موارد استفاده متفورمین HCL

نحوه مصرف متفورمین

متفورمین HCL

متفورمین به همراه یک رژیم غذایی مناسب و برنامه ورزشی و احتمالاً به همراه استفاده از سایر داروها برای کنترل قند خون بالا در بیماران دیابتی نوع 2 استفاده می شود. کنترل قند خون بالا از آسیب به کلیه ، نابینایی ، مشکلات عصبی ، از دست دادن اندام و مشکلات عملکرد جنسی جلوگیری می کند. کنترل مناسب دیابت همچنین ممکن است خطر حمله قلبی یا سکته مغزی را کاهش دهد. متفورمین با کمک به بازگرداندن پاسخ مناسب بدن به انسولینی که به طور طبیعی تولید می کنید ، کار می کند. همچنین میزان قندی که کبد شما ایجاد می کند و معده / روده شما را جذب می کند ، کاهش می دهد.

نحوه مصرف متفورمین

نحوه استفاده از Metformin HCL

قبل از شروع مصرف متفورمین، هر بار برگه اطلاعات بیمار را در صورت در دسترس بودن بخوانید. اگر سوالی دارید ، با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

این دارو را طبق دستور پزشک و معمولاً 1-3 بار در روز همراه با وعده های غذایی به صورت خوراکی مصرف کنید. در حین مصرف این دارو مایعات زیادی بنوشید ، مگر اینکه توسط پزشک شما دستور دیگری داده شده باشد.

دوز مصرفی بر اساس شرایط پزشکی شما، پاسخ به درمان و سایر داروهایی است که ممکن است مصرف کنید. حتماً تمام داروهای مورد استفاده خود (از جمله داروهای تجویز شده ، داروهای بدون نسخه و محصولات گیاهی) را به پزشک و داروساز خود بگویید. برای کاهش خطر ابتلا به عوارض جانبی (مانند ناراحتی معده) ، پزشک ممکن است شما را راهنمایی کند که این دارو را با دوز کم شروع کنید و به تدریج دوز خود را افزایش دهید. دستورالعمل های پزشک خود را به دقت دنبال کنید.

نحوه مصرف متفورمین

نحوه مصرف متفورمین

این دارو را به طور منظم مصرف کنید تا بیشترین سود را از آن ببرید. به یاد داشته باشید که هر روز در ساعت های مشابه از آن استفاده کنید.

اگر در حال حاضر داروی دیابت دیگری (مانند کلرپروپامید) مصرف می کنید ، دستورالعمل های پزشک خود را برای قطع یا ادامه داروی قدیمی و شروع متفورمین با دقت دنبال کنید.

طبق دستور پزشک قند خون خود را مرتباً بررسی کنید. نتایج را پیگیری کرده و آنها را با پزشک خود در میان بگذارید. اگر اندازه گیری قند خون خیلی زیاد یا خیلی کم است ، به پزشک خود بگویید. دوز روش درمانی شما ممکن است نیاز به تغییر داشته باشد.

0 0 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات