علت فرورفتگی ناخن پا در کودکان

فرورفتگی ناخن پا در کودکان

اگر انگشت شست کودک شما کاملا قرمز و متورم است، ممکن است دلیل آن فرورفتگی ناخن پا باشد. فرو رفتن ناخن انگشت پا معمولاً در کودکان رخ می دهد. اگر کودک شما جوراب و کفش تنگ بپوشد، ممکن است به این عارضه مبتلا شود.

در برخی موارد، افراد زمینه ژنتیکی برای این بیماری دارند. بعضی اوقات، ناخن انگشت پا پوست را زخم می کند و منجر به عفونت های مختلف می شود. انجام یک سری درمان های خانگی می تواند برای رفع این عارضه مفید باشد، به شرطی که سریع اقدام شود.

فرورفتگی ناخن چیست؟

زمانی که ناخن پا وارد گوشت کناری می شود، می گویند ناخن دچار فرورفتگی شده است. فرو رفتن ناخن در گوشت پا عارضه شایعی است که به موجب آن ناخن انگشت پا درون گوشت اطراف خود رشد می کند. این مشکل معمولا هنگامی اتفاق می افتد که ناخن پا رشد غیرطبیعی داشته باشد یا گوشه ناخن پا شروع به خم شدن به داخل پوست نرم انگشت کند و باعث درد و عفونت شود. معمولا انگشت شست دچار این اختلال می شود.

دلایل فرورفتگی ناخن پا در کودکان

برخی از دلایل فرورفتگی ناخن در پای کودکان عبارتند از:

فرورفتگی ناخن پا در کودکان

فرورفتگی ناخن پا در کودکان

1. کوتاه کردن نامناسب ناخن

شایع ترین علت این عارضه رشد ناخن پا درون پوست کناری یا کوتاهی نادرست ناخن است. هنگامی که یک ناخن خیلی کوتاه شود، پوست اطراف آن می تواند انتهای ناخن را بپوشاند، در نتیجه ناخن ممکن است درون پوست رشد کند. ناخن هایی که به جای کوتاهی صحیح کنده شده باشند نیز ممکن است این گونه شوند، زیرا فاقد گوشه های مشخص شده هستند. همچنین اگر ناخن به صورت خمیده کوتاه شده باشد، می تواند دلیلی برای ورود آن به پوست نرم انگشت باشد.

2. کفش نامناسب

کفش های تنگ یکی دیگر از دلایل احتمالی فرورفتگی ناخن پا است. اگر ناخن های پای کودک شما به سرعت رشد می کند و او کفش های قدیمی و کوچکش را می پوشد، ممکن است ناخن انگشت پایش به داخل گوشت وارد شود. پوشیدن کفش نامناسب می تواند منجر به رشد ناخن به سمت پوست شود و ناخن را به درون آن هدایت کند.

3. آسیب دیدگی انگشت پا

اگر کودک شما هر چند وقت یک بار انگشتش زخم می شود، در این صورت ممکن است دچار فرورفتگی ناخن در گوشت شود. همچنین، درصورتی که کودکی به دلیل برخی آسیب ها انگشت پایش را از دست بدهد، ممکن است ناخن جدیدش به نسبت ناخن قبلش غیرطبیعی رشد کند.

فرورفتگی ناخن پا در کودکان

فرورفتگی ناخن پا در کودکان

4. فشار به انگشت پا

فشار به انگشتان پا با لگد زدن متوالی در فوتبال می تواند منجر به رشد ناخن ها به درون گوشت شود. کودکانی که ورزش های بدنی زیاد انجام می دهند، به دلیل اذیت مداوم انگشتان پا، به احتمال بیشتر درگیر فرورفتگی ناخن پا می شوند.

5. وراثت

اگر کودک شما بدون هیچ دلیلی ناخن هایش درون گوشت پا فرو می رود، ممکن است به علت وراثت باشد. برخی از افراد به دلایل ژنتیکی ناخن های خمیده دارند، نوک این نوع ناخن ها به طور طبیعی خم و باعث فشار یا رشد داخل پوست می شوند و فرد را در معرض خطر افزایش ابتلا به این عارضه قرار می دهند.

4.5 2 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات