روش های پایین آوردن سطح هورمون محرک فولیکول FSH

راه های پایین آوردن FSH

اگر تلاش می کنید سطح FSH خود را پایین بیاوردید، در اینجا نکات مفیدی برای شما ارائه می دهیم:

1. سبزیجات دریایی و تیره رنگ مصرف کنید

سبزیجات دریایی مانند کتانجک ، جلبک های دریایی و واکامه حاوی مقادیر زیادی ید و اسیدهای چرب ضروری هستند که برای سلامتی غدد درون ریز بسیار مهم هستند. این ها را با سالاد و سوشی میل کنید. اگر در جایی زندگی می کنید که سبزیجات دریایی وجود ندارد بهتر است از مکمل ها استفاده کنید. مکمل های کتانجک به دلیل داشتن ید زیاد از محبوبیت خاصی برخوردار است.

2. گرده زنبور عسل استفاده کنید

گرده زنبور عسل غنی از مواد معدنی، پروتئین و ویتامین ها و ترکیبات سالم ایمنی است. گرده زنبور عسل نیز به طور مکمل وجود دارد.

راه های پایین آوردن FSH

3. غذاهای غنی مصرف کنید

خوراکی ها و منابع غنی از پروتئین که دارای مواد معدنی مهمی مانند منیزیم و پتاسیم است، می تواند بسیار مفید باشد. اسپیرولینا یکی از غذاهای غنی و مفید برای غدد درون ریز مفید است. از دیگر خوراکی های مفید میتوان به دانه ی چیا اشاره کرد. برخی از مکمل های خوراکی نیز بسیار مفید هستند؛ برای اینکه بهتر بتوانید انتخاب کنید می توانید از پزشک خود سوال کنید.

4. ماساژهای باروری انجام دهید

ماساژ های باروری و ماساژ تخمدان ها، هورمون ها را متعادل می کند و با کاهش استرس به عملکرد بهتر آنها کمک می کند. با ماساژ کبد، ارتباط بین غده هیپوفیز، هیپوتالاموس و تخمدان ها نیز تقویت می شود.

5. طب سوزنی را امتحان کنید

اگر طب سوزنی به همراه تغذیه مناسب انجام شود، در درمان عدم تعادل هورمونی و عادی سازی سطح FSH بسیار موثر خواهد بود. طب سوزنی یکی از مناسب ترین روش های درمانی است و اختلالات مربوط به سیستم عصبی خودکار را درمان می کند.

سطح نرمال هورمون محرک فولیکول (FSH) برای بارداری

راه های پایین آوردن FSH

6. وزن خود را متعادل نگه دارید

افزایش یا کاهش وزن و همچنین چاقی منجر به مشکلات باروری در زنان می شود و سطح هورمون محرک فولیکول FSH را تحت تاثیر قرار می دهد. برای رسیدن به وزن مناسب تلاش کنید و برای رسیدن به بهترین نتیجه تغذیه مناسبی داشته باشید. اینکه فقط بدانید وزن و قد شما متناسب است، کافی نیست، بلکه باید کنار وزن مناسب تغذیه مناسبی هم داشته باشید.

7. سعی کنید آرامش داشته باشید و استرس را کم کنید

یوگا، مدیتیشن، هنر، عبادت و سایر فعالیت های کاهش دهنده استرس برای سطح FSH شما و آرامش شما موثر است. سایر روش های کاهش دهنده استرس که می توانید امتحان کنید، چی کونگ و تای چی است. شرکت در کلاس های هنری، فعالیت های اجتماعی با دوستان، و لذت بردن از زندگی فعال و اکتیو مثال های دیگری برای کاهش استرس است.

استرس کمتر اصلی ترین فاکتور برای سلامتی سیستم هورمونی و همینطور دلیل مهمی برای داشتن زندگی سالم خواهد بود. کیفیت زندگی خود را با رژیم غذایی سالم بالا ببرید و با این کار سطح هورمون محرک فولیکول FSH نرمالی را تجربه کنید.

8. سطح قند خون پایین تر

سطح بهینه قند خون به تولید استروژن و متعادل سازی سطح FSH در بدن کمک می کند. کاهش قند خون و تغذیه مناسب منجر به تشکیل جنین قوی تر و تقویت فولیکول ها در تخمدان می شود.

قند خون خود را به طور مرتب اندازه بگیرید و از مصرف غذاهایی که قند بالایی دارند پرهیز کنید. با پزشک خود درباره مصرف میوه ها و سبزیجات صحبت کنید و هر کدام مناسب بود در رژیم خود بگنجانید.

راه های پایین آوردن FSH

9. گیاهان

گیاهانی مانند جنسینگ و ماکا و برخی گیاهانی دیگر در متعادل سازی سطح استروژن بدن موثر است. زنان و مردانی که ماکا و جنسینگ استفاده می کنند میل جنسی بالاتری را تجربه می کنند، تعداد اسپرم های سالم و سطح استروژن بهتر می شود که همگی برای داشتن سطح FSH نرمال و برای یک بارداری سالم، لازم و ضروری هستند. شما می توانید گیاهان چینی را امتحان کنید؛ زیرا همانطور که می دانید این گیاهان به گیاهان مغذی طحال و کبد و کلیه ها معروف هستند؛ که در نهایت سلامت تولید مثل در انسان را افزایش می کنند. روش های دیگری وجود دارند که با وجود سطح FSH بالا می توانید انجام بدهید تا باردار شوید مثل لقاح آزمایشگاهی IVF و لقاح داخل رحمی IUI. در نهایت اگر این روش ها هم باعث بارداری شما نشد می توانید به دنبال اهدا کننده تخمک باشید.

اگر شما تغذیه سالم دارید ، زندگی بدون استرس دارید ، دلیلی برای عدم داشتن بارداری سالم وجود ندارد. اجازه ندهید سطح بالای FSH شما را از بارداری باز دارد. با پزشک خود در باره مشکلات خود مشورت کنید و برای حل مشکل و درمان امیدوار باشید.

مترجم : فاطمه حاج ابوالقاسم

2.5 2 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات