هفته بیست و ششم بارداری

هفته بیست و ششم بارداری

شما اکنون در ماه ششم و در سه ماهه دوم بارداری قرار دارید.

قد جنین شما در این هفته به اندازه ی پیازچه است.

وزن جنین حدود 800 گرم و قد او حدود 36 سانتی متر است.

تا پایان بارداری، 14 هفته باقی مانده است.

رشد جنین در هفته بیست و ششم

استراق سمع

جنین قادر است تا صدای شما را بشنود. در حال حاضر او می تواند طیف وسیع تری از صداها را شنیده و با تغییر در ضربان قلب، تنفس و حرکت، به این صداها پاسخ می دهد.

تنفس داخل آب

اکنون جنین شما مقدار کمی از مایع آمنیوتیک را به داخل ریه ها کشیده و آن را باز پس می دهد. این حرکات به اصطلاح تنفسی، برای تکامل ریه ها ضروری بوده و تمرین خوبی برای تنفس پس از تولد است.

هفته بیست و ششم بارداری

هفته بیست و ششم بارداری

پایین آمدن بیضه ها

در صورتی که جنین شما پسر باشد، بیضه های او شروع به حرکت به سمت کیسه های بیضه می کنند. قرار گرفتن کامل بیضه ها داخل کیسه های خود، دو تا سه ماه به طول می انجامد.

نشانه های بارداری در هفته بیست و ششم

کمر درد

در صورتی که به تازگی دچار کمر درد شده اید، دلیل آن می تواند رشد رحم و تغییرات هورمونی باشد. با رشد رحم، مرکز ثقل بدن تغییر می کند و عضله های شکم، کشیده شده و ضعیف تر می شوند و ممکن است بر روی عصب ها فشار وارد شود. هچنین تغییرات هورمونی هم مفاصل و رباط ها را ضعیف تر می کنند.

اطلاع از نشانه های پره اکلامپسی

پره اکلامپسی، عارضه ای جدی است که با فشار خون بالا تشخیص داده می شود و اغلب پس از هفته ی 37 بارداری بروز می کند، اما ممکن است زودتر هم اتفاق بیافتد. بنابراین باید از نشانه هایی که ممکن است ناشی از پره اکلامپسی باشند، اطلاع بیابید. در صورت داشتن تورم در صورت و پف کردن دور چشم ها، تورم دست ها (که جزئی نباشد)، تورم بیش از حد یا ناگهانی پاها و مچ پاها یا افزایش سریع وزن (بیش از 2 کیلوگرم در هفته)، با پزشک خود در میان بگذارید.

هفته بیست و ششم بارداری

هفته بیست و ششم بارداری

کارهایی که در هفته بیست و ششم بارداری باید انجام دهید:

مسافرت قبل از زایمان

اکنون، بهترین زمان برای رفتن به آخرین مسافرت، قبل از به دنیا آمدن فرزندتان است. برای این منظور بهتر است مکان های نزدیکی را برای استراحت چند روزه انتخاب کنید.

ثبت نام در کلاس های مختلف

افزون بر کلاس زایمان، می توانید در کلاس های مراقبت از نوزاد، شیردهی و احیای قلبی ریوی نوزادان (CPR) هم ثبت نام کنید. بسیاری از بیمارستان ها، چنین کلاس هایی را برای مادران باردار برگزار می کنند. همچنین می توانید در رابطه با این کلاس ها از پزشک یا مراقب بهداشت خود نیز کمک بگیرید.

3.3 11 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات