درمان و پیشگیری از گزش پشه در کودکان

گزش پشه در کودکان

حتی اگر پشه ران کوچک کودک شما را گاز بگیرد، او متوجه نخواهد شد، اگرچه خارش پس از آن احتمالاً باعث بزرگ شدن جای نیش پشه می شود. در اینجا چند نکته برای درمان گزش پشه ها و دور نگه داشتن کودک از خارش آنها آورده شده است.

اینطور نیست که گزش حشرات فقط کودکان را مورد هدف قرار دهد، اما با رعایت برخی نکات می توانید کودک خود را از گزش حشرات دور نگاه دارید .

بهترین راه برای جلوگیری از آنها چیست؟

هوشیار باشید در مورد مکانی که کودک شما در خارج از خانه بازی می کند. هنوز هم نیش پشه اتفاق می افتد. با داشتن مهارت در مورد درمان آنها ، خراش را به حداقل برسانید.

چگونه می توان از گزش پشه در کودکان جلوگیری کرد

از پشه بندها خودداری کنید.

سعی کنید از مناطقی که پشه ها مستعد لانه سازی یا جمع شدن هستند مانند سطل های زباله ، حوضچه های کوچک آب ، غذاهای بدون پوشش (به ویژه شیرینی ها) و باغ ها دور باشید. همچنین از ایجاد هرگونه آب جمع شده در حیاط یا اطراف خانه خود خودداری کنید، زیرا پشه ها در آن تولید مثل می کنند.

گزش پشه در کودکان

گزش پشه در کودکان

ساعات خود را هوشمندانه انتخاب کنید.

صبر کنید تا بعد از طلوع صبح از خانه خارج شوید و تا هنگام غروب سعی کنید بیشتر در فضاهای بسته کار کنید زیرا در این زمان، پشه ها بیشترین فعالیت را دارند .

برای مدت اندکی از ورود حشرات جلوگیری کنید

حشرات و مخصوصا پشه ها را در بیرون در یا پنجره نگه دارید و اجازه ندهید وارد اتاق شوند.

برای کودک خود پوشش کامل در نظر بگیرید

اگر جایی هستید که نمی توانید از ورود حشرات جلوگیری کنید، برای کودک خود پوشش کامل در نظر بگیرید . پیراهن آستین بلند و شلوار بلند . در پوشیدن لباسهایی با رنگ روشن احتیاط کنید، زیرا رنگ های روشن باعث جذب حشرات می شوند .

از لباس های خود محافظت کنید.

اسپری پرمترین ، نوعی ماده دافع حشرات که در برابر کنه نیز به خوبی کار می کند ، روی لباس استفاده کنید (هرگز مستقیماً روی پوست نزنید). در نظر داشته باشید که معمولاً برای چندین بار شستشو هم قابل استفاده است .

از حشره کش ها استفاده کنید .

از اسپری حشره کش به میزان ناچیز بر روی پوست در معرض گزش کودکان بالای 2 ماه استفاده کنید. بیشتر حشره کشهای رایج با مواد شیمیایی DEET ساخته می شوند که در جلوگیری از گزش پشه ها در کودکان و همچنین گزش کنه و عنکبوت در کودکان موثر هستند . فقط در مورد غلظت هر ماده دافع که انتخاب می کنید مراقب باشید: تا 30 درصد DEET یا 10 درصد پیکاریدین برای بچه ها مناسب نیست. از سمپاشی دست و صورت کودک خودداری کنید و در صورت لزوم دوباره اقدام نکنید. اگر مطمئن نیستید که ماده ضد دافع حشرات خاص برای کودک یا کودک نوپای شما مناسب است یا خیر ، از پزشک خود بخواهید که داروی بی خطر را توصیه کند.

گزش پشه در کودکان

گزش پشه در کودکان

درمان گزش پشه در کودکان

مراقب ورم سر کودک باشید. اگر به طور اتفاقی پشه روی سر کودک شما نشست و شما به پشه ضربه زدید و این ضربه به سر کودک شما آسیب زد، آرام پشه را بردارید و به آرامی سر او را مالش داده و برای جلوگیری از خارش و ورم پوست سر ، یخ را در محل آسیب دیده قرار دهید.

خارش را از بین ببرید.

لوسیون کالامین یا کرم هیدروکورتیزون را برای درمان گزش در صورت لزوم استفاده کنید.

اصلا پوست را نخارانید

ناخن های تیز باعث از بین رفتن پوست اطراف ناحیه گزش می شود و بعد ممکن است باکتری به پوستتان وارد شود . ناخن های کودک را تا حد امکان کوتاه کنید تا این اتفاق نیفتد .

مراقب علائم بیماری باشید .

پشه ها می توانند بیماری را حمل کنند، به ویژه ویروس نیل غربی. طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) از هر 5 نفر چهار نفر به این ویروس آلوده اند اما اصلا بیمار نمی شوند و علائمی ندارند ، اما شما هنوز باید از علائم این بیماری مطلع شوید که شامل تب ، سردرد ، حالت تهوع و استفراغ است. اگر فرزند شما هر یک از این موارد را تجربه کرد ، با پزشک متخصص اطفال او تماس بگیرید و ذکر کنید که اخیراً گزش شده است. همچنین در صورت مشاهده علائم عفونت (معمولاً به دلیل خراشیدگی یا لق زدن کودک در محل گزش) مانند قرمزی ، تورم یا چرک ، یا در صورت احساس لمس در اطراف گزش ، با پزشک کودک خود مشورت کنید.

5 1 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات