حرکت جنین دوقلو – احساس حرکت نوزادان

وقتی می فهمید که دوقلو باردار هستید ، بدیهی است که خوشحال هستید اما عصبی نیز هستید. تصور اینکه چگونه بارداری پیشرفت می کند شما را مضطرب می کند. اما شما همچنین منتظر حرکت نوزادان خود در داخل رحم هستید که معمولاً در حدود هفته 18 یا 20 رخ می دهد. آیا می خواهید بدانید وقتی دوقلوهای شما در داخل رحم حرکت می کنند چه حسی دارد؟ برای درک موضوع این مقاله را بخوانید.

چه زمانی می توانید حرکت دوقلوها را در داخل رحم خود احساس کنید؟

حرکت اولیه جنین در صورت بارداری دوقلو می تواند بین هفته های 18 تا 20 احساس شود که این میانگین برای بارداری تک قلو نیز است. در صورتی که این اولین بارداری شما نیست یا بدن شما لاغر است ، حرکات جنین زودتر احساس می شود. موقعیت جفت نیز در این امر نقش دارد. جفت های رو به جلو (رو به جلو) ممکن است مانع احساس لرزش ها شوند.

قبل از اینکه به این مبحث بیشتر بپردازیم ، بیایید همچنین تفاوت بارداری های دوقلو و تک قلو را بیابیم و همچنین جنبه های مختلف دیگر حرکات نوزادان دوقلو در داخل رحم را بررسی کنیم.

تفاوت حرکات بین حاملگی های دوقلو و تک قلو

در صورت بارداری دوقلو ، حرکات جنین زودتر قابل تشخیص است. شما همچنین می توانید ضربات منفرد ، ضربه های آرنج ، مشت و یا احساس فشار در شکم خود را هنگام حرکت نوزادان در یک فضای محدود تشخیص دهید. حرکات آنها را می توان در اواخر سه ماهه دوم احساس کرد ، اما در مقایسه با حاملگی تک قلو تشخیص حرکات جنین در حاملگی های دوقلو زودتر خواهد بود.

حرکت جنین دوقلو

حرکت جنین دوقلو

آیا می توان احساس کرد که دوقلوها به طور جداگانه لگد می زنند یا حرکت می کنند؟

در اوایل سه ماهه دوم ، برخی از مادرها می توانند لگد یا حرکت جداگانه دوقلوها را احساس کنند ، زیرا در رحم فضایی وجود دارد. شانس این امر افزایش می یابد به شرطی که نوزادان در طرف های مختلف یا یکی زیر دیگری قرار بگیرند. با این حال ، احتمال مساوی وجود دارد که مادران نتوانند بین دوقلوهای خود تمایز قائل شوند ، زیرا بیشتر وقت خود را در کنار هم و با اندام های در هم تنیده می گذرانند.

چگونه می توان ضربات دوقلوها را در رحم شمرد؟

هنگامی که شروع به تشخیص حرکات جنین می کنید ، متخصص زنان به شما توصیه می کند که آن را پیگیری کنید. این مرحله برای یک مادر آینده بسیار هیجان انگیز است زیرا می تواند الگوی کلی حرکت نوزاد را مشاهده کند. در اینجا نحوه محاسبه تعداد ضربات توسط مادران آمده است:

دو بار در روز حرکات را مشاهده کنید. باید صبح و عصر بررسی شود. زمانی را که لرزش ، ضربه ، رول و غیره احساس می کنید یادداشت کنید.
با رسیدن به 10 حرکت می توانید شمارش را متوقف کنید.

اگر مشاهده کردید که برای رسیدن به 10 حرکت بیش از یک ساعت طول می کشد ، پیاده روی کنید ، میان وعده بخورید یا مقداری آب میوه بنوشید و سپس دوباره حساب کنید.

اگر حرکتی به مدت دو ساعت یا بیشتر احساس نکردید ، با پزشک خود تماس بگیرید.

در مورد دوقلوها ، محدودیت فضایی در مقایسه با نوزادان مجرد وجود دارد ، بنابراین توجه مادر به الگوی حرکات از اهمیت بیشتری برخوردار است. در بین فعالیتهای روزانه خود مانند غذا ، ورزش و غیره ، حرکات جنین را به خاط داشته باشید ، اگر در الگوی حرکات نوزادان در رحم شما انحراف وجود دارد ، بلافاصله با متخصص زنان خود تماس بگیرید و از پزشک مشاوره بگیرید.

اگر حرکت جنین دوقلو متوقف شود باید نگران باشید؟

ممکن است دوره ای از بی تحرکی در نوزادان وجود داشته باشد ، شاید فضای کمتری برای حرکت آنها وجود دارد. اما ، اگر متوجه کاهش شدید حرکات شدید ، باید فوراً به پزشک مراجعه کنید.

نحوه محاسبه روزهای ایمن برای باردار نشدن

پزشک بررسی می کند که آیا رشد نامنظمی وجود دارد یا خیر، این مورد زمانی است که یک نوزاد از دیگری بزرگتر می شود یا سطح مایع آمنیوتیک پایین است. رشد نامنظم نیازی به بررسی خاصی ندارد و کاملاً شایع است ، اما اگر تفاوت قابل توجهی در اندازه دوقلوها وجود داشته باشد ، ممکن است نگران کننده باشد. این بیماری ممکن است به دلایل زیر باشد:

کمبود تغذیه ای به دلیل مشکل در بند ناف یا جفت.

سندرم انتقال دوقلو به دوقلو.

بنابراین ، هنگام مشاهده انحراف در حرکت دوقلوها یا سکوت آنها در داخل رحم ، مشاوره پزشکی بسیار ضروری است.

حرکت جنین دوقلو

حرکت جنین دوقلو

چگونه مطمئن شویم که دوقلوها در رحم خوب هستند.

وقتی منتظر دوقلو هستید ، نگران سلامت نوزادان خود خواهید بود. در صورتی که در احساس حرکات نوزادان خود مشکل داشته باشید ، پزشک شما روش های متعددی را برای اطمینان از ایمنی دوقلوهای شما پیشنهاد می کند.

در صورت بارداری دوقلو ، پزشک شما را بیشتر اسکن می کند. سونوگرافی ممکن است برای ارزیابی رشد جنین استفاده شود. یکی دیگر از روشهای رایج برای ارزیابی سلامت جنین ، آزمون بدون استرس (NST) است. این یک روش ساده است که در آن ضربان قلب جنین برای درک سلامت جنین کنترل می شود.

به محض رسیدن به هفته شانزدهم بارداری ، حرکات (تکان دادن) را در رحم خود تجربه خواهید کرد. این اولین حرکات نوزادان شما خواهد بود. اوایل ، ممکن است این حرکات را زود احساس نکنید (در صورتی که بچه های دوقلو داشته باشند ، حرکات اولیه می توانند در هفته های 18 تا 20 هفته احساس می شوند). تشخیص زودهنگام حرکات جنین به موارد زیادی بستگی دارد.

در هفته 24 ، دوقلوهای شما شبیه نوزادان تازه متولد شده خواهند شد و حس شنوایی آنها رشد می کند. حرکات دوقلوها در هفته 24 بسته به موقعیت نوزادان ، ممکن است گاهی یک طرفه شود، که ممکن است اغلب تغییر کند. اگر حرکات بیش از 2 ساعت یا بیشتر احساس نشد ، باید فوراً به پزشک مراجعه کنید.

بارداری یکی از شگفت انگیزترین تجربیات در زندگی یک زن است. در مورد بارداری دوقلو ، طبیعی است که یک زن نگران شود ، اما شما نباید اجازه دهید این ترس ها بر سلامت شما تأثیر بگذارد. اگر با مشکلی روبرو شدید با پزشک مشورت کنید و می توانید بارداری سالمی داشته باشید.

3.1 7 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات

سلام خوبید سلامتید خانواده محترم خوبند
سوال
چطور ممکنه خانمی دوقلو بار دار باشه و
یکی از دو قلوها دیگری را پس بزند و یکی از دوقلوها تلف شود ای در حالي است که ۳ ماه از بار داری می‌گذرد. ممنونم از حسن توجه شما