هفته بیست و دوم بارداری

هفته بیست و دوم بارداری

شما اکنون در ماه پنجم و در سه ماهه دوم بارداری قرار دارید.

قد جنین شما در این هفته به اندازه ی یک کدو است.

وزن جنین حدود 425 گرم و قد او حدود 28 سانتی متر است.

تا پایان بارداری، 18 هفته باقی مانده است.

رشد جنین در هفته بیست و دوم

شنیدن ضربان قلب مادر

جنین قادر است تا صداهای داخل بدن مادر، مانند صدای تنفس، ضربان قلب و گوارش او را به صورت ضعیفی بشنود. این صداها با بهبود شنوایی جنین، بلندتر به گوش او خواهند رسید.

مو و چروک های پوستی

اگر قادر بودید داخل رحم خود را ببینید، می توانستید موهای ریزی (لانگو یا کرک جنینی) که تمام بدن جنین را پوشانده است و همچنین چین و چروک های پوست او را ببینید. در هفته های آینده زیر پوست جنین با لایه هایی از چربی پر شده و در نتیجه، این چین و چروک ها از بین خواهند رفت.

هفته بیست و دوم بارداری

هفته بیست و دوم بارداری

نشانه های بارداری در هفته بیست و دوم

آکنه

افزایش تولید چربی ممکن است باعث ایجاد آکنه بشود.

ترک های پوستی

ممکن است با بزرگ تر شدن جنینی که در شکم خود دارید، پوست شکم شما کشیده شده و ترک های پوستی در این ناحیه ایجاد بشود. این خط ها که بافت متفاوتی نسبت به بقیه ی پوست شما دارند، معولا به رنگ صورتی تا قهوه ای تیره هستند (رنگ آن ها بستگی به رنگ پوست شما دارد). اگرچه ترک های پوستی، بیشتر در ناحیه ی شکم زنان باردار به وجود می آید، اما ممکن است این ترک ها، در نواحی دیگری مانند باسن، ران ها و سینه های آن ها نیز ایجاد شود.

کارهایی که در هفته بیست و دوم بارداری باید انجام دهید:

هفته بیست و دوم بارداری

هفته بیست و دوم بارداری

انجام تمرین های ورزش کگل

تمرین های کگل می توانند به کنترل ادرار در طول بارداری و پس از زایمان کمک کنند. همچنین این تمرین های ورزشی در درمان بواسیر هم موثر هستند و سبب تقویت ماهیچه مهبل شده و رابطه ی جنسی را لذت بخش تر می سازند.

برنامه ریزی برای جشن به دنیا آمدن نوزاد

معمولا مادرانی که فرزند خود را به دنیا می آورند، جشنی را به مناسبت به دنیا آمدن فرزندشان می گیرند. هر چند شما پس از زایمان نمی توانید کار زیادی را انجام دهید و حتما باید از کمک دوستان و افراد خانواده ی خود استفاده کنید، اما می توانید در رابطه با تم، نوع پذیرایی و فهرست مهمان ها، از هم اکنون به فکر باشید.

2.9 14 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات