هفته بیست و سوم بارداری

هفته بیست و سوم بارداری

شما اکنون در ماه ششم و در سه ماهه دوم بارداری قرار دارید.

قد جنین شما در این هفته به اندازه ی یک انبه بزرگ است.

وزن جنین حدود 450 گرم و قد او حدود 29 سانتی متر است.

تا پایان بارداری، 17 هفته باقی مانده است.

رشد جنین در هفته بیست و سوم

دنیای بیرون

جنین شما اکنون می تواند صداهای دنیای بیرون از بدن مادر را بشنود. در ابتدا، جنین فقط صداهای بم را می تواند بشنود، به این معنی که صداهای مردانه را واضح تر از صداهای زنانه می شنود.

رقصیدن

در حال حاضر، جنین به خوبی می تواند حرکت کردن شما را تشخیص دهد. هنگامی که شما می رقصید، می توانید حرکات جنین را هم از زیر لباس خود احساس کنید.

هفته بیست و سوم بارداری

هفته بیست و سوم بارداری

مهارت هضم غذا

حرکات موجی شکلی که باعث حرکت کردن غذا به سمت دستگاه گوارش می شوند (حرکات پریستالسیس)، آغاز شده اند. از آنجایی که در حال حاضر، هیچ غذای واقعی برای حرکت کردن به سمت دستگاه گوارش وجود ندارد، این حرکات هم همانند عمل بلعیدن، جنبه تمرینی برای سیستم بدن جنین دارند.

نشانه های بارداری در هفته بیست و سوم

تورم مچ پا

ممکن است پاها و مچ پاها، در هفته ها یا در ماه های آینده و به خصوص در اواخر روز و در روزهای گرم تابستان، متورم شوند. کندتر شدن سرعت گردش خون در پاها، همراه با تغییراتی که در ترکیب خون شما به وجود می آید و سبب احتباس آب می شود، باعث ایجاد تورم می شوند. این حالت با نام “ادما” شناخته می شود.

تورم دست ها و صورت

در حالی که مقدار مشخصی ادما در پاها طبیعی است، تورم زیاد می تواند نشانه ای از بیماری جدی به نام “پره اکلامپسی” باشد. در صورت تورم شدید یا ناگهانی پاها و مچ پاها، تورم دست ها (تورم جزئی دست ها طبیعی است)، تورم صورت یا پف کردن دور چشم، با ماما یا پزشک خود در میان بگذارید.

کارهایی که در هفته بیست و سوم بارداری باید انجام دهید:

هفته بیست و سوم بارداری

هفته بیست و سوم بارداری

تصمیم گیری برای استخدام مامای همراه

مامای همراه که در بیشتر قسمت های دنیا با نام “دولا” شناخته می شود، یک مربی آموزش دیده است که شما را در زمان زایمان همراهی می کند. در صورتی که قصد دارید مامای همراه استخدام کنید، بهتر است از سه ماهه دوم بارداری شروع به تحقیق و پرس و جو در رابطه با استخدام فرد مناسبی بکنید.

نوشتن نامه ای برای فرزندتان

این نامه، یک یادگاری بسیار جالب است که در آینده می توانید آن را با فرزندتان به اشتراک بگذارید. برای نوشتن این نامه، به قلب خود رجوع کرده و الهامات درونی خود را دنبال کنید. در صورتی که توانایی نوشتن ندارید، یک جعبه برای خود درست کنید و یادگاری های دوران بارداری خود را در آن قرار دهید.

3.3 19 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات