هفته چهل و یکم بارداری

هفته چهل و یکم بارداری

رشد جنین در هفته چهل و یکم

خطر خفه شدن

در صورتی که تا هفته ی آینده، نوزاد شما به دنیا نیاید، پزشک باید از روش القای مصنوعی برای به دنیا آوردن او استفاده کند. اگر بیشتر از دو هفته از زمان مقرر زایمان شما گذشته باشد، پزشکان اجازه نمی دهند که بیشتر از آن منتظر بمانید، چرا که در این صورت شما و فرزندتان در معرض خطر قرار خواهید گرفت. پس از هفته ی 42، زایمان طبیعی هم برای شما و هم برای فرزندتان خطرناک است و احتمال مرده زایی هم وجود دارد.

نشانه های بارداری در هفته چهل و یکم

اضطراب

داشتن اضطراب هنگامی که زمان مقرر زایمان شما گذشته باشد و هنوز باردار باشید، امری طبیعی است (به خصوص که دوستان و آشنایان مدام در حال پرس و جو از زایمان شما باشند). اما نترسید، قرار نیست تا آخر عمر خود باردار بمانید. احتمال زیادی وجود دارد که در همین هفته زایمان شما شروع بشود و اگر چنین نشود، با استفاده از القای مصنوعی، در هفته ی 42 (و در صورت بروز مشکل، زودتر از هفته ی 42) فرزند شما به دنیا خواهد آمد.

هفته چهل و یکم بارداری

هفته چهل و یکم بارداری

ضربه زدن جنین

همچنان تعداد ضربه های جنین را تحت نظر گرفته و اگر متوجه کم تر شدن تعداد ضربه ها بشوید، با پزشک یا ماما تماس بگیرید. جنین شما باید تا لحظه ی تولد، فعال باشد و کم تر شدن فعالیت او می تواند نشانه ای از وجود مشکل باشد.

پاره شدن کیسه ی آب

در صورتی که فکر می کنید کیسه ی آب شما پاره شده است، بلافاصله با پزشک تماس بگیرید. مایعی که در هنگام پاره شدن کیسه ی آب بیرون می آید، گاهی زیاد بوده و گاهی کم است. (به هیچ عنوان نباید خودتان تشخیص دهید و حتی اگر شک کرده باشید که کیسه ی آب پاره شده است، با پزشک یا ماما تماس بگیرید) اگر کیسه ی آب شما پاره شده باشد ولی انقباض های قبل از زایمان شروع نشود، باید از روش القای زایمان استفاده شود.

هفته چهل و یکم بارداری

هفته چهل و یکم بارداری

کارهایی که در هفته چهل و یکم بارداری باید انجام دهید:

با دیگر مادران منتظر، گفت و گو کنید

به احتمال زیاد از این انتظار طولانی خسته شده اید، اما ممکن است در گروه های بارداری که عضو هستید، زنان بسیاری شرایط شما را داشته باشند، از راه گفتگو با آن ها، بهتر می توانید آرامش خود را حفظ کنید.

کارهایی را برای بهتر شدن حال خود انجام دهید

با روش های مختلفی مانند گرفتن ماساژ مخصوص بارداری، تماشای فیلم یا انجام هر کار دیگری که به نظرتان مفید است، به آرامش یافتن خود کمک کنید.

3.2 5 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات