هفته سی و پنجم بارداری

هفته سی و پنجم بارداری

شما اکنون در ماه هشتم و در سه ماهه سوم بارداری قرار دارید.

جنین شما در این هفته به اندازه ی یک خربزه قندک است.

وزن جنین حدود دو کیلو و 380 گرم و قد او حدود 46 سانتی متر است.

رشد جنین در هفته سی و پنجم

کاهش مایع آمنیوتیک

در این دوره از بارداری، جنین داخل یک لیتر از مایع آمنیوتیک شناور است. این مایع تا زمان تولد نوزاد، به تدریج کاهش خواهد یافت.

کامل شدن رشد جسمی

کلیه های جنین به طور کامل رشد کرده اند و کبد او می تواند برخی از مواد زاید را پردازش کند. اکنون بخش زیادی از رشد بدنی اولیه ی جنین کامل شده است و در چند هفته ی باقی مانده تا انتهای بارداری فقط به وزن جنین افزوده خواهد شد.

هفته سی و پنجم بارداری

هفته سی و پنجم بارداری

نشانه های بارداری در هفته سی و پنجم

سوزش سر دل و نفخ

رحم شما اکنون تا زیر قفسه ی سینه رسیده است و به دیگر اندام های داخلی هم فشار وارد می کند. همین موضوع باعث تکرر ادرار، سوزش سر دل و سایر ناراحتی های دستگاه گوارش خواهد شد.

عدم تعادل

ممکن است این روزها، احساس عدم تعادل بیشتری را داشته باشید که به طور کامل، قابل درک است. نه تنها وزن شما افزایش یافته است، بلکه وزن شکم شما باعث تغییر در مرکز ثقل بدنتان هم شده است. افزون بر این موارد، به دلیل تغییرات هورمونی، تمام رباط های بدنتان شل شده اند که منجر به ضعیف تر شدن مفاصل و احساس عدم تعادل می شود.

احساس کسالت و خستگی

بسیاری از زنان در سه ماهه سوم بارداری خود (و شاید زودتر)، از باردار بودن خسته می شوند. هر آنچه که برای آن ها در اوایل بارداری جالب و هیجان انگیز به نظر می رسید با شروع ماه ششم یا هفتم بارداری، تا حدودی خسته کننده می شود.

هفته سی و پنجم بارداری

هفته سی و پنجم بارداری

کارهایی که در هفته سی و پنجم بارداری باید انجام دهید:

اطلاع از مراحل انجام زایمان

زایمان طبیعی به سه مرحله ی اصلی تقسیم بندی می شود. با اطلاع یافتن از این مراحل، احساس آمادگی بیشتری برای زایمان خواهید داشت.

نصب صندلی ماشین

مراحل گام به گام نصب صندلی ماشین را از دفترچه ی راهنمای آن مطالعه کرده و آن را به درستی نصب کنید.

شستشوی لباس ها و ملحفه های نوزاد

تمام لباس ها و ملحفه های نوزاد را داخل ماشین لباسشویی بشویید تا هر گونه ماده ی تحریک کننده موجود در پارچه، از بین برود. برای شستشوی آن ها، می توانید از مواد شوینده ی مخصوص لباس های نوزاد استفاده کرده یا مواد شوینده ای را انتخاب کنید که برچسب “ضد حساسیت زا” یا “مخصوص پوست های حساس” داشته باشند.

2.9 11 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات