ویروس کرونا در بارداری

کرونا در بارداری

خطر ابتلا به ویروس کرونا زیاد نیست به خصوص اگر در جایی زندگی می کنید که این بیماری شایع نشده است؛ اما اگر شما نگران هستید در این مطلب مهم ترین مسایل را به شما توضیح می دهیم:

باردار شدن می تواند به خودی خود برای زنان سخت باشد اما وقتی خبر شیوع یک ویروس در جهان پخش می شود؛ همه را به خصوص مادران باردار را نگران می کند. به گزارش خبرگزاری ها، این ویروس که در ووهان چین ظهور پیدا کرده است سبب شده که بیش از چندین هزارنفر در سراسر دنیا درگیر این بیماری شوند. تا کنون این بیماری به حداقل 25 کشور دنیا سرایت کرده است.

ویروس کرونا چیست؟

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها CDC اعلام کرده است که هفت نوع ویروس مختلف کرونا وجود دارد که می تواند به انسان آسیب بزند. بسیاری از آنها خفیف هستند و سبب سرماخوردگی می شوند اما برخی از آنها به خصوص MERS-CoV و SARS-CoV می توانند سبب یک بیماری شدید شوند.

یک متخصص بیماری های عفونی گفته است: این ویروس ها از گذشته نیز وجود داشته و فقط انسان به تازگی درگیر آن شده است.

کرونا در بارداری

کرونا در بارداری

ویروس کرونا چطور گسترش می یابد و علائم آن چیست؟

این ویروس معمولا از طریق قطرات تنفسی که با عطسه یا سرفه در هوا منتشر می شود، از فرد آلوده به دیگران سرایت می کند. تماس نزدیک با شخص بیمار مانند لمس یا دست دادن و بعد لمس کردن بینی، دهان و چشم پیش از شستن دستها می تواند این ویروس را گسترش دهد.

علائم ابتلا به ویروس کرونا

تب

سرفه

تنگی نفس

این نشانه ها شاید از 2 تا 14 روز پس از قرار گرفتن در معرض بیماری ظهور کند و میزان شدت آن از یک بیماری خفیف تا شدید باشد.

تاثیر ویروس کرونا در بارداری

دانشمندان هنوز هم در تلاش هستند تا بتوانند اطلاعات موثقی را به دست بیاورند. متخصصان می گویند: حالا برای اعلام یک نتیجه ی مشخص خیلی زود است؛ زنان باردار باید احتیاط کنند چرا که سیستم ایمنی بدن در این دوران ضعیف تر از قبل می شود و احتمال ابتلای آنها را بالاتر می برد. بهتر است تا تمام توصیه های بهداشتی را انجام دهید، مرتب دست خود را بشویید.

تا جایی که می توانید از رفتن به مکان های شلوغ به خصوص مکان های سرپوشیده خودداری کنید. اگر کسی را دیدید که علائم سرماخوردگی دارد از او دوری کنید.

کرونا در بارداری

کرونا در بارداری

برای اطمینان می توانید از ماسک استفاده کنید اما بهتر است هر چند ساعت یکبار آن را تعویض کنید.

در نهایت متخصصان می گویند هیچ گونه قطعیتی بر تاثیر این ویروس بر جنین وجود ندارد. به طور کلی تاکنون هیچ سندی مبنی بر تاثیر بیماری های تنفسی بر جنین گزارش نشده است.

پس تلاش کنید تا آرامش خود را حفظ کنید و از سلامتی خود مراقبت کنید تا از نگرانی ها دور بمانید.

مصرف ویتامین ث سبب می شود تا سیستم ایمنی بدن شما قوی تر شود، پس با خوردن میوه ها و سبزیجات تازه و ضد عفونی شده به افزایش قوای ایمنی خود کمک کنید.

چنانچه از هر مکملی در بارداری استفاده می کنید با پزشک خود مشورت کنید تا اگر لازم است با تجویز ویتامین به افزایش سلامت بدن شما کمک کند.

مترجم: نفیسه اسلامبولچی

0 0 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
4 کامنت
قدیمی ترین
جدیدترین
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات

سلام بنده خانومم ماه اخر بارداری سرفه خشک زیاد دارن دکتر هم بردم سرم زدن با امپول تهوع و قرص ازیسترومایسین فکنم چرک خشکن دادن گفتن ویروسیه میشه جواب سوال منو بدین چکار کنم

اگه خوشبین باشین یاویروسه‌ یا آلرژی ولی اگه بدبینانه نگاه کنید ممکن است خدای نکرده آمبولی ریه ناشی از پرزهای کوریونی باشه که رفته توی جریان خون .

سلام من هفته 28 بارداری هستم و از اوایل فروردین فقط عطسه دارم و گرفتگی بینی الانم عطسه هام گاهی هست به نظرتون تست کرونا بدم