هفته سی ام بارداری

هفته سی ام بارداری

شما اکنون در ماه هفتم و در سه ماهه سوم بارداری قرار دارید.

جنین شما در این هفته به اندازه ی یک کلم پیچ بزرگ است.

وزن جنین حدود یک کیلو و 360 گرم و قد او حدود 40 سانتی متر است.

رشد جنین در هفته سی ام

مایع آمنیوتیک

حدود 700 میلی لیتر مایع آمنیوتیک در اطراف جنین وجود دارد. در هفته های 34 تا 36، مایع آمنیوتیک به بیشترین مقدار خود خواهد رسید.

دیدن در تاریکی

جنین شما اکنون می تواند شکل های کم نور را ببیند و مردمک های چشم او می توانند برای انطباق با نور محیط، کوچک و بزرگ شوند.

هفته سی ام بارداری

هفته سی ام بارداری

نشانه های بارداری در هفته سی ام

خستگی

ممکن است این روزها، کمی احساس خستگی داشته باشید و این احساس خستگی در زنان بارداری که برای خوابیدن مشکل دارند، بیشتر است.

بزرگ تر شدن اندازه ی پا

شل شدن رباط ها می تواند اندازه ی پاها را به طور موقتی بزرگ تر کند، بنابراین ممکن است مجبور شوید تا کفش های جدیدی با سایز بزرگ تر بخرید.

نوسانات خلق و خو

ترکیب علایم ناخوشایند و تغییرات هورمونی می تواند منجر به بازگشت نوسانات خلق و خو بشود. اگرچه، نگرانی درباره ی چگونگی انجام زایمان یا چگونگی انجام مسئولیت های مادری، طبیعی است. اما اگر نتوانید به این نگرانی ها پایان دهید یا اگر احساس می کنید که زودرنجی و اضطراب شما در حال افزایش است، ممکن است جزء 10 درصد از زنانی باشید که از افسردگی دوران بارداری رنج می برند. همچنین در صورتی که زیاد عصبی یا مضطرب می شوید، پزشک یا مراقب سلامت خود را در جریان قرار دهید.

هفته سی ام بارداری

هفته سی ام بارداری

کارهایی که در هفته سی ام بارداری باید انجام دهید:

مشخص کردن برنامه زایمان

در رابطه با نوع زایمان و روش های مختلفی که برای کاهش درد زایمان وجود دارند، برنامه ریزی کنید و هر آن چه را که ترجیح می دهید، با پزشک خود در میان بگذارید. البته ممکن است تمام آن چه را که شما در نظر دارید، عملی نشود و احتمال دارد بسته به شرایطی که در طول زایمان پیش می آید، پزشک شما روش های دیگری را انتخاب کند.

بازدید از بیمارستان

در صورت امکان، اتاق های زایمان و ریکاوری بیمارستان را از نزدیک ببینید و از مقررات آن جا و زمان ثبت نام برای زایمان، اطلاع بیابید.

4 5 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات