انتقال دهید. داروهای ضد ویروس می توانند از بروز بیماری جلوگیری کنند یا دوره ی آشکار شدن بیماری را کوتاه کنند.

درمان تبخال تناسلی

اگر خودم هیچگاه تبخال نداشته ام اما همسرم قبلا داشته است، باید چه کار کنم؟

حتی اگر همسرتان سابقا سال ها این بیماری را داشته و آن را به شما انتقال نداده است، باز هم مهم است که هنگام بارداری احتیاط مضاعف به جا بیاورید.

راهکارهایی برای دوران بارداری:

• هنگام ظهور فعال بیماری، یا هنگامیکه همسرتان احساس می کند که بیماری در حال بیرون ریزی است، از داشتن تماس پوستی در ناحیه ی تناسلی یا دهان خودداری کنید. (برخی افراد، قبل از ظهور بیماری، احساس درد و خارش دارند.)

• حتی زمانیکه بیماری در همسرتان بروز نکرده است، هنگام مقاربه از کاندوم استفاده کنید. کاندوم ها همیشه و 100 درصد از انتقال بیماری جلوگیری نمی کنند ولی می توانند خطر احتمالیِ انتقال بیماری را کاهش دهند.

تبخال دستگاه تناسلی چیست؟

تبخال تناسلی چه تاثیراتی می تواند بر نوزاد داشته باشد؟

آیا ممکن است فرزندم بعد از زایمان به تبخال مبتلا شود؟

راهکارهایی برای سه ماهه ی سوم بارداری:

• بسیار مهم است که در نزدیکی تاریخ مقرر زایمان تان از ابتلا به تبخال تناسلی پیشگیری کنید؛ بنابراین توصیه می شود که حتی اگر همسرتان هیچ گونه زخم یا علائم بیماری های مقاربتی را ندراد باز هم در سه ماهه ی سوم بارداری از داشتن رابطه ی جنسی و هرگونه تماس با ناحیه ی تناسلی خودداری کنید.

• اگر همسرتان حتی در گذشته تبخال داشته است، از برقراری آمیزش دهانی در سه ماهه ی سوم خودداری کنید.

درمان تبخال تناسلی

چگونه می توان از بروز تبخال تناسلی پیشگیری کرد؟

برای پایین آوردن میزان احتمال ابتلا به تبخال تناسلی و دیگر بیماری مقاربتی، این است که با فردی که زخم یا علائم این بیماری ها را دارد، رابطه ی جنسی برقرار نکنید. همچنین هنگام مقاربه از کاندوم و هنگام آمیزش دهانی از سد دهانی (dental dam) استفاده کنید.

توجه: قرص های جلوگیری از بارداری، تزریق، کاشت و دیافراگم از ابتلای فرد به تبخال تناسلی و بیماری های مقاربتی پیشگیری نمی کنند.

درمان تبخال تناسلی

مترجم: ملوک دانشمند

0 0 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات