هفته یازدهم بارداری

هفته یازدهم بارداری

شما اکنون در ماه سوم و در سه ماهه اول بارداری قرار دارید.

جنین شما در این هفته به اندازه ی یک انجیر است.

وزن جنین حدود 7 گرم و قد او حدود 8/3 سانتی متر است.

تا پایان بارداری، 29 هفته باقی مانده است.

رشد جنین در هفته یازدهم

اتمام دوران رویانی

دوران رویانی تمام شده و اکنون تمام اندام های حیاتی در جای خود قرار گرفته و بسیاری از آن ها شروع به کار کرده اند.

رشد دستگاه تناسلی خارجی

تا پایان این هفته، دستگاه تناسلی خارجی جنین شروع به رشد خواهد کرد و تا چند هفته ی دیگر می توانید با استفاده از سونوگرافی، به جنسیت جنینی که در شکم دارید، پی ببرید.

نشانه های بارداری در هفته یازدهم

یبوست

در دوران بارداری، ابتلا به یبوست شایع است. یکی از علت های یبوست، تغییرات هورمونی است که می تواند سرعت هضم را کاهش دهد. برای رفع این مشکل، بهتر است در طول روز آب زیادی نوشیده و فعالیت داشته باشید.

سوزش سر معده

ممکن است دچار سوزش سر معده شوید. در این حالت، احساس سوزشی را از پایین استخوان سینه تا گلو خواهید داشت. بسیاری از زنان، برای اولین بار در دوران بارداری دچار سوزش سر معده می شوند، در صورتی هم که قبل از بارداری آن را تجربه کرده باشند، احتمال دارد که سوزش سر معده وخیم تر شود.

هفته یازدهم بارداری

هفته یازدهم بارداری

کارهایی که در هفته یازدهم بارداری باید انجام دهید:

کسب اطلاعات در رابطه با افزایش وزن در دوران بارداری

در صورتی که حالت تهوع مانع آن می شود که به خوبی غذا بخورید یا اگر هنوز وزن شما افزایش زیادی نداشته است، نگران نباشید. اگر وزن شما در ابتدای بارداری طبیعی بوده باشد، باید در سه ماهه اول بارداری حدود 5/0 تا 5/2 کیلوگرم افزایش وزن داشته باشید.

پیوستن به گروه مادران

زنانی که تجربه ی بارداری داشته اند، این دوران را به خوبی درک می کنند و می توانند توصیه های مفیدی را برای شما داشته باشند. از دوستانی که در این گروه ها دارید، در رابطه با بهترین و بدترین خاطرات آن ها سوال کنید.

تنظیم زمان مراجعه به پزشک

به طور معمول در ساعات اولیه ی روز یا ساعات اولیه بعد از ظهر که پزشک در مطب حضور دارد، خلوت تر از ساعات دیگر هستند، بنابراین سعی کنید در این زمان ها به مطب پزشک مراجعه کنید تا مجبور نباشید مدت زمان زیادی را منتظر بمانید.

2.8 4 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات