سونوگرافی تعیین جنسیت

نظریه ناب (Nub): آیا سونوگرافی تعیین تاریخ بارداری جنسیت بچه را مشخص می‌کند؟

مشخص کردن جنسیت فرزندتان در سونوگرافی تعیین تاریخ بارداری هنوز خیلی زود است. نوع دستگاهی که مسئول سونوگرافی استفاده می‌کند به اندازه‌ای پیشرفته نیست که تمام تفاوت‌های فیزیکی دختر و پسر را به‌ خوبی نشان دهد.

جنسیت بچه در زمان عمل لقاح شکل می‌گیرد. تمام رویان‌ها (نوجنین) یک جوانه یا یک برآمدگی (برآمدگی تناسلی / genital nub) دارند. اگر فرزندتان پسر باشد، از هفتۀ هفتم بارداری، تولید تسترون در جنین آغاز می‌شود. هورمون تسترون سبب می‌شود تا برآمدگی مذکور به کیسۀ بیضه و آلت تناسلی مردانه (penis) تبدیل شود. در دختران، این برآمدگی تناسلی به کلیتوریس (clitoris) و لابیا (labia : لب های بیرونی و داخلی آلت تناسلی زنانه) تبدیل می‌گردد.

سونوگرافی تعیین جنسیت

نظریه ناب براین باور استوار است که از تصاویر به‌دست آمده در سونوگرافی تعیین تاریخ بارداری، می‌توان آلت تناسلی جنین را تشخیص داد. اما رشد دستگاه تناسلی فرایندی تدریجی است و تشخیص چگونگی رشد آن در زمان انجام سونوگرافی تعیین تاریخ بارداری کاری سخت و چالش‌برانگیز است. به همین دلیل تشخیص جنسیت بچه در سه ماهه اول بارداری مشکل است.

تصاویر زیر در هفته 13 بارداری گرفته شده‌اند و برآمدگی تناسلی دو جنین را نشان می‌دهند:

در تصویر اول، برآمدگی تناسلی جنین در زاویه‌ای بیشتر از 30 درجه قرار گرفته است، بنابراین به احتمال زیاد پسر است. همچنین می‌بینیم که دستگاه تناسلی دارد به تدریج فرم کیسۀ بیضه و آلت تناسلی مردانه را به خود می‌گیرد. در تصویر دوم، برآمدگی تناسلی نسبت به کل بدن در حالتی افقی قرار دارد، یعنی در زاویه‌ای تقریبا موازی با ستون فقرات است، بنابراین بچه به احتمال زیاد دختر است.

با این حال، لازم به ذکر است که طبق نظریۀ ناب، عکس‌های سونوگرافی که در بالا ارائه شد به‌ طرز نامعمول و عجیبی دستگاه تناسلی جنین را به صورت واضح نشان می‌دهند این در حالی‌ است که معمولا تصاویر مربوط به سونوگرافی‌های تعیین بارداری تا این اندازه واضح نیستند.

سونوگرافی تعیین جنسیت

این عکس بین هفته 11 و هفته 13 بارداری از جنین گرفته شده است. برآمدگی تناسلی در وضعیت افقی قرار دارد و موازی با ستون فقرات است، بنابراین بچه احتمالا باید دختر باشد. با این حال، شکل آن بیشتر به پسر شباهت دارد.

بهترین کار این است که برای تعیین جنسیت بچه تا سونوگرافی انومالی خود، یعنی بین هفته 18 و هفته 21 بارداری صبر کنید. در آن مرحله از بارداری، تعیین درست جنسیت بچه احتمال بسیار بیشتری دارد.

سونوگرافی تعیین جنسیت

حتی در سونوگرافی آنومالی هم برخی از بیمارستان‌ها از افشای جنسیت بچه خودداری می‌کنند و تنها در صورتی آن را مطرح می‌کنند که والدین اصرار داشته باشند. سیاست برخی دیگر از بیمارستان‌ها هم ایجاب می‌کند که در هر شرایطی و در هر مرحله از بارداری از افشای جنسیت بچه مطلقا خودداری کنند.

چنانچه می‌خواهید قبل از انجام سونوگرافی انومالی جنسیت فرزندتان را بدانید و حاضر هستید که برای دانستنش پول بپردازید، می‌توانید به برخی کلینیک‌های خصوصی مراجعه کنید که از هفته 16 بارداری به بعد خدمات سونوگرافی فراصوتی “تعیین جنسیت” را ارائه می‌دهند.

بهترین سونوگرافی آنومالی در تهران

سونوگرافی انومالی در تهران

سونوگرافی تعیین سن بارداری و جنین

 

مترجم: ملوک دانشمند

3.1 12 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
2 کامنت
قدیمی ترین
جدیدترین
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات

شده تا ب حال این مرکز اشتباه حدس بزنه جنسیت و در ان تی؟؟؟

بله دو سه مورد شنیدم