چرا خون پریود به رنگ قهوه ای است ؟

رنگ خون پریودی

احتمالا شما دوره های خود را در نظر دارید و شرایط خود را می دانید . مثلا می دانید که پریودتان چقدر طول خواهد کشید ، چه روزهایی پریودهای سنگین داشته اید ، چه روزهای بدترین احساسات را تجربه کرده اید ، بنابراین هر زمان که متوجه مسئله غیر طبیعی شدید، مانند ترشحات قهوه ای یا خون قهوه ای تیره ، احساس نگرانی خواهید کرد .

قاعدگی در هر زن متفاوت است . چرخه شما ممکن است مانند ساعت و منظم کار کند با کمی گرفتگی و مدت زمان کم . برعکس ممکن است زن دیگری قاعدگی سختی را تجربه کند و حتی نتواند از رختخوابش خارج شود و هیچ وقت نداند که یک قاعدگی شدید چگونه است . حتی اگر شما پریودهای منظم و قابل پیش بینی هم داشته باشید ، ممکن است گاهی هم بعضی از ماهها شرایطتان تغییر کند و همیشه ثابت نباشد .

آیا خون قهوه ای رنگ بدون مشکل و نرمال است ؟

در بیشتر مواقع خون قهوه ای در دوران پریود مشکل ساز نیست و کاملا طبیعی است .
رنگ و غلظت خون قاعدگی شما می تواند در طول چرخه قاعدگی تان تغییر کند . ممکن است گاهی رقیق و آبکی باشد و روز دیگر غلیظ باشد . یک روز ممکن است قرمز روشن و یا قهوه ای شدید یا سبک باشد .طبیعی است که دوره های شما از نظر طول دوره ، سنگینی و شدت خونریزی و شرایط روحی متفاوت باشد .

خون قهوه ای رنگ معمولا در انتهای روزهای پریود شما دیده می شود . همانطور که در چند روز اول چرخه شما دیواره رحم شروع به ریزش می کند و خون به طور معمول قرمز رنگ است، با این حال در روزهای پایانی چرخه شما ، خون ترشح شده قدیمی تر است و طبیعتا تغییر رنگ می دهد.

رنگ خون پریودی

درمان پریود طولانی

گاهی اوقات ، لکه بینی یا ترشحات قهوه ای در وسط چرخه شما و در طی تخمک گذاری اتفاق می افتد . این موضوع در دختران جوانی که به تازگی پریود را تجربه کرده اند بیشتر اتفاق می افتد . در زنانی که شروع به جلوگیری از بارداری می کنند یا در زنانی هم که در آستانه یائسگی هستند هم بیشتر دیده می شود . وقتی خونریزی بین دوره ای را تجربه می کنید ، باید به پزشک یا پرستار مراجعه کنید تا مطمئن شوید که مشکل و علامت بیماری خاصی نیست .

بعضی از روش های جلوگیری از بارداری هم وجود دارند که باعث قهوه ای شدن خون در دوران پریودی یا حتی در بین چرخه های پریودی می شود . این روش ها شامل روش های کاشت مانند Nexplanon ، معروف به میله bar است . جلوگیری از بارداری بر هورمونهای شما تاثیر گذار است . بنابراین در بسیاری از موارد ترشحات قهوه ای حتی در ابتدای دوره شما طبیعی است .

چه زمانی این ترشحات غیر طبیعی هستند ؟

گاهی اوقات ، ترشحات خونین قهوه ای همراه با علائم دیگر می تواند نشان دهنده یک مشکل باشد. در صورت باردار بودن و مشاهده خونریزی به رنگ قهوه ای فوراً به پزشک خود اطلاع دهید . این مسئله می تواند به این معنا باشد که در بارداری شما چیزی اشتباه شده است. ممکن است شما به مراقبت های پزشکی فوری نیاز داشته باشید.

در صورت مشاهده هر یک از موارد زیر با پزشک خود تماس بگیرید:

• دوره هایی که بیشتر از 7 روز طول بکشد

• کمتر از 21 روز بین دوره ها یا بیشتر از 35 روز بین دوره ها

• پریود نشدن بیش از سه تا شش ماه

• خونریزی بین دوره ها

• خونریزی بعد از رابطه جنسی

• خونریزی بعد از یائسگی

• لکه بینی (هر رنگ) هر زمان در طول ماه

• درد در واژن یا پایین شکم

• تب که می تواند نشان دهنده عفونت باشد

• خستگی

• خونریزی سنگین فراتر از دوره طبیعی شما

• ترشح قهوه ای بعد از قرار دادن دستگاه داخل رحمی (IUD)

• در هنگام مصرف تاموکسیفن ، که یک روش درمان برای سرطان پستان است ، ترشحات قهوه ای را مشاهده می کنید.

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) همچنین می تواند باعث ترشح قهوه ای در طول دوره شما شود. علائم دیگر PCOS عبارتند از:

• چرخه های نامنظم

• رشد غیر طبیعی مو

• چاقی

• ایجاد آکنه

• ناباروری

• تکه هایی از پوست تیره و مخملی ضخیم

• کیست های متعدد بر روی تخمدان ها

رنگ خون پریودی

علت PCOS مشخص نیست و یک مشکل ژنتیکی است . اگر شما به همراه ترشحات قهوه ای رنگ علائم دیگری نیز دارید از پزشک خود بخواهید آزمایشات بیشتری برای شما انجام دهد . اگر شما دچار PCOS باشید و درمان نشوید، ممکن است دچار بیماری دیابت نوع 2 و ناباروری و بیماری های قلبی عروقی هم شوید . آزمایش به موقع و اقدام به درمان به موقع باعث می شود از بروز مشکلات دیگر جلوگیری شود .

بعضی از دلایل ترشحات قهوه ای رنگ مثل یائسگی ، مشکلی ندارند . گاهی اوقات هم ترشحات قهوه ای رنگ می تواند علامت عفونت مخمر یا یک عفونت مقاربتی (STI) مانند سوزاک یا کلامیدیا باشد که به درمان نیاز دارد. ترشحات قهوه ای همچنین می تواند ناشی از بیماری های التهابی مانند سرویسیت یا واژینیت باشد. در مواردی نادر این ترشحات می تواند نشان دهنده سرطان دهانه رحم باشد . اگر فکر می کنید ممکن است هر یک از این موارد را داشته باشید با پزشک خود مشورت کنید . اگر قبلا این کار را انجام نداده اید ، سعی کنید در آزمایشات غربالگری ، تست سرطان رحم و ویروس HPV را انجام دهید .

4 22 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
67 کامنت
قدیمی ترین
جدیدترین
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات

دو روزہ وقتے نزدیکی دارم خون کمی ب رنگ قھوہ اے میبینم برای چی؟؟؟؟

سلام من ۱۵ روز قبل پریود شدم و الان دوباره پریود شدم رنگش سیاه غلیظ هست آیا می‌تونه سقط جنین باشه ؟

من بعد از درآوردن دستگاه IUD وقتی پریود میشم خون قهوه ای رنگ ازم میاد به صورت پنیری شکل و پرویدم اصلا تنظیم نیست مثلا روز اول میاد بعد دوم و سوم نمیاد بعد روز چهاروپنج زیاد میشه. قبلا خون پریدم غلیظ و کش دار بود ولی الان به صورت پنیری شکل و قهوه ای رنگ است . این نگرانم کرده میشه بگید دلیلش چیه. البته الان دارم قرص دگزامتازون و کلومیفن مصرف میکنم .

باید معاینه بشی

سلام من این ماه پریودی لکه بینی قهوهای بود یعنی یه روز لکه داشتم یه روز نه یک درمیون بود تا ۵ روز هرکی اطلاعات داره بهم بگه

منم همی مشکل در این ماه دارم هرکی اطلاعاتی داره بهم بگه

باید معاینه بشی اینجوری نمیشه حدس زد

علت لکه بینی قهوه ای در روز دوم چیه؟

برای منم خیلی نا منظم شده یک ماه میشم یک ماه نمیشم وقتی میشم لک قهوه ای با درد دارم قبلا پریود میشدم خیلی ازم خون میرفت الان اصلا

سلام من موقع پریودیم بود با لکه های قهوه ای مواجه شدم چند روز بعد لکه ها از بین رفتن بعد چند روز پریود شدم روز اول خونم کامل قهوه ای بود بعد درست شد قبلا یک بار دکتر رفتم گفتن کیست داری قرص دادن گفتن چیزی نیس قرصارو بخورم خوب میشم الان میشه بگید دلیلش چیه؟

من ۱۲ سال دارم پریود میشوم ولی لکه های قهویه ای می بینم

من الان سال سوم هست که پریود شدم و پریودم نامنظمه بعضی ادقات یک ماه میشم بعضی اوقات یکه ماه نمی شم حتی ممکنه تا سه ماه هم نشم می خواستم ببینم چه مشکلیه دکتر که رفتم گفتن چون تازه پربود شدی اینجوری و خودش منظم میشه و الان تازه سال سوم هستش

من حدود دو ماه پیش رابطه بدون پیش گیری داشتم ولی صبحش قرص اورژانسی مصرف کردم همون ماه پریود شدم ولی خیلی کم بود و قهوه‌ای رنگ و این ماه هم دوباره همونجوری سر وقت پریود شدم ولی خونریزی کم و قهوه‌ای
آیا با این اوضاع احتمال باردار بودن هست؟

کاملا طبیعیه بخاطر اینکه قرص اورژانسی روی حجم خونریزی و دردت تاثیر میزاره.برای بعضی ها خونریزی رو زیاد می‌کنه برای بعضی ها کم می‌کنه . و تاثیر این قرص تا سه تا پریود بعدش هست. نگرانش نباش

سلام من روز اول پریودیم رابطه داشتم با توجه به اینکه تا حدود یک هفته قبل سیپترون کامپاند مصرف میکردم الان بعد گذشت ۴ روز لک قهوه ای مشاهده شد و سنگینی در قسمت شکم ، احتمال بارداری وجود داره؟

سلام من یه 4 ماهی پریود نشدم 17 سالمه رفتم دکتر و اینکه گفتش کیست دارم قرص بهم دادن مارلفین بعد استفاده کردم و دیروز پریود شدم ولی خیلی کم در حد یکی دو قطره و اینه الان غلیظه و قهوه ای گفتم ببینم طبیعیه یا برم دکتر؟

سلام ،من الان دو ماهه پریودم نا منظم شده،و رنگ خون پریودیم قهوه ای تیره ست از همون روز اول حتی به رنگ سیاه هستش، من سه سال هست که از دستگاه iud برای جلوگیری استفاده میکنم ، پریودیم قبلا خیلی کمتر بود الان تا ده روز هم پریود میشم دکتر هم رفتم قرص پروستروژن بهم داد ولی این ماه هم همونطور شدم ممنون میشم راهنماییم کنید

روز آخر پریودی من هست و چند لکه قهوه ای است من نوجوانم میشه عادیه؟

سلام من دوهفته بعد پریودیم دوباره پریود شدم ولی پریودیم قهوه ای هست چیکار کنم ؟؟

سلام وقتتون بخیر
ببخشید من ۱۵ سالمه بعد ۳ یا ۴ ماه کلا پریود نمی‌شدم الان پریود شدم ولی خون پریودم قهوه ایه ! طبیعیه ؟ 🙂

دقیقامن هم همین طورهستم

سلام من ۱۲سالمه من چند وقته پریود که میشم خون خیلی غلیظ دارم بنظرتون نگران کننده هست

بعد از سقط در تیرماه یک ماه اول اصلا پریود نداشتم ماه بعد ۲۰ روز پریود بودم و حالا پریودم فقط بصورت لک های قهوه ای هست و حتا موقع رابطه درد واژن دارم
انقدر نگرانم که حرات دکتر رفتن ندارم میترسم مشکل وحشتناکی باشه

منم همینجوری هستم

سلام، خو شما نمیدونید پریودی بیشتر از 10روز خوب نیست و خطرناکه… عزیزم ترس نداره که جرعت نمیخواد برین دکتر ممکنه عفونت باشه یا از بقایایی بچه ب شکل خون لخته یا جفت یا… کیست و.. باشه برین دکتر حتما سرسری نگیرید

سلام وقتتون بخیر من همیشه پریودیم شدید و قرمز بود همیشه ولی این بار 7روز پریودیم خون قهوه ای بود به نظرتون طبیعیه؟

سلام من ۲۱سالم مجردم
همیشه پریودام منظم بوده با فاصله ۱۰روز بیشترپریود شدم بازم
ولی الان17روزه پریود نشدم اوایل که باید پریود میشدم خیلی درد داشتم ولی پریود نشدم تا الان سه چهاروزه نمیدونم خونه یا عفونت ولی قهوه ای رنگه وخیلیم نیست.
ولی علتش چیه!؟

منم همینطوری هستم

سلام ببخشیدمن ۸ماهه ک زایمان ک ۶ماه پریودنشدم بعدقرص ارژانسی خوردم سه هفته پریودشدم بعددوهفته هم بازپریودشدم الان دیگ یک ماه نشدم زعفرون خوردم پریودقهوای رنگ چندساعتی اومددیگ کم شدش میشه بهم بگیدازچیه

سلام من 7روز پریود بودم و بعداز پایان 6روز بعد مجددا پریود شدم با لکه ای قهوه ای میشه لطفا جوابمو بدین لطفا

سلام و وقت بخیر من دختر ۲۲ ساله ای هستم که حدود ۵ ماه پیس قرص ضدبارداری خوردم و چون حالمو خیلی بد میکرد وسطهاش قطع کردم و ادامه ندادم و بعدش پریود شدم ولی پریودم خیلی هم خونش به رنگ قهوه ای بود و هم سفت بود و خیلی مقدارش کم بود بعدش ۳ ماه پریود نشدم و بعد ۳ ماه پریود شدم بازهم مقدار خون خیلی کمه و سفت و قوه ای رنگه دلیلش چی میتونه باشه

سلام
امروز روز هشتم پریودیم هست
لکه خونی قهوه‌ای مواجه شدم
عادیه؟

اره عادیه

سلام من پریودی منظمی داشتم از هیچ روش جلو گیری استفاده نمیکنم و میخوام حامله شم ولی این ماه ۷ عدد قرص ال دی استفاده کردم حالا توی تاریخ پریود شدنم روز اول فقط از دو تا پد استفاده کردم اونم خیلی خون کم و قهوه ای داشت بعدش تبدیل شد به رنگ صورتی خیلی کم رنگ نمیدونم مشکل چیه میشه راهنمایی کنید؟؟

سلام من ۱۵ روز قبل پریود شدم بعدش دوباره الان پریود شدم رنگش سیاه غلیظ هست می‌تونه سقط جنین باشه؟

سلام من 23سالمه متاهل هستم کلا دوره پریودی نامنظمی داشتم مادرمم همینطور بودن دکتر هم میرفتم فقط برام ویتامین تجویز میکردن سونوگرافی هم ک گرفتم گفتن همه چیز طبیعیه…. پریودیام یک ماه در میون اتفاق میفته … الان دو مرتبه اس ک فقط در حد سه چهار روز اونم ترشح قهوه ای رنگ هست ….
علتش چیه؟

سلام من ۱۰ روز از تایم پریودم گذشته بود و امروز پریودم شدم اما برعکس پریودی هاب قبلم که قرمز بود ، اینبار قهوه ای هست برای چی اینطور شده ؟

سلام منم اینطوریم میشه راهنمایی کنید

دقیقا منم همین طورم خیلی نگرانم

سلام دکتر حالتون خوبه خداراشکر
به کمکتون احتیاج دارم
دکتر من داخل برج 12،،23پریود شدم دقیق تا 29پریود بودم دوباره برج 1،،12پریود شدم و تا 12روز پریود بودم دیگ اومدم کیت LHگذاشتم تقریبا 8/9روز پیش مثب شدم و نردیکی کردیم برای بارداری الان دوباره از 9تا حالا من لکه های خون قهوه ای رنگ میبینم مشکل چیه دکتر چرا اینجوری شدم لطفا راهنماییم کنید❤️

سلام من ۱۰ روز زودتر از آمار پریودیم پریود شدم رنگش خیلی قهوه ای وتیره هست و خیلی کم خون ریزی دارم نصبت به دفعه هایه قبل و نزدیک ۳هفته پیش هم قرص اورژانسی خوردم دلیلش چیه

سلام وقت بخیر من پریود نشدم و دوروزه لکه های قهوه ای آبکی هست تا حالا این مورد واسم پیش نیومده که قهوه ای باشه طبیعیه ؟ یا به بارداری هم مربوط میشه یا نه ممنون میشم راهنماییم کنین

سلام
من ۱۳ سالمه اولین باره پریود شدم و دو روزه خون قهوه‌ای است . طبیعیه ؟؟

من الان 4ماهه اقدام به بارداری کردم و پریودم تنظیم و آخرین روز پریودم خونه قهوه ای تیره میاد چرا من باردار نمیشم حتا در اول رابطه هم سوزش دارم میشه بگین؟کسی می‌دونه

سلام من یک سال شده از عروسی ام هیچ داروی برای جلوگیری از بارداری استفاده نکردم. اما باردار هم نشدم دکتور رفتم آزمایش دادم گفتن هیچ مشکل نداری تا یک سال نورمال است.
آلان ماه 12 شده از عروسی ما. پریود نورمال داشته پریود شدم از اول تا روز چهارم کاملا رنگ خون پریود ام قهوه‌ای است هیچ وقت این گونه پریود تجربه نکردم خیلی نگرانی دارم.
خواهش میکنم برام راهنمای کنید

سلام من ۴۶ روز زایمان کردم سزارین شدم و الان پریود شدم یکم خون قرمز داشتم ولی بعدش کلا رنگ قهوه ای تیرس خونش ۶ تا جنتامایسین هم زدم چند روز پیش

سلام من سه دفعه پشت سرهم پریود که میشدم خون به رنگ قهوایه تا آخر دوران پریودیم به رنگ قهوه ای هستش خیلی وقته اینطوریه نمیدونم مشکلم چیه

سلام من از وقت پریودم چهار روز گذشته الان پریود شدم زیاد نه قهوه ای رنگ کم کم میاد میخواستم ببینم علت این چیه؟ هیچوقت اینطوری نمی‌شدم لطفا جواب بدید ممنونم

سلام الان سه ماه زایمان کردم بعداز زایمان بعد چهل روز شروع کردم قرص شیردهی خوردم وسط قرص خودم لکه بینی قهوه ای تیره داشتم بعد قعط شد الان قرص تموم کردم منتظرم پریود بشم الان سه هفته هست هنوز پریود نشدم

سلام وقت بخیر
من یک هفته از پریودیم گذشته ولی زمانی که تحرک دارم مثلا باشگاه میرم بعدش لکه های قهوه ای شدید دارم ولی در حالت عادی ندارم دلیلش چیه

من روز اول پریودی خون قهوه ای ازم اومده و اولین باره 18 سال دارم

من یه سوال داشتم اینکه یک هفته مونده به ماهیانم رابطه مخافظت نشده داشتم اما معتقدیم که بعد وقتی همسرم عقب کشیده ارضا شده ما واسه محکم کاری ۲ تا قرص اورژانسی ضد بارداری خوردم الان دقیقا تو دوران ماهیانم ترشحات قهوه ای دارم نشونه چیه ؟

سلام شش ماه میشه پریودم از هفت روز چهار روز شده روزهای اول قوی کم رنگ میباشه بعد رنگ پریودم سیاه میشه

سلام بعد از زایمان پریودم کم شده به رنگ قهوی

سلام ده روزی از پریودیم گشته بود ک رنگ قهوه ای برام اومد گفتم حامله هستم ولی چند روز بعد رابطه ک داشتیم خون قرمز برام اومد میشه بگید برای چی اینجور شده

سلام ببخشید
اخه من پریدیم اصلا منظم نیس بعد الان پریود شدم خیلی کم و برنگ قهوه ای هستش اخه چرا؟

سلام من ۱۵ سالمه من روز ششم پریودیم همیشه پاک بودم و این دفعه روز ششم پاک شدم ولی نمیدونم چرا بعد از دو روز ک پاک شدم لک قهوه‌ای دارم میبینم ؟؟؟

سلام من 26سالمه روز آخر پریودم چند قطره خون قهوه ای اومده آیا مشکلی داره ؟

من یه هفته میشه ک ازپریودیم میگذره
بعد پریودیم یک‌بار رابطه داشتم ولی الان دوباره مث دوران پریودی درد کمر دارم ولی خونریزی قهوه ای دارنه ب اندازه خونه پریودی ک شدید باشع ولی خیلی زیاده
میشه بدونم حامله ک‌نیستم؟

سلام ببخشید من دو سه هفتس که پریودیم تموم شده و الان لکه های قهوه ای هستش طبیعیه!؟

سلام من همون روز پریود شدنم پریود شدم رنگش سیاه غلیظ هست آیا می‌تونه سقط جنین باشه ؟

سلام من ۱۲ سالمه اولین باره پریود شدم خونم قهوه‌ای رنگ هست آیا مشکلی هست ؟

سلام من نزدیک دوماه هست پریود نشدم ایبارداینجوری شدم فقط سه روز خون قهوه ای اومدعلت چیست

سلام،من رابطه ی محافظت نشده داشتم،و سریع ۴قرص ال دی خوردم،۱۲ساعت بعد۴تای دیگه،بعد از۵روز،یکم خونریزی قرمز و بعد قهوه ای داشتم،که ۳روز طول کشید،ایا این حد از خونریزی،برای دفع اسپرم،کفایت میکنه؟باردار نیستم؟

سلام ۱۸روز بود پریود نشدم الان شدم خون ریزی ندارم رنگش قرمز نیست رنگ سیاه داره

من از وقتی پریودم شروع شده کلا خون پریودم قهوه ای بوده الان بیشتر از چهار پنج روزه کلا خونم قهوه ای یا سیاهه