هفته سی و هفتم بارداری

هفته سی و هفتم بارداری

شما اکنون در ماه نهم و در سه ماهه سوم بارداری قرار دارید.

جنین شما در این هفته به اندازه ی برگ چغندر است.

وزن جنین حدود دو کیلو و 800 گرم و قد او حدود 49 سانتی متر است.

تا پایان بارداری، 3 هفته باقی مانده است.

رشد جنین در هفته سی و هفتم

هنوز کامل نشده است

زمان مقرر برای زایمان شما نزدیک است، اما پزشکان بر این عقیده اند که تا هفته ی 39 بارداری، هنوز جنین کامل (فول ترم) نیست. در طول دو هفته ی آینده، مغز و ریه های جنین در داخل رحم مادر کامل تر خواهند شد. بنابراین، اگر قصد دارید فرزند خود را با عمل سزارین به دنیا بیاورید، پزشک شما قبل از هفته ی 39 این عمل را انجام نمی دهد، مگر این که دلیل پزشکی موجهی برای این کار وجود داشته باشد.

موهای جنین

سر بسیاری از نوزادان در زمان تولد، به طور کامل با مو پوشیده می شود که بلندی این موها 1 تا 4 سانتی متر است. البته، موی برخی از نوزادان هم به صورت کرکی است. در صورتی که رنگ موی نوزادتان شبیه رنگ موی شما نباشد، تعجب نکنید، چرا که ممکن است تمام موهای او بریزند و موهایی با رنگ جدید رشد کنند.

هفته سی و هفتم بارداری

هفته سی و هفتم بارداری

لگد زدن

از آنجایی که جای جنین در داخل رحم بسیار تنگ است، نمی تواند فعالیت زیادی داشته باشد، اما تعداد ضربه های او باید همانند قبل باشد.

نشانه های بارداری در هفته سی و هفتم

انقباض های “برکستون هیکس”

ممکن است در حال حاضر، انقباض های برکستون هیکس بیشتر از قبل اتفاق افتاده و مدت زمان بیشتری به طول بیانجامند و همچنین دردناک تر از قبل هم باشند.

ترشحات واژنی یا لکه بینی

به طور معمول، ترشحات واژنی در این دوران بیشتر می شود. در صورتی که در دستمال توالت یا لباس زیر خود متوجه ترشحات مخاطی شکل و آغشته به اندکی خون بشوید، به احتمال زیاد در چند روز آینده زایمان شما شروع خواهد شد. (اگر لکه بینی شدید یا خون ریزی داشته باشید، بلافاصله با پزشک یا مامای خود تماس بگیرید.)

بررسی تعداد ضربه های جنین

حرکات جنین را تحت نظر بگیرید و اگر متوجه کا هش تعداد ضربات او شدید، بلافاصله به پزشک خود اطلاع دهید. هرچند جای جنین اکنون بسیار تنگ است، اماباید همانند گذشته فعال باشد.

هفته سی و هفتم بارداری

هفته سی و هفتم بارداری

کارهایی که در هفته سی و هفتم بارداری باید انجام دهید:

اطلاع یافتن از نشانه های شروع زایمان

از پزشک یا مامای خود بخواهید تا به طور کامل توضیح دهد که در چه زمانی و با مشاهده ی چه نشانه هایی باید با او تماس بگیرید یا به بیمارستان مراجعه کنید.

برنامه ریزی برای خبر کردن دوستان و آشنایان

مشخص کنید که دوست دارید چه کسی قبل از همه خبر به دنیا آمدن نوزادتان را بشنود و در مورد چگونگی پخش این خبر برنامه ریزی کنید. ممکن است بخواهید این خبر را در صفحه های شبکه های اجتماعی خود قرار دهید، یا با تماس تلفنی، پیام متنی یا ایمیل، این خبر بزرگ را به دوستان و آشنایان خود اعلام کنید.

3.4 17 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات

بسیار عالی و مفید