صرع در بارداری – بخش دوم

صرع در دوران بارداری

چگونه باید برای بارداری آماده شوم؟

قبل از تلاش برای بارداری، نزد پزشک زنان زایمان بروید. همچنین با متخصص مغز و اعصاب خود مشورت کنید. آنها ارزیابی می کنند که چگونه شما صرع خود را مدیریت می کنید و تغییرات درمانی را که ممکن است لازم باشد قبل از شروع بارداری انجام دهید، در نظر می گیرند.

اگر قبل از شروع بارداری تشنج های مکرر دارید، ممکن است به شما توصیه شود که تا زمانی که صرع بهتر کنترل نشود، صبر کنید.

داروهای ضد تشنج خود را دقیقاً مطابق تجویز مصرف کنید. دوز را خودتان تنظیم نکنید یا مصرف دارو را خودسرانه متوقف نکنید. تشنج های کنترل نشده احتمالاً خطر بیشتری را برای جنین شما ایجاد می کند.

صرع در دوران بارداری

صرع در دوران بارداری

همچنین انتخاب سالم شیوه زندگی بسیار مهم است. مثلا:

یک رژیم غذایی سالم داشته باشید.

ویتامین های دوران بارداری مصرف کنید.

به اندازه کافی بخوابید.

از سیگار کشیدن، مصرف الکل، داروهای غیر مجاز و کافئین خودداری کنید.

آیا زنان مبتلا به صرع به اسید فولیک بیشتری نسبت به زنان باردار دیگر احتیاج دارند؟

اسید فولیک به جلوگیری از نقص لوله عصبی، ناهنجاری های جدی مغز و نخاع کمک می کند. از آنجا که برخی از داروهای تشنج در روش استفاده بدن از اسیدفولیک اثر می گذارند، پزشک شما یک مکمل اسید فولیک با دوز بالا را توصیه می کند که به طور ایده آل از سه ماه قبل از بارداری شروع می شود.

در ویزیت های بارداری چه می توان انتظار داشت؟

در دوران بارداری، در هر مراجعه وزن و فشار خون شما بررسی می شود و ممکن است شما برای نظارت بر سطح داروهای خود به آزمایش خون مکرر نیاز داشته باشید.

اگر داروهای ضد تشنج مصرف می کنید، پزشک معالج شما شاید مکمل ویتامین K را در آخرین ماه بارداری توصیه کند تا از بروز خونریزی در نوزاد پس از زایمان جلوگیری کند.

اگر در حاملگی تشنج رخ دهد، چه می شود؟

تشنج می تواند خطرناک باشد اما بسیاری از مادرانی که در دوران بارداری دچار تشنج می شوند، نوزادان سالم به دنیا می آورند. در صورت تشنج حتما به پزشک خود اطلاع دهید. او ممکن است داروی شما را تنظیم کند. اگر در چند ماه آخر بارداری تشنج داشته باشید، پزشکان ممکن است اقدام به بستری یا بررسی جدی وضعیت مادر برای کنترل وضعیت کنند.

صرع در دوران بارداری

صرع در دوران بارداری

چگونه می توانم مطمئن شوم که جنین من سلامت است؟

پزشکان شما را در تمام دوران بارداری کنترل می کنند. ممکن است برای بررسی رشد جنین، سونوگرافی مکرر داشته باشید. پزشک شاید آزمایش های دیگری را نیز برای بررسی وضعیت شما در بارداری انجام دهند.

زایمان مادران مبتلا به صرع چگونه است؟

بیشتر خانمهای باردار که مبتلا به صرع هستند، نوزادان خود را بدون مشکل به دنیا می آورند. زنانی که صرع دارند شاید بتوانند از همان روش های تسکین درد در حین زایمان مانند سایر زنان باردار استفاده کنند.

تشنج معمولاً در حین زایمان اتفاق نمی افتد. اگر در حین زایمان تشنج رخ دهد، احتمال دارد داروهای داخل وریدی متوقف شود. اگر تشنج طولانی شود، پزشک ممکن است نوزاد را با سزارین به دنیا بیاورد.

اگر در سه ماهه سوم تشنج کردید، احتمال دارد هنگام زایمان تشنج کنید. پزشک شما بهترین روش زایمان را برای شما بررسی می کند تا از افزایش خطر ابتلا به تشنج در هنگام زایمان خودداری کنید.

اگر دوز داروی ضد تشنج در دوران بارداری تغییر یافته است، در مورد بازگشت به سطح قبل از بارداری خود کمی پس از زایمان با پزشک خود صحبت کنید تا همچنان تشنج خود را تحت کنترل و داروهای خود را در سطح ایمن نگه دارید.

آیا می توانم کودک خود را شیر دهم؟

برای بیشتر زنانی که مبتلا به صرع هستند، حتی برای افرادی که داروهای ضد تشنج مصرف می کنند، شیردهی توصیه می شود. در مورد پرسش هایی که در این زمینه دارید، پیش از زایمان از پزشک خود سوال کنید.

او ممکن است توصیه کند که شما دارو را بعد از شیردهی مصرف کنید. بعضی اوقات تغییر در دارو توصیه می شود.

صرع در بارداری – بخش اول

5 1 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات