هفته بیست و چهارم بارداری

هفته بیست و چهارم بارداری

شما اکنون در ماه ششم و در سه ماهه دوم بارداری قرار دارید.

جنین شما در این هفته به اندازه ی یک ذرت است.

وزن جنین حدود 570 گرم و قد او حدود 30 سانتی متر است.

تا پایان بارداری، 16 هفته باقی مانده است.

رشد جنین در هفته بیست و چهارم

آمادگی برای تنفس

کیسه های تنفسی در انتهای کوچک ترین شاخه های ریه های جنین، در حال رشد و زیاد شدن بوده و سطح بیشتری را برای تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن آماده می کنند تا فرزند شما بتواند پس از به دنیا آمدنش نفس بکشد.

هفته بیست و چهارم بارداری

هفته بیست و چهارم بارداری

چاق و چله شدن

در این دوره از بارداری، ظاهر جنین تا حدودی لاغر است، اما بدن او در حال پر شدن است و به زودی شروع به چاق شدن خواهد کرد. در حال حاضر پوست جنین نازک و نیمه شفاف است، اما در هفته های آینده پوست او هم تغییر خواهد کرد.

نشانه های بارداری در هفته بیست و چهارم

رشد رحم

رحم شما اکنون به اندازه ی یک توپ فوتبال است و قسمت بالای آن، بالاتر از ناف شما قرار گرفته است.

احساس نگرانی

داشتن اندکی نگرانی در این دوره از بارداری و در روزهای باقی مانده از آن، طبیعی است، اما شما باید سعی کنید بر مراقبت از خود و جنین تمرکز کرده و این باور را داشته باشید که برای ادامه بارداری آمادگی کافی را دارید.

نشانه های زایمان زودرس

در صورتی که تاکنون اطلاعاتی را در رابطه با نشانه های زایمان زودرس جمع آوری نکرده اید، اکنون زمان مناسبی برای یادگیری این نشانه ها است. در صورت مشاهده هر کدام از نشانه های زایمان زودرس، باید بلافاصله با پزشک یا مامای خود تماس بگیرید.

هفته بیست و چهارم بارداری

کارهایی که در هفته بیست و چهارم بارداری باید انجام دهید:

آماده سازی خانه

با نزدیک شدن به اواخر بارداری، شور و شوق شما برای آماده سازی خانه جهت ورود عضو جدید، بیشتر خواهد شد. از این فرصت استفاده کرده و علاوه بر سازمان دهی، تمیز کردن و آماده سازی اتاق نوزاد، خانه ی خود را ایمن سازی کنید.

برنامه ریزی برای ذخیره ی خون بند ناف

در صورتی که قصد دارید خون بند ناف نوزادتان را در هنگام تولد، جمع آوری و ذخیره کرده یا آن را اهدا کنید، باید به زودی هماهنگی های لازم را انجام دهید.

3.5 17 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات