آیا می توانم از روش رمزی برای حدس زدن جنسیت بچه ام استفاده کنم؟

روش رمزی برای تعیین جنسیت

مطمئنا می توانید؛ اما باید در خاطر داشته باشید که گرچه مدرکی مبنی بر مضر بودن سونوگرافی برای جنین وجود ندارد، اما پزشکان توصیه می کنند که تنها در موارد ضروری سونوگرافی انجام بگیرد. برخی از پزشکان و ماماها بین هفته ی 6 تا 9 بارداری، سونوگرافی تجویز می کنند تا به این واسطه بارداری و تاریخ صحیح آن را تایید کنند ولی برخی دیگر تنها در صورت بروز مشکل یا در مواردی که مشکوک به سقط جنین یا بارداری خارج از رحم هستند، انجام سونوگرافی را لازم می دانند.

اگر در سه ماهه ی اول بارداری خود سونوگرافی دارید، می توانید از مسئول سونوگرافی بخواهید تا محل قرارگیری جفت را به شما بگوید.

بدون آموزش های لازم، ممکن است خودتان نتوانید از روی تصاویر سونوگرافی محل جفت را به درستی تشخیص بدهید.

روش رمزی برای تعیین جنسیت

روش رمزی برای تعیین جنسیت

اگر مایل هستید می توانید عکس های سونوگرافی را در سایت BabyCenter Community در بخش “پیش بینی جنسیت بچه” پست کنید و از دیگر اعضا بخواهید تا در مورد جنسیت فرزندتان با استفاده از نظریه ی رمزی یا دیگر روش های غیر معمول نظر بدهند.

همچنین می توانید در مورد مواردی که بر جنسیت بچه تاثیر دارند، مطالعه کنید یا حتی تست های موجود برای پیش بینی جنسیت بچه را انجام دهید.

روش های علمی تایید شده برای تعیین جنسیت بچه در دوران بارداری کدامند؟

اگر می خواهید بدانید که فرزندتان دختر است یا پسر، بهترین راه شاید سونوگرافی بین هفته ی 16 تا 20 بارداری باشد. در این بازه ی زمانی، دستگاه تناسلی جنین به احتمال زیاد تا اندازه ای رشد کرده است که مسئول سونوگرافی بتواند جنسیت او را تشخیص بدهد. فقط اگر در حین سونوگرافی، دستگاه تناسلی قابل رویت نباشد، تعیین جنسیت امکان پذیر نخواهد بود.

آزمایشات دیگری نیز هستند که در دوران بارداری می توانند جنسیت بچه را مشخص کنند؛ گرچه این آزمایشات اغلب برای زنانی تجویز می شود که احتمال ابتلای جنین شان به ناهنجاری های کروموزومی بالا باشد.

این آزمایشات موارد زیر را شامل می شوند:

تست غیرتهاجمی پیش از تولد (NIPT) :

این تست شامل یک آزمایش خون است که می تواند در هقته ی 10 بارداری، سندروم داون (Down syndrome) و تعدادی دیگر از ناهنجاری های کروموزومی را در جنین شناسایی کند. همچنین این تست می تواند با دقت 99 درصد، جنسیت بچه را نیز تعیین کند.

روش رمزی برای تعیین جنسیت

روش رمزی برای تعیین جنسیت

نمونه برداری از پرزهای جفتی (CVS) :

برای انجام این تست، پزشک از سلول های جفت نمونه برداری می کند و آن را برای انجام آنالیزهای ژنتیکی به آزمایشگاه می فرستد. این آزمایش که معمولا بین هفته ی 10 و 13 بارداری صورت می گیرد، می تواند برخی از ناهنجاری های کروموزومی و جنسیت بچه را شناسایی کند اما انجام آن، احتمال اندک بروز سقط جنین را در پی دارد.

آمنیوسنتز (Amniocentesis) :

این تست، نمونه برداری از مایعی را شامل می شود که در رحم جنین را احاطه کرده است و از آن تحت عنوان مایع آمنیوتیک یاد می شود.

این آزمایش اغلب بین هفته ی 16 و 20 بارداری و به منظور شناسایی ناهنجاری های کروموزومی انجام می گیرد. همانند تست نمونه برداری از پرزهای جفتی (CVS)، آمنیوسنتز نیز می تواند جنسیت بچه را تعیین کند ولی احتمال اندک بروز سقط جنین را در پی دارد.

مترجم: ملوک دانشمند

0 0 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات