عارضه صبحگاهی و حالت تهوع در دوران بارداری – بخش دوم

تهوع در دوران بارداری

عارضه صبحگاهی و حالت تهوع در دوران بارداری – بخش اول

زود بخورید … تهوع صبح منتظر نمی ماند که از رختخواب بیرون بیایید و دلیل آن این است که وقتی مدتی غذا نخورده اید ، اسیدهایی که در داخل شکم خالی هستند در حال چرخش می باشند ، جز پوشش معده شما چیزی ندارند که هضم کنند و این باعث سست شدن شما می شود. برای جلوگیری از حالت تهوع ، شب غلات و تنقلات سالم میل کنید، همچنین اگر نیمه شب از خواب بیدار شدید سعی کنید چیزی بخورید، فقط برای این که معده شما در تمام طول شب کمی سیر بماند.

درست قبل از خواب به همین دلیل ، سعی کنید یک میان وعده سبک که سرشار از پروتئین و کربوهیدرات است، مانند کلوچه غلات کامل و یک لیوان شیر یا پنیر و یک مشت انبه منجمد خشک، درست قبل از خواب بخورید. این کمک می کند تا شکم شما هنگام بیدار شدن شادتر باشد.

ایده این است که شکم خود را همیشه کمی پر نگه دارید. شکم خود را بیش از حد پر نکنید ، اما اجازه ندهید کاملاً خالی شود. در طول روز به جای سه وعده غذایی بزرگ ، شش وعده کوچک بخورید، باز هم ، وقتی شکم خالی است ، بیشتر احساس تهوع می کنید. بعلاوه ، هضم وعده های غذایی کوچکتر آسان تر است و احتمال تحریک و سوزش معده ، یکی دیگر از علائم بارداری است. از خانه خود بدون یک میان وعده سالم که شکم شما قادر به تحمل آن است ، مانند میوه های خشک و آجیل ، غلات خشک ، غلات کامل یا چیپس سویا خارج نشوید.

خوب بخور. یک رژیم بارداری که سرشار از پروتئین و کربوهیدرات های پیچیده است. فکر کنید: نان تست کامل غلات و کره بادام زمینی یا پنیر و کراکر، نه تنها برای کودک مفید است ، بلکه می تواند تهوع را نیز قطع کند. از فست فودهای چرب و فرآوری شده که هضم سخت دارند و می توانند حالت تهوع شما را تشدید کنند ، دور شوید.

تهوع در دوران بارداری

تهوع در دوران بارداری

غذاهای خود را جایگزین کنید . اگر غذایی که می خورید شما را آزار می دهد، هر چقدر هم زود هضم و راحت باشد، سعی کنید به جای آن چیز دیگری با همان ویژگی های مثبت را جایگزین کنید .

هیچ بوی بدی را استشمانم نکنید . به دلیل اینکه زنان باردار حس بویایی قوی تری پیدا می کنند، رایحه هایی که تا به حال برایشان تنفر آمیز بود، اصلا نباید استشمام کنند و حتی ممکن است از بوهایی که تا قبل از بارداری لذت میبردند در دوران بارداری از آنها متنفر شده و حالت تهوع بگیرند . پس از هر چیزی که باعث تحریک شما می شود دوری کنید .

از مکمل ها استفاده کنید . مکمل ها به سه شکل پودری ، جویدنی و روکش دارند . از پزشک خود مشورت بگیرید که بدانید کدام نوع برای شما مناسبتر است . مکمل های حاوی ویتامین B6 و منیزیم و آهن در کاهش حالت تهوع موثر هستند . این مکمل ها را بهتر است بین وعده های غذایی مصرف کنید .

آجیل زنجبیلی . این توصیه دایه ای چند صد ساله دارد. زنجبیل می تواند به مواردی از این بیماری کمک کند. بیش از یک مطالعه برای کاهش حالت تهوع و استفراغ در بارداری نشان داده شده است. بنابراین کالاهای تهیه شده با زنجبیل واقعی مانند مواد غذایی زنجبیل ، شیر زنجبیل ، چای زنجبیل ، آب نبات زنجبیل ، بیسکویت زنجبیل ، زنجبیل متبلور یا نوشیدنی زنجبیل را مصرف کنید. هنگام آشپزی از زنجبیل استفاده کنید. سعی کنید سوپ هویج زنجبیل یا کلوچه زنجبیل درست کنید و چای خود را با آن دم کنید. حتی بوی زنجبیل تازه ممکن است ناراحتی معده شما را برطرف کند.

تهوع در دوران بارداری

لیمو. بسیاری از خانم ها بو و طعم لیمو را تسکین دهنده می دانند. آب نبات های مکنده ترش یا بوی لیموی تازه بریده شده ممکن است حالت تهوع شما را تسکین دهد.

از دستبند های ضد تهوع استفاده کنید. این دستبند ها به عرض 1 اینچ هستند که روی مچ بسته می شوند و با پوست ارتباط برقرار می کنند . یک دکمه روی این دستبند قرار دارد که با فشار روی دکمه آغاز به کار می کند. این دستبندها هیچ عارضه ای ندارند و در همه فروشگاهها و داروخانه ها موجود هستند و حالت تهوع بارداری را کاهش می دهند .

استراحت و استرس زدایی. هر دو می توانند به حداقل رساندن حالت تهوع کمک کنند. تکنیک های کلاسیک کاهش استرس ، مانند مدیتیشن و تجسم یا یوگا قبل از تولد را امتحان کنید .

آهسته حرکت کنید . عجله باعث تشدید حالت تهوع می شود. وقتی از رختخواب بیدار میشوید به سرعت خارج نشوید، کمی مکث کنید، بعد حرکت کنید .

0 0 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات