پس از انجام تست CVS چه می شود؟

توصیه می شود که پس از تست به خودتان استراحت بدهید؛ به همین دلیل بهتر است از یک نفر بخواهید تا بعد از تست شما را تا منزل برساند. طی دو یا سه روز پس از تست، از داشتن رابطه ی جنسی و فعالیت های شدید خودداری کنید. برخی از متخصصین توصیه می کنند که در صورت انجام تست از راه دهانه ی رحم، از شنا و حمام کردن نیز خودداری کنید. همچنین بهتر است که طی این مدت برنامه ای برای سفر نگذارید. پرواز خطری ندارد، اما بهتر است که طی این دو یا سه روز در خانه بمانید تا در صورت بروز علائمی خاص بتوانید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

کمی درد و خون ریزی خفیف در روز بعد از تست عادی است، اما به هر حال توصیه می شود که همین علائم را نیز به پزشک یا مامای خود گزارش بدهید. اگر درد یا خونریزی واژنی قابل ملاحظه ای دارید یا اگر کیسه ی آب تان چکه می کند فورا با متخصص خود تماس بگیرید. این ها می توانند علائم سقط جنین باشند. همچنین اگر تب داشتید، سریعا پزشک را در جریان قرار دهید زیرا می تواند نشانه ی عفونت باشد.

نتایج آزمایش کی آماده می شود؟

نتایج مربوط به آنالیزهای کروموزومی معمولا حدود 7 روز آماده می شود. طی این زمان، تکنسین ها در آزمایشگاه سلول های بافت را تفکیک می کنند (سلول ها خصوصیات ژنتیکی مشابه جنین را دارا هستند) و اجازه می دهند تا برای یک تا دوهفته تولید مثل کنند. سپس این سلول ها را برای تشخیص ناهنجاری های کروموزومی مورد آنالیز قرار می دهند. از طریق این تست، اگر بخواهید می توانید جنسیت بچه را هم بفهمید.

آماده شدن نتیجه ی مربوط به آزمایشات ژنتیکی بین 2 تا 4 هفته طول می کشد. برخی از آزمایشگاه ها می توانند طی دو روز، نتایج اولیه ی بدست آمده را با شما در میان بگذارند. اگر چنین امکانی فراهم باشد می توانید درخواست دهید و با پرداخت هزینه ای اضافی، پاسخ را زودتر دریافت کنید.

اگر مشخص شود که بچه ام مشکل دارد باید چه کار کنم؟

جلسات مشاوره ی ژنتیک برای تان در نظر گرفته می شود تا طی این جلسات اطلاعات بیشتری کسب کنید و راه هایی که پیش رو دارید را با پزشک یا مشاور بررسی کنید. برخی از زنان تصمیم به خاتمه ی بارداری می گیرند؛ این در حالی است که برخی دیگر، بارداری خود را ادامه می دهند.

هر تصمیمی که بگیرید باز هم متوجه می شوید که به مشاوره و حمایت احتیاج دارید. برخی از زنان ترجیح می دهند که در جلسات گروه درمانی شرکت کنند ولی برخی دیگر، جلسات مشاوره ی فردی را ترجیح می دهند؛ برخی نیز هر دوی این روش ها را با هم به کار می برند. اگر نیاز به کمک یا حمایت بیشتر دارید حتما متخصص یا مشاور ژنتیک را در جریان قرار دهید تا بتوانند راه های مناسب تری به شما توصیه کنند.

مترجم: ملوک دانشمند

0 0 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات