شادابی و زیبایی در بارداری – بخش اول

زیبایی در دوران بارداری

تغییرات سه ماهه اول

همانطور که منتظر آن روز ویژه ای هستید که نوزاد شما به دنیا می آید ، منتظر چاقی خود هم باشید ! اما آیا می دانستید که بارداری روی چه قسمت هایی از بدن شما تأثیر می گذارد؟ در اوایل بارداری ، هورمون ها باعث می شوند سینه های شما پر و حساس شوند. هورمون ها همچنین به ویژه در سه ماهه اول می توانند باعث بروز بیماری صبحگاهی شوند. ممکن است واقعاً خسته شوید و نیاز به چرت زدن مکرر دارید. اغلب این موارد در سه ماهه دوم بهتر می شوند.

زیبایی در دوران بارداری

زیبایی در دوران بارداری

شما احساس برافروختگی دارید

زنان باردار به دلیل جریان خون بیشتر و تولید چربی بیشتر در پوست ، احساس گرگرفتگی می کنند. برخی تغییرات دیگر در پوست شما می تواند شامل ملاسما ، تغییر رنگ پوست صورت ، برآمدگی بیشتر ، خارش پوست و علائم کششی باشد. لوسیون یا مرطوب کننده می تواند باعث خارش پوست و ارتجاع شود. قبل از استفاده از داروهای آکنه بر روی پوست ، حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

در دوران حاملگی فعال باشید

ورزش در دوران بارداری انرژی بیشتری به شما می دهد و بدن شما را برای زایمان آماده می کند. تا جایی که پزشکان گفته اند ، زنان سالم باید حداقل هر هفته دو ساعت و نیم ورزش کنند. تمرینات کم فشار مانند پیاده روی یا شنا را انتخاب کنید. اگر قبل از بارداری فعال بودید ، در مورد ادامه دویدن ، انجام ایروبیک یا ورزش های دیگر با پزشک خود مشورت کنید. حتماً مقدار زیادی آب بنوشید و در صورت احساس سرگیجه یا ضعف ، ورزش را متوقف کنید.

ماساژ درمانی و آبگرم درمانی کنید

یک آب گرم درمانی می تواند یک درمان واقعی در دوران بارداری باشد. ماساژ باعث کاهش تنش و تسکین درد و درد در عضلات می شود. روشی را در ماساژ درمانی پیدا کنید که در ماساژ قبل از تولد مجوز داشته باشد و همیشه ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. بسیاری از روش های درمانی اسپا بی خطر است ، اما از مواردی که دمای بدن شما را بالا می برد مانند حمام گل و جلسات سونا خودداری کنید. ممکن است پوست شما نسبت به سایر درمان های آبگرم مانند صورت ، حساس تر باشد.

تمرینات کششی انجام داده و ریلکس باشید

یوگا می تواند بدن و ذهن شما را آرام کند. با تغییر مرکز ثقل ، تعادل بهتری خواهید داشت. به دنبال دی وی دی یوگا بارداری باشید یا یک کلاس برای یوگا قبل از تولد پیدا کنید. یک مربی خبره می داند که شما می توانید با خیال راحت تمرینات را انجام دهید و به شما کمک می کند تا با نزدیک شدن به موعد مقرر ، نکات مثبت را تنظیم کنید. قبل از شروع هرگونه ورزش از جمله یوگا با پزشک خود مشورت کنید.

زیبایی در دوران بارداری

زیبایی در دوران بارداری

آیا نوسانات خلقی عادی است؟

ممکن است در دوران بارداری احساس کنید که هیجان زده هستید. شما در مورد آینده با فرزند کوچک خود هیجان زده هستید ، اما نگرانی در مورد زایمان و فرزندپروری دارید. به علاوه با وجود هورمونهای حاملگی می توانید احساس طاقت فرسابودن داشته باشید. شما تنها نیستید، بسیاری از زنان باردار نوسانات خلقی دارند. مواظب خود باشید، استراحت زیادی داشته باشید ، فعالیت های تسکین دهنده استرس مانند ورزش یا صحبت با یک دوست را امتحان کنید. اگر احساس افسردگی می کنید ، به پزشک خود بگویید.

مراقبت از مو

ممکن است موهای شما ضخیم تر و پر پشت تر باشد. یکی از مزایای هورمونهای بارداری این است که به اندازه معمول موهای خود را از دست نمی دهید. انجام معالجات خاص مو مانند رنگ دائمی مو به طور کلی خوب است ، اما ممکن است پزشک این کارها را تا بعد از سه ماهه اول توصیه کند. بعد از زایمان ممکن است بیشتر از حد معمول مو از دست دهید ، اما در طی شش ماه از تولد نوزاد ، رشد موهای شما باید به حالت عادی برگردد.

آرایش و تغییر پوست شما

پوست شما در حال تغییر است و روال آرایش شما نیز ممکن است نیاز به تغییر داشته باشد. اگر پوست شما خشک است ، از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. اگر چرب است ، از کرم پودرزی استفاده کنید برای پوشاندن محافل تیره و ناهموار بودن پوست ، کانسیلر بزنید . هنگام استفاده از آرایش از سایه های ظریف و سبک استفاده کنید. برچسب روی آرایش خود را بخوانید و از محصولات حاوی جیوه خودداری کنید.

2 4 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات