منظور از پریود طولانی چیست ؟

پریود طولانی چیست

در کل یک دوره پریودی بین 3 تا 7 روز طول می کشد . دوره ای که بیشتر از 7 روز طول بکشد به عنوان پریود طولانی نامیده می شود. پزشک شما ممکن است به دوره ای که بیش از یک هفته طول می کشد مشکوک به یائسگی شما شود. در صورت خونریزی غیر معمول سنگین که کمتر از یک هفته طول بکشد نیز گاهی مشکوک به بیماری منوراژی هستیم. حدود 5 درصد از زنان مبتلا به این بیماری هستند.
یک پریود طولانی ممکن است نشانه یک مشکل جدی باشد مانند :

• بی نظمی هورمون ها

• ناهنجاری های رحمی

• سرطان

اگر شما دچار پریود سنگین و طولانی شده اید ، بسیار مهم است که به پزشک مراجعه کرده تا علت را بررسی کند.

منوراژی ممکن است در طول دوره شما باعث ناراحتی شود و همچنین روال طبیعی و منظم شما را مختل کند. ممکن است متوجه شوید که خونریزی بر فعالیت های شما یا خواب شما تاثیرگذار است . توجه داشته باشید که اگر به طور دائم دوره های قاعدگی شما طولانی است، ممکن است دچار کم خونی و فقر آهن شوید به خصوص اگر دوره های سنگینی را تجربه می کنید . برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره های طولانی و مدیریت اوضاع خود می توانید بقیه مقاله را مطالع کنید :

پریود طولانی چیست

پریود طولانی چیست

چه دلایلی باعث پریودهای طولانی می شود

پریود های طولانی در شرایط مختلف و اساسی ایجاد می شوند :

تغییرات هورمونی و قاعدگی

تغییرات هورمونی و قاعدگی ممکن است باعث پریودهای طولانی شود . ممکن است هنگامی که برای اولین بار در دوران بلوغ یا در دوران یائسه شدن هستید، تغییرات هورمونی را مشاهده می کنید . همچنین ممکن است به خاطر بیماریهای متعدد مانند اختلالات تیروئید یا سندروم تخمدان پلی کیستیک ، دچار عدم تعادل هورمونی شوید . اگر سطح هورمونهای شما نرمال نیست و بدن شما در چرخه قاعدگی تان تخمک گذاری نمی کند ، لایه رحم می تواند بسیار ضخیم شود و در نتیجه پریودهای طولانی تری را تجربه کنید .

داروها

بعضی اوقات به دلیل مصرف بعضی داروها ممکن است پریودهای طولانی تری را تجربه کنید . این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد :

• مصرف قرص های ضد بارداری و ابزار جلوگیری از بارداری و قرص های جلوگیری طولانی مدت

• آسپرین و رقیق کننده های خون

• داروهای ضد التهاب

بارداری

اگر خونریزی طولانی مدت واژن دارید اما در دوره پریود خود نیستید ، ممکن است نشانه ای از یک بارداری غیر ایمن یا غیر قابل جبران باشد ، مانند حاملگی خارج رحمی یا سقط جنین. اگر خونریزی شما زیاد و شدید باشد و باردار باشید ممکن است این خونریزی مربوط به جفت باشد.
اگر تست بارداری داده اید و تست شما مثبت بوده است و خونریزی دارید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

فیبروم رحم یا پولیپ

فیبروم رحم یا پولیپ می تواند منجر به خونریزی طولانی مدت و شدید شود.

فیبروم ها زمانی ایجاد می شوند که ماهیچه های دیواره رحم شروع به رشد می کنند .

پولیپ ها هم نتیجه رشد نامنظم بافت رحمی هستند که باعث رشد تومورهای کوچک می شوند.

به طور کلی نه فیبروم ها و نه پولیپ ها هیچ کدام سرطانی نیستند.

آندومتریوز

آدنومیوز هم نوع دیگری از ساخت بافت رحمی است . این شرایط زمانی اتفاق می افتد که آندومتر شما یا همان لایه رحم شما در رحم ساخته می شود . این مسئله می تواند منجر به پریودهای سنگین شود .

پریود طولانی چیست

پریود طولانی چیست

وضعیت تیروئید

اگر مشکل کم کاری تیروئید داشته باشید هم ممکن است دچار پریودهای سنگین و شدید شوید .

وضعیت خونریزی

ممکن است شما دچار نوعی بیماری باشید که توانایی بدنتان برای لخته شدن خون را تحت تاثیر قرار دهد . این نوع بیماری ها هم باعث طولانی شدن پریودهای شما می شوند . دو مورد از این بیماری ، هموفیلی و بیماری فون ویلبراند است .

یک پریود سنگین می تواند نشانه یک بیماری باشد یا ممکن است علائم دیگری داشته باشد .

چاقی

وزن بیش از حد هم ممکن است باعث پریودهای طولانی مدت شود . زیرا بافت چربی باعث می شود بدن شما استروژن بیشتری تولید کند .این استروژن اضافی می تواند منجر به تغییر در دوره های شما شود .

بیماری التهابی لگن (PID):

بیماری التهاب لگن زمانی رخ میدهد که اندام تناسلی شما به باکتری ها آلوده شده باشند. در اینصورت علاوه بر تغییر در چرخه قاعدگی ، PID همچنین می تواند منجر به ترشحات غیر طبیعی واژن شود .

سرطان

پریودهای سنگین و طولانی مدت می تواند نشانه سرطان رحم در رحم یا دهانه رحم باشد . برای برخی از زنان ، ممکن است پریود شدید نشانه اولیه وجود سرطان باشد .

4.3 6 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات