هفته هفتم بارداری

هفته هفتم بارداری

شما اکنون در ماه دوم و در سه ماهه اول بارداری قرار دارید.

جنین شما در این هفته به اندازه ی یک تمشک آبی است.

تا پایان بارداری، 33 هفته باقی مانده است.

رشد جنین در هفته هفتم

چشم ها

بخش های اصلی چشم جنین یعنی قرنیه، عنبیه، مردمک، عدسی و شبکیه، در این هفته شروع به تکامل می کنند و فقط چند هفته طول خواهد کشید تا به طور کامل شکل بگیرند.

مری و معده

مری و معده جنین شروع به شکل گیری می کنند. مری، لوله ای است که غذا را از دهان به سمت معده می برد.

دیگر اندام های گوارشی

کبد و لوزالمعده ی جنین در این هفته شروع به رشد می کنند.

نشانه های بارداری در هفته هفتم

نشانه های خطرناک و هشدار دهنده

در طول دوران بارداری، بدن شما به سرعت در حال تغییر است و از همین رو به سختی می توان تشخیص داد که آیا وجود درد یا علامتی در بدن شما طبیعی است یا باید به پزشک و حتی اورژانس مراجعه کنید. پزشک حتما در رابطه با نشانه های هشدار دهنده و خطرناک، شما را راهنمایی خواهد کرد، اما این نکته را به یاد داشته باشد که همیشه باید به احساس درونی خود اعتماد کرده و در صورت داشتن هرگونه نگرانی، از پزشک یا مراکز اوژانس کمک بخواهید.

هفته هفتم بارداری

هفته هفتم بارداری

شدید شدن حس بویایی

بسیاری از زنان در اوایل بارداری خود نسبت به برخی بوها حساس شده و حالت تهوع پیدا می کنند. دلیل این حالت ممکن است افزایش سریع سطح استروژن در سیستم بدن شما باشد.

تنفر از غذا

ممکن است اکنون هیچ رغبتی به برخی از غذاهایی که قبلا از خوردنشان لذت می بردید، نداشته باشید. این حالت هم از عوارض جانبی افزایش سریع استروژن است.

تکرر ادرار

تکرر ادرار یکی از نشانه های شایع در اوایل بارداری است. تکرر ادرار در این مرحله از بارداری، به دلیل تغییرات هورمونی اتفاق می افتد. این تغییرات هورمونی باعث می شوند تا خون با سرعت بیشتری به سمت کلیه ها جریان یابد و در نتیجه مثانه ی شما زودتر پر بشود.

نوسان خلق و خو

بیشتر زنان باردار بین هفته های 6 تا 10 بارداری، بدخلق تر می شوند. این بدخلقی ها به احتمال زیاد در اثر استرس، خستگی و تغییرات هورمونی به وجود می آید. البته، ممکن است به خاطر این که به زودی صاحب فرزند خواهید شد، احساسات مختلف دیگری را هم در این دوران تجربه کنید.

نداشتن نشانه های بارداری

در صورتی که هیچ نشانه ای در شما وجود نداشته باشد، نگران نباشید. برخی از زنان در دوران بارداری خود تغییر زیادی نمی کنند.

هفته هفتم بارداری

کارهایی که در هفته هفتم بارداری باید انجام دهید:

مراجعه به پزشک در صورت خونریزی

لکه بینی در اوایل بارداری شایع است و لزوما به معنی وجود مشکل نیست، اما در برخی موارد، خونریزی می تواند اولین نشانه از سقط جنین یا حاملگی خارج از رحم باشد. بنابراین در صورت خونریزی حتما با پزشک خود تماس بگیرید.

داشتن تغذیه خوب

اگر به دلیل حالت تهوع، نمی توانید یک رژیم غذایی خوب را در دوران بارداری خود داشته باشید، نگران نباشید. فقط تا جایی که امکان دارد سعی کنید اصول تغذیه ی سالم را در دوران بارداری رعایت کنید.

پیش بینی جنسیت جنین

با استفاده از روش های مختلفی مانند تقویم چینی می توانید جنسیت جنین را پیش بینی کنید، اما بهتر است چند هفته ی دیگر هم صبر کنید تا با استفاده از سونوگرافی، جنسیت آن به طور دقیق تعیین شود.

0 0 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات