هفته نهم بارداری

هفته نهم بارداری

شما اکنون در ماه سوم و در سه ماهه اول بارداری قرار دارید.

جنین شما در این هفته به اندازه ی یک دانه ی انگور است.

وزن جنین حدود 2 گرم و قد او حدود 5/2 سانتی متر است.

تا پایان بارداری، 31 هفته باقی مانده است.

رشد جنین در هفته نهم

جوانه زدن دندان ها

در هر کدام از لثه های بالا و پایین ، 10 جوانه دندان در حال رشد هستند. (این دندان ها، همان دندان های شیری هستند که در دوران کودکی از بین خواهند رفت.) در هفته ی آینده، دندان ها شروع به سفت شدن کرده و به فک متصل خواهند شد.

حفره های قلب

اکنون چهار حفره ی قلب جنین شکل گرفته اند.

جریان یافتن هورمون ها

در حال حاضر، جفت به اندازه ی کافی رشد یافته است و می تواند بسیاری از کارهای مهم تولید هورمون ها را بر عهده بگیرد.

هفته نهم بارداری

هفته نهم بارداری

نشانه های بارداری در هفته نهم

ویار

تغییرات هورمونی زیاد در دوران بارداری، می تواند تاثیر بسیاری در مزه ها و بوها داشته باشد. در صورتی که در این دوران تمایل به خوردن مواد غیر غذایی مانند نشاسته، خاک یا گل پیدا کرده باشید (ویار پیکا)، پزشک خود را در جریان قرار دهید.

تنفر از غذا

ممکن است خیلی ناگهانی از غذاهایی که قبلا برای شما لذت بخش بودند، نفرت پیدا کنید. این حالت می تواند از عوارض جانبی افزایش سریع سطح استروژن در سیستم بدنی شما باشد.

شدید شدن حس بویایی

بسیاری از زنان در اوایل بارداری خود نسبت به برخی بوها حساس شده و حالت تهوع پیدا می کنند. این حالت هم یکی دیگر از عوارض جانبی افزایش سریع سطح استروژن است.

هفته نهم بارداری

کارهایی که در هفته نهم بارداری باید انجام دهید:

برقراری ارتباط با جنین

از همین هفته های اول بارداری می توانید با فرزندتان پیوند عاطفی برقرار کنید. هر روز مدتی را با آرامش بنشینید، به معجزه ای که در درون شما در حال رخ دادن است، تمرکز کرده و به این فکر کنید که قرار است چه نوع مادری برای فرزندتان بشوید.

پیاده روی

پیاده روی یک فعالیت بی خطر است که می توانید در تمام دوران بارداری آن را انجام دهید. همچنین در صورتی که قبل از بارداری فعالیت ورزشی نداشته اید، پیاده روی می تواند یک راه ساده برای شروع کردن تمرینات ورزشی باشد.

ایمن سازی خانه

برخی از محصولات تمیز کننده، سموم دفع آفات و سرب داخل لوله های آب قدیمی، خطرناک هستند و در دوران بارداری باید از آن ها اجتناب کرد.

2 1 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات