هفته بیست و یکم بارداری

هفته بیست و یکم بارداری

شما اکنون در ماه پنجم و در سه ماهه دوم بارداری قرار دارید.

قد جنین شما در این هفته به اندازه ی یک هویج است.

وزن جنین حدود 360 گرم و قد او حدود 27 سانتی متر است.

تا پایان بارداری، 19 هفته باقی مانده است.

رشد جنین در هفته بیست و یکم

سرزندگی و لگد زدن

حرکت های اولیه جنین که آن ها را به صورت لرزش های کوچکی احساس می کردید، اکنون تبدیل به لگد و سقلمه شده است و گاهی ممکن است احساس کنید که جنین کوچک شما در حال انجام ورزش های رزمی است. کم کم او را بهتر شناخته و الگویی برای حرکات او به دست خواهید آورد.

رشد ابروها

اکنون ابروهای جنین رشده کرده اند. او هنوز چشم هایش را بسته نگه داشته است و عنبیه هنوز فاقد رنگدانه است.

هفته بیست و یکم بارداری

هفته بیست و یکم بارداری

نشانه های بارداری در هفته بیست و یکم

رگ های واریسی

در حال حاضر شما مستعد ابتلا به واریس هستید. با پیشرفت در دوارن بارداری، فشار بیشتری بر روی رگ های پا وارد می شود. سطح بالای پروژسترون هم ممکن است دیواره ی رگ ها را شل کرده و باعث بدتر شدن اوضاع بشود.

رگ های عنکبوتی

ممکن است در ناحیه های مختلف بدن و به خصوص در مچ پا، ساق پا یا صورت، متوجه رگ های عنکبوتی (گروهی از رگ های خونی نازک نزدیک سطح پوست) بشوید. این رگ ها به شکل عنکبوت یا همانند تلالو تابش آفتاب از پشت ابر هستند. همچنین ممکن است به شکل شاخه های درخت بوده یا مجموعه ای از خطوط نازکی باشند که هیچ الگوی مشخصی ندارند.

کارهایی که در هفته بیست و یکم بارداری باید انجام دهید:

هفته بیست و یکم بارداری

خوابیدن به پهلو

در صورتی که تاکنون به پهلو نمی خوابیدید، بهتر است از این به بعد، به این صورت بخوابید. برای این که بتوانید راحت تر به پهلو بخوابید، سعی کنید بین پاها، زیر شکم و پشت خود، بالشت بگذارید.

بررسی انگشتری ها

با پیشرفت بارداری، ایجاد اندکی تورم در انگشت ها طبیعی است. در صورتی که انگشتری های شما تنگ شده است، قبل از گیر افتادنشان در انگشت ها، آن ها را در آورید. یک ایده ی جایگزین برای حلقه ی ازدواج، این است که آن را با زنجیری از گردن خود و نزدیک به قلبتان آویزان کنید.

2.6 14 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات