هفته سی و چهارم بارداری

هفته سی و چهارم بارداری

شما اکنون در ماه هشتم و در سه ماهه سوم بارداری قرار دارید.

جنین شما در این هفته به اندازه ی یک گرمک است.

وزن جنین حدود دو کیلو و 150گرم و قد او حدود 45 سانتی متر است.

تا پایان بارداری، 6 هفته باقی مانده است.

رشد جنین در هفته سی و چهارم

لایه های چربی

لایه های چربی جنین که پس از متولد شدن، به تنظیم دمای بدنش کمک خواهند کرد، در حال شکل گیری بوده و باعث چاق و چله شدن او می شوند.

در صورتی که در همین هفته به دنیا بیاید …

اگر در رابطه با زایمان زودرس نگران هستید، بهتر است بدانید که در حالت کلی، نوزادانی که بین هفته های 34 و 37 بارداری به دنیا می آیند و از سلامت جسمانی برخوردار هستند، قادر به ادامه ی حیات خواهند بود. البته ممکن است نیاز باشد تا این نوزادان مدت کوتاهی را در بخش نوزادان بستری شده و تحت مراقبت قرار گیرند، اما در دراز مدت، همانند نوزادانی که در زمان مقرر به دنیا آمده اند، به زندگی خود ادامه خواهند داد.

هفته سی و چهارم بارداری

هفته سی و چهارم بارداری

نشانه های بارداری در هفته سی و چهارم

از این هفته به بعد، ممکن است احساس خستگی سه ماهه اول بارداری دوباره به سراغ شما بیاید، ولی شدت آن نسبت به سه ماهه ی اول کم تر خواهد بود. با توجه به فشار جسمانی که شما در آن قرار دارید و بی خوابی های شبانه به دلیل تکرر ادرار و ضربه هایی که جنین وارد می کند، این احساس خستگی کاملا قابل درک است.

سرگیجه

در صورتی که برای مدت زمانی طولانی نشسته یا دراز کشیده باشید، نباید به یکباره از جای خود بلند شوید. چرا که در این حالت، خون در پاهای شما جمع می شود و در هنگام بلند شدن باعث افت موقتی فشار خون شده و دچار سرگیجه خواهید شد.

ایجاد کهیر همراه با خارش

در صورتی که برجستگی های قرمز رنگ و خارش دار بر روی شکم، ران و باسن شما ایجاد شده باشد، ممکن است به یک بیماری به نام “پاپول ها و پلاک های کهیری خارش دار بارداری (PUPPP)” دچار شده باشید. اگر احساس خارش شدیدی در تمام بدن خود دارید و حتی اگر کهیر هم نزده باشید، با پزشک خود در میان بگذارید، چرا که این حالت می تواند نشانه ای از مشکل کبدی باشد.

کارهایی که در هفته سی و چهارم بارداری باید انجام دهید:

برنامه ریزی برای مراقبت از کودکان بزرگ تر

هفته سی و چهارم بارداری

هفته سی و چهارم بارداری

در صورتی که کودک بزرگ تری دارید، بهتر است با روش های مختلفی آنها را برای ورود عضو جدید خانواده آماده کرده و از فرد مورد اعتمادی بخواهید تا در طول زایمان و در روزهای اولیه ی پس از تولد نوزاد، مسئولیت نگهداری از آنها را بر عهده بگیرد.

آماده کردن مکان مناسبی برای خواب نوزاد

شما باید اصول اولیه ای را در محل خواب نوزاد رعایت کنید تا خطر سندروم مرگ ناگهانی نوزاد در خواب (SIDS)، کاهش بیابد. بهتر است در این مورد به خوبی تحقیق کرده و محل خواب نوزاد را به طور کامل ایمن سازی کنید.

پر کردن یخچال و کابینت ها

داخل یخچال و کابینت های خود را با کالاهای اساسی خانواده، غذاهای فریز شده، دارو، دستمال توالت، مواد شوینده مورد نیاز و مواد ضروری دیگری که به طور معمول در خانواده ی شما مصرف می شوند، پر کنید. همچنین بهتر است وسایل نوزاد مانند پوشک، دستمال مرطوب، لباس نوزادی، شیشه ی شیر و شیر خشک (در صورتی که قصد دارید نوزادتان را با شیر خشک تغذیه کنید) را از همین حالا تهیه کنید.

2.6 20 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات