رشد جنین ماه به ماه از زمان جنینی تا تولد

رشد جنین ماه به ماه

آیا شما باردار هستید و کنجکاوید که بدانید رشد جنین تان در هر ماه چقدر است ؟ جنین شما در هنگام رشد در درون شما چه شکلی به نظر می رسد و هنگامی که احساس می کنید حرکت می کند، می خواهید او را داخل رحم تصور کنید؟

لقاح و بارداری

رشد جنین ماه به ماه

زمانی که اسپرم وارد تخمک می شود باروری رخ می دهد. این عمل را لقاح هم می نامند. در این زمان ساختار ژنتیکی جنین از جمله جنسیت او، کاملا مشخص شده است . حدود سه روز پس از لقاح ، تخمک بارور شده و به تعداد سلول های بیشتری تقسیم می شود . از طریق لوله های فالوپ به داخل رحم منتقل می شود، جایی به دیواره رحم وصل می شود. در نهایت جفت که جنین از آن تغذیه می کند نیز شروع به رشد می کند.

افزایش رشد نوزاد در چهار هفتگی

رشد جنین ماه به ماه

رشد جنین ماه به ماه

در این مرحله اجزایی از جنین مانند صورت و گردن شکل می گیرد . قلب و رگ های خونی شروع به رشد می کنند . ریه ها، معده و کبد هم همینطور. در این زمان تست های بارداری خانگی مثبت می شود.

میزان رشد در هشت هفتگی

رشد جنین ماه به ماه

اکنون کودک کمی بیش از 1 سانتی متر اندازه دارد. پلک ها و گوش ها در حال شکل گیری هستند و نوک بینی را می بیند. بازوها و پاها به خوبی شکل گرفته اند. انگشتان بلندتر و مشخص تر می شوند.

میزان پیشرفت رشد در دوازده هفتگی

رشد جنین ماه به ماه

رشد جنین ماه به ماه

جنین حدود 5 سانتی متر بزرگتر شده و شروع به انجام حرکات خاص خود می کند. ممکن است احساس کنید قسمت بالای رحم بالاتر از استخوان ناحیه شرمگاهی شما است. پزشک شما ممکن است ضربان قلب جنین را با ابزار مخصوص بشنود. اندامهای جنسی جنین باید شروع به نمایان شدن کند.

میزان رشد در شانزده هفتگی

رشد جنین ماه به ماه

جنین در حال حاضر حدود 10 تا 15 سانتی متر بزرگ شده و وزن آن حدود 99 گرم است. باید بتوانید قسمت بالای رحم را که حدود 7 سانتی متر زیر ناف شکم است، احساس کنید. چشم جنین می تواند چشمک بزند و قلب و رگ های خونی کامل شکل گرفته باشد. انگشتان دست جنین حالا دیگر اثر انگشت دارد.

میزان رشد در بیست هفتگی

رشد جنین ماه به ماه

رشد جنین ماه به ماه

وزن جنین حدود 283 گرم است و کمی بیشتر از 15 سانتی متر طول دارد. رحم شما باید در سطح ناف شکم شما باشد. جنین می تواند انگشت شست خود را بمکد ، خمیازه بکشد و بدن خود را کشش دهد. حالا دیگر جنین شما روح دارد.

زمان سونوگرافی فرا رسیده است

رشد جنین ماه به ماه

معمولاً در هفته بیستم سونوگرافی برای همه زنان باردار انجام می شود. در طی این سونوگرافی ، پزشک اطمینان حاصل خواهد کرد که جفت سالم و به طور طبیعی چسبیده است و جنین شما به درستی در حال رشد است. می توانید ضربان قلب جنین و حرکت بدن ، بازوها و پاها در سونوگرافی را مشاهده کنید. معمولاً می توانید در هفته بیستم جنسیت جنین را بفهمید.

میزان رشد جنین در بیست و چهار هفتگی

رشد جنین ماه به ماه

جنین در حال حاضر حدود 635 گرم وزن دارد و با حرکت یا افزایش نبض خود به صداها پاسخ می دهد. اگر او سکسکه کند ممکن است متوجه حرکات تند و زننده شوید. با گوش داخلی که کاملاً توسعه یافته است ، کودک ممکن است احساس وارونه بودن در رحم را داشته باشد.

میزان رشد در بیست و هشت هفتگی

رشد جنین ماه به ماه

جنین حالا بیشتر از 900 گرم وزن دارد و اغلب در این مرحله از بارداری وضعیت را تغییر می دهد. اگر اکنون مجبور به زایمان زودرس هستید ، این احتمال خوب وجود دارد که جنین بتواند زنده بماند. در مورد علائم هشدار زایمان زودرس از پزشک خود سؤال کنید. اکنون زمان ثبت نام برای کلاس های زایمان است. کلاس های زایمان شما را برای بسیاری از جنبه های زایمان ، از جمله زایمان و مراقبت از نوزاد خود آماده می کند.

میزان رشد در سی و دو هفتگی

رشد جنین ماه به ماه

رشد جنین ماه به ماه

وزن نوزاد تقریباً 1800 گرم است و اغلب اوقات در حال گردش است. با شروع رشد چربی ها در زیر پوست، چین و چروک صورت کاهش می یابد. از الان تا زمان تولد، جنین شما حدود نیمی از وزن خود را هنگام تولد به دست خواهد آورد. از پزشک خود در مورد جدول رشد جنین سوال کنید. به فکر شیردهی باشید. ممکن است متوجه یک مایع زرد از سینه های خود شوید. این آغوز است و به نظر می رسد که سینه های شما را برای تهیه شیر آماده می کند. بیشتر خانم ها در این مرحله از بارداری هر دو هفته یکبار به پزشک مراجعه می کنند.

میزان رشد در سی و شش هفتگی

رشد جنین ماه به ماه

رشد جنین بستگی به فاکتورهای زیادی دارد و هر جنین نسبت به جنین دیگر متفاوت خواهد بود . این عوامل شامل جنسیت نوزاد ، تعداد فرزندانی که مادر به دنیا آورده ، جثه مادر و پدر است. به طور متوسط یک نوزاد در این مرحله حدود 45 سانتی متر و وزن آن نزدیک به 2700 گرم است. مغز به سرعت در حال پیشرفت است. ریه ها تقریباً کامل توسعه یافته اند. معمولاً سر در لگن قرار دارد. در این روزها جنین شما اصطلاحا در سی و هفت هفتگی قرار دارد . او یک نوزاد زودرس است اگر بین هفته های 37 تا 39 به دنیا بیاید طبیعی است، اگر هفته 41-42 باشد زایمان دیر هنگام است .

تولد!

رشد جنین ماه به ماه

موعد مقرر یک مادر پایان هفته 40 است. تاریخ تولد با استفاده از روز اول آخرین دوره وی محاسبه می شود. بر این اساس ، بارداری می تواند بین 38 تا 42 هفته ادامه یابد و زایمان کامل آن در حدود 40 هفته اتفاق بیفتد. برخی از حاملگی های بعد از موعد- که بیشتر از 42 هفته طول می کشد – واقعاً دیر نیست، ممکن است تاریخ موعد دقیق نباشد. به دلایل ایمنی ، بیشتر نوزادان تا 42 هفته به دنیا می آیند. بعضی اوقات ممکن است پزشک نیاز به تحریک زایمان داشته باشد.

3.4 35 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات

سلام ممنون از سایت خوبتون عجب نسل جالبی شده ما قدیما هر کاری که داشتیم باید کلی دنبال طرف میگشتیم تا پیداش کنیم مثلا برا لوله بازکنی برچسب های در و دیوار رو زیر و رومیکردیم اما الان طرف برای بازکردن چاه خونش هم اینترنتی درخواست میده مخصوصا توی این کرونا که بیرون رفتن از خونه مکافاتیه..