علائم کرونا در نوزادان و کودکان – بخش اول

علائم کرونا در نوزادان

نگرانی پدر و مادرها برای ایمن ماندن فرزندشان از ویروس کرونا کاملا طبیعی است.

اگر نوزادی دارید یا می خواهید بچه دار شوید، قابل درک است که سوال های زیادی در مورد بیماری COVID-19 و چگونگی تاثیر آن بر فرزند خود داشته باشید.

تحقیقات در مورد ویروس کرونا و تأثیر آن بر روی نوزادان و کودکان کم سن و سال ادامه دارد، اما در این مطلب آن چه که متخصصان در حال حاضر در مورد COVID-19 می دانند و آن چه افراد باید برای حفظ امنیت خانواده خود انجام دهند آمده است.

ویروس کرونا چیست؟

طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) هفت نوع مختلف از ویروس کرونا وجود دارد که انسان را آلوده می کند. بسیاری از اشکال ویروس خفیف هستند و باعث سرماخوردگی می شوند، اما برخی دیگر به ویژه MERS-CoV، SARS-CoV و 2019-nCoV می توانند منجر به بیماری حاد شوند.

علائم کرونا در نوزادان

علائم کرونا در نوزادان

علائم COVID-19 در نوزادان و کودکان

ویروس های کرونا از جمله COVID-19 از طریق قطره های تنفسی با سرفه یا عطسه به هوا وارد می شوند، این ویروس معمولاً از فرد آلوده به افراد دیگر منتقل می شود. تماس دست با سطوح آلوده به ویروس، سپس لمس آن با دهان، بینی یا چشم قبل از شستن دست ها می تواند باعث انتشار ویروس شود، اما طبق گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) تصور نمی شود که این ها روش اصلی گسترش COVID-19 باشد.

متخصصان بهداشت هنوز در مورد COVID-19 در حال تحقیق هستند، اما طبق CDC افراد مبتلا علائم زیر را بروز می دهند:

– تب

– سرفه

– تنگی نفس

– از بین رفتن حس چشایی یا بویایی

– لرز

– ضعف

– درد عضلانی

– سردرد

– گلو درد

– احتقان یا آبریزش بینی

– حالت تهوع

– اسهال

معمولا علائم در نوزادان و بزرگسالان مشابه است. با این وجود نوزادان علائم خفیف تر مشابه سرماخوردگی بروز می دهند مانند:

– تب

– آبریزش بینی

– عطسه

– علائم گوارشی مانند اسهال

علائم می توانند از دو تا 14 روز پس از ابتلا ظاهر شوند. با این حال، برخی از نوزادان هیچ علائمی نشان نمی دهند.

ویروس کرونا در بارداری

عفونت کرم در نوزادان

علائم کرونا در نوزادان

ویروس کرونا در کودکان چگونه عمل می کند؟

به گفته متخصصان، در کل کودکان مبتلا به COVID-19 در مقایسه با سایر گروه های سنی وضعیت بهتری دارند.

خوشبختانه شدت بیماری در اطفال به نسبت بزرگسالان نیست. با این حال به نظر می رسد که بیماری در نوزادان زیر 1 سال در مقایسه با کودکان بزرگتر حادتر است. به طور کلی نوزادان در مواجهه با بیماری بسیار خوب عمل می کنند و با قرارگیری در معرض افراد آلوده درصد کمی از آن ها مبتلا می شوند و فقط علائم خفیف بروز می دهند. عملکرد کودکان نیز خوب است و در صورت ابتلا به COVID-19 علائم خفیفی تجربه می کنند.

داده های موجود هنوز محدود است. محققان کاملاً از چرایی عملکرد بهتر کودکان نسبت به بزرگسالان مطمئن نیستند. اما این نظریه مطرح شده که علت این امر می تواند فرصت مواجهه کمتر کودکان با ویروس، سطح بالای آنتی بادی بدن آن ها یا پاسخ های مختلف سیستم ایمنی در حال رشد آن ها باشد.

در موارد نادری گزارش شده که برخی از کودکان به یک بیماری حاد به نام سندرم التهابی چند سیستمی کودکان (MIS-C) مبتلا شده اند که به نظر می رسد با کووید-19 مرتبط باشد. تحقیقات در مورد MIS-C ادامه دارد، اما اطلاعات فعلی نشان می دهد که این عارضه مربوط به پاسخ سیستم ایمنی بدن کودک به COVID-19 است. علائم سندرم التهابی چند سیستمی شامل تب، بثورات پوستی، قرمزی چشم، ورم دست یا پا و دل درد است.

MIS-C بسیار نادر است اما شناختن علائم آن مهم است (در صورت بروز هر یک از علائم آن در کودک باید بلافاصله با پزشک متخصص اطفال تماس گرفت). از ماه مهر مراکز کنترل و پیشگیری بیماری ها 1097 مورد از این سندرم را گزارش کرده است. طبق این سازمان “اگر کودکی به COVID-19 مبتلا باشد، نمی توان خیلی راحت از سلامت او مطمئن شد. کودک باید تحت نظر قرار بگیرد و علائم او بررسی شود.”

آیا نوزادان می توانند COVID-19 را به افراد دیگر منتقل کنند؟

متخصصان هنوز در حال مطالعه در مورد نقش نوزادان در انتقال ویروس هستند. با این حال طبق گفته فرناندو متخصص بیماری های عفونی در نیویورک، نوزادان و کودکان دوره بیماری کمتری دارند اما می توانند ویروس را به دیگران منتقل کنند.

0 0 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات