دو هفته انتظار برای بارداری – بخش اول

دو هفته اول بارداری

دو هفته انتظار و اضطراب، امید و ناامیدی برای زوجینی که در انتظار فرزند دار شدن هستند؛ زمان زیادی است. اما باید تلاش کنید تا آرامش خود را حفظ کنید، این 2 هفته به سرعت در گذر است. این اصطلاح شاید برای کسانی که تا کنون اقدام برای بارداری نکرده اند، ناشناخته به نظر برسد اما زنانی که برای باردار شدن تلاش می کنند، آن را به خوبی درک می کنند. چه تلاش کنید که به صورت طبیعی باردار شوید و چه اینکه با روش های درمانی باروری، اقدام کرده باشید باید این 2 هفته را سپری کنید.

چرا دو هفته انتظار؟

دو هفته ی انتظار به معنای مرحله ی لوتئال بارداری است. این مرحله ای از چرخه قاعدگی است که پس از تخمک گذاری شروع می شود و تا شروع بارداری یا از دست رفتن جسم زرد ادامه دارد. به عبارت دیگر مدت زمان تخمک گذاری تا شروع دوره ماهانه بعدی است. بیشتر زنانی که تمایل به چرخه 28 روزه دارند، مرحله بارداری لوتئال آنها حدود 14 روز است که می تواند برای کسانی که در تلاش برای باردار شدن هستند، بسیار مهم باشد.

دو هفته اول بارداری

دو هفته اول بارداری

علائم و حالت هایی که ممکن است در این 2 هفته انتظار داشته باشید

خواه در تلاش برای بارداری با درمان های باروری یا بدون آن تلاش کرده باشید، انتظار دو هفته ای ممکن است خیلی طولانی به نظر برسد. برای کنار آمدن بهتر با آن، باید با علائم این مرحله آشنا شوید. در اینجا چندین علائم وجود دارد که می توانید در این مرحله دو هفته ای انتظار داشته باشید. اینها برخی از علائم شایع بارداری است. اگر این موارد را تجربه کنید، می تواند نشانه بارداری باشد.

نفخ:

در این مرحله شما یکی از اولین علائمی که تجربه خواهید کرد نفخ است. نفخ در طول PMS و در مراحل اولیه بارداری رایج است و تشخیص آن کمی دشوار است. این حالت تحت تأثیر هورمون پروژسترون است که بسیاری از خانمها در این مرحله تجربه می کنند.

دو هفته اول بارداری

دو هفته اول بارداری

حالت تهوع:

تغییرات هورمونی یکی از دلایل تهوع ناشی از بارداری است. با این حال، آنچه باعث بیماری صبحگاهی می شود دقیقاً مشخص نیست. از نظر برخی، بیماری صبحگاهی تا 6 هفته از زمان بارداری آنها رخ می دهد. اما اگر در طی دو هفته انتظار برای بچه تلاش می کنید و احساس تهوع می کنید، می تواند نشانه خوبی از بارداری باشد.

لکه بینی:

به محض لقاح، تخمک شروع به رشد می کند و به سمت رحم می رود تا خود را در آنجا بکارد. رسیدن به رحم حدود 6 تا 12 روز طول می کشد، بدن زن حالا در حال آماده شدن برای بارداری است. خونریزی ناشی از جایگزینی، همچنین به عنوان لکه بینی شناخته می شود، حتی قبل از مشاهده علائم مثبت در آزمایش بارداری ممکن است رخ دهد. حدود 30٪ از زنان باردار قبل از دوره مورد انتظار خود متوجه لکه بینی در هنگام کاشت می شوند.

دو هفته اول بارداری

حساسیت به بویایی:

بیشتر زنان باردار در دوران بارداری تغییر حس بویایی خود را تجربه می کنند و ممکن است از اوایل مرحله انتظار دو هفته شروع شود. استروژن بینی را حتی به کم رنگ ترین بوی حس می کند. همچنین بیماری صبحگاهی را تشدید می کند.

نوسانات خلقی:

این چیزی است که همه زنان باردار آن را تجربه می کنند. ناشی از تغییرات هورمونی، یک لحظه ممکن است شما را از خوشحالی مشعوف کند و در لحظه دیگر ممکن است بدون دلیل مشخص گریه کنید. تحریک پذیری نیز کاملاً طبیعی است و هیچ صحبتی با کسی نمی تواند کمک کننده باشد. نوسانات خلقی در دوران بارداری و PMS متداول است اما بسیاری از خانمها آنها را به عنوان یکی از اولین نشانه های بارداری قلمداد می کنند.

0 0 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات