هفته سی و یکم بارداری

هفته سی و یکم بارداری

شما اکنون در ماه هفتم و در سه ماهه سوم بارداری قرار دارید.

جنین شما در این هفته به اندازه ی یک نارگیل است.

وزن جنین حدود یک کیلو و 470 گرم و قد او حدود 41 سانتی متر است.

رشد جنین در هفته سی و یکم

چاق شدن

جنین شما می تواند سر خود را از یک سمت به سمت دیگر بچرخاند و از آنجایی که چربی مورد نیاز در زیر پوست او جمع می شود، بازوها، پاها و بدن او شروع به چاق شدن می کنند.

حرکت زیاد

حرکات جنین بسیار زیاد شده است، بنابراین ممکن است به علت لگد زدن ها و پشتک انداختن های او، هنگام خوابیدن با مشکل رو به رو شوید. نگران نباشید، تمام این حرکت ها نشانه ای از فعال بودن و سلامتی جنین است.

هفته سی و یکم بارداری

هفته سی و یکم بارداری

نشانه های بارداری در هفته سی و یکم

انقباض های برکستون هیکس

بسیاری از زنان باردار، این انقباض های تصادفی را در نیمه ی دوم بارداری خود احساس می کنند. هنگامی که انقباض های برکستون هیکس اتفاق می افتند، احساس خواهید کرد که ماهیچه های رحم به یک باره سفت می شوند. این انقباض ها حدود 30 ثانیه به طول می انجامند، نامنظم هستند و در این دوره از بارداری باید به ندرت اتفاق افتاده و بدون درد باشند.

ترشح آغوز (شیر اولیه) از سینه ها

ممکن است متوجه شوید که به تازگی مقداری آغوز از سینه های شما ترشح می شود. در این حالت، بهتر است داخل لباس زیر خود، پد شیردهی قرار دهید تا لباس شما کثیف نشود. (در صورتی که هیچ شیری از سینه های شما ترشح نمی شود، نگران نباشید. حتی اگر خود شما هم متوجه آن نشوید، سینه های شما در حال تولید آغوز هستند.)

هفته سی و یکم بارداری

هفته سی و یکم بارداری

کارهایی که در هفته سی و یکم بارداری باید انجام دهید:

طراحی روی شکم

می توانید روی شکم حیرت انگیز خود، طرحی از حنا بکشید (به آرایشگاهی بروید که از حنای خالص و طبیعی برای طرح حنا استفاده می کند) یا از آن قالب گیری کرده و تندیس درست کنید. همچنین می توانید به آتلیه رفته و عکس های حرفه ای بارداری بگیرید.

آتلیه بارداری در تهرانپارس

هماهنگی کمک های دیگران

ممکن است بسیاری از دوستان و افراد خانواده ی شما بخواهند پس از به دنیا آمدن فرزندتان به شما کمک کنند. بهتر است فهرستی تهیه کرده و وظیفه ی هر فرد (مانند آوردن غذا) و تاریخ آن را مشخص کنید. حتی می توانید از یکی از دوستان خود بخواهید تا هماهنگی افرادی را که می خواهند به شما کمک کنند، بر عهده بگیرد.

3.5 2 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات