تفاوت سندرم پیش از قاعدگی PMS و بارداری

تفاوت سندرم پیش از قاعدگی و بارداری

هرچه به هفته قبل از شروع قاعدگی خود نزدیک می شوید، علائم جسمی و عاطفی مختلفی را تجربه می کنید. با این حال، برخی از این علائم مشابه علائم بارداری است.

سندرم پیش از قاعدگی چیست؟

سندرم پیش از قاعدگی، به عنوان PMS شناخته می شود و به علائم مختلف جسمی و عاطفی که زنان یک یا دو هفته قبل از دوره قاعدگی خود تجربه می کنند، اشاره می کند . این علائم در افراد مختلف متفاوت است و با شروع قاعدگی، ناپدید می شود.

سندرم پیش از قاعدگی در مقابل علائم بارداری

برخی از علائم سندرم پیش از قاعدگی مشابه علائم بارداری است. شدت این سندرم در زنان مختلف است و علائم بارداری نیز مخصوص هر فرد می تواند تفاوت هایی داشته باشد. سندرم پیش از قاعدگی و بارداری برخی از خانم ها را به شدت تحت تأثیر قرار می دهد، برخی ممکن است فقط ناراحتی خفیفی را تجربه کنند، در حالی که برخی دیگر کم تر تحت تأثیر قرار بگیرند. علائمی مانند حالت تهوع، تکرر ادرار، خستگی، نوسانات خلقی و سردرد بخش جدانشدنی سندرم پیش از قاعدگی و بارداری است، تفاوت بین این دو می تواند کامل چالش برانگیز باشد.

بگذارید علائم مربوط به سندرم پیش از قاعدگی و بارداری را بررسی کنیم و مواردی را که برای هر دو مشترک است، تجزیه و تحلیل کنیم و متوجه شویم که چگونه این علائم بیان گر سندرم پیش از قاعدگی یا علائم اولیه بارداری است.

تفاوت سندرم پیش از قاعدگی و بارداری

تفاوت سندرم پیش از قاعدگی و بارداری

علائم مشترک سندرم پیش از قاعدگی

برخی از خانم ها در طول این سندرم، استرس عاطفی و برخی دیگر درد و ناراحتی های جسمی را تجربه می کنند. بگذارید برخی از علائم شایع سندروم پیش از قاعدگی را بررسی کنیم.

1. ورم کردن یا ملتهب شدن پستان ها

برخی از خانم ها احساس می کنند که پستان های آن ها در طول این سندرم دردناک یا حتی متورم می شود. حساسیت پستان یا دردناک شدن آن در زنان متفاوت است و می تواند از خفیف تا شدید باشد. حساسیت پستان از قبل از شروع قاعدگی افزایش و با پیشرفت قاعدگی کاهش می یابد. در بیشتر موارد، پس از متوقف شدن خونریزی، حساسیت از بین می رود. در بعضی موارد، بافت سینه ها ممکن است حالت متفاوتی داشته باشد و زنان سنگینی همراه با درد و حساسیت پستان را تجربه کنند.

2- گرفتگی عضلات، کمردرد و لکه بینی

بسیاری از خانم ها قبل از قاعدگی دچار گرفتگی عضلات می شوند که غالباً در طی قاعدگی ادامه می یابد. گرفتگی (قاعدگی دردناک) شدید بوده و بیش از یک روز ادامه دارد. این گرفتگی ها در روزهای خون ریزی کاهش می یابد و به تدریج با توقف خون ریزی از بین می رود.

برخی از خانم ها قبل از شروع قاعدگی خود، لکه بینی را همراه با درد شکم تجربه می کنند. درد در ناحیه کمر یکی دیگر از علائم شایع است که زنان قبل و در طول قاعدگی خود تجربه می کنند.

3. تمایل به مواد غذایی یا هوس های غذایی

برخی از خانم ها به دنبال مواد غذایی خاصی مانند شکلات، شیرینی یا چیزهای خوش طعم هستند، در حالی که زنان دیگر با نگاه کردن به غذا احساس تهوع می کنند و احساس گرسنگی نمی کنند.

تفاوت سندرم پیش از قاعدگی و بارداری

تفاوت سندرم پیش از قاعدگی و بارداری

4. نوسانات خلقی

نوسانات خلقی یکی از علائم شایع سندرم پیش از قاعدگی است. بسیاری از خانم ها قبل از شروع قاعدگی خود، نوسانات روحی و احساسی را تجربه می کنند. آن ها تمایل به گریه کردن، احساس حقارت، مضطرب بودن، خوشحالی زیاد دارند و در کل حساس می شوند.

5- خستگی

برخی از خانم ها قبل از قاعدگی خود احساس خستگی شدید می کنند، حتی وقتی که درگیر فعالیت های سخت خود نمی شوند.

6. جوش یا آکنه

نوسانات هورمونی قبل از قاعدگی می تواند بر پوست اثر بگذارد. بیشتر خانم ها آکنه و جوش را تجربه می کنند و این به جوش قبل از قاعدگی معروف است. جوش قبل از قاعدگی به راحتی از بین می رود، اما در بعضی موارد، پزشک ممکن است داروهای ضد بارداری هورمونی برای کاهش پیدایش جوش صورت قبل از قاعدگی تجویز کند.

7. افزایش وزن و پف بدن

بدن قبل از شروع قاعدگی تمایل به حفظ آب دارد. به همین دلیل است که برخی از خانم ها قبل از قاعدگی پف کردن را تجربه می کنند و متوجه تغییرات جزئی مانند احساس تنگ شدن لباس برای بدن و احساس بیرون زدن شکم می شوند، گویی تازه غذای زیادی خورده . بسیاری از خانم ها نیز قبل از شروع قاعدگی خود دچار افزایش وزن می شوند. این علائم به محض شروع خونریزی از بین می رود.

0 0 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات