تصاویر سونوگرافی سه ماهه اول جنین – هفته اول تا ششم

سونوگرافی سه ماهه اول

برای همه ی زنان در بارداری دیدن تصاویر جنین یک بخش هیجان انگیز در بارداری است، آنها مراحل رشد فرزند خود را می بینند و با بزرگتر شدن او احساس لذت و شعف می کنند.

ما در این مطلب عکس های سه ماهه ی اول بارداری را به شما نشان می دهیم.

هفته های اول و دوم بارداری

سونوگرافی سه ماهه اول

تصاویر سونوگرافی از رویان (جنین) برای هفته های 1 و 2 بارداری وجود ندارد. این هفته ها دقیقا زمانی است که خیلی ها سردرگم هستند که آیا باردار هستند یا خیر.

شما باید روز اول آخرین پریود خود را یادداشت کنید و از آن روز حساب کنید که چقدر گذشته است. تا زمانی که اولین سونوگرافی را انجام ندهید سن دقیق جنین مشخص نمی شود.

هفته سوم بارداری

سونوگرافی سه ماهه اول

سونوگرافی سه ماهه اول

اندازه ی رویان در این زمان مشخص نیست. مهم ترین نقطه ی عطف در این هفته لقاح است، این هفته زمانی است که اسپرم با تخمک ملاقات می کند و پس از لقاح، نطفه در رحم جایگزینی می شود. اگر شما در هفته ی بعد به یک سونوگرافی بروید اولین تصاویر از رویان قابل مشاهده است.

هفته چهارم بارداری

سونوگرافی سه ماهه اول

اندازه ی جنین در این زمان مشخص نیست. مهم ترین مساله در این هفته، آزمایش خون مثبت بارداری شما است.

اگر شما به سونوگرافی بروید، یک دایره ی کوچک در مرکز سونو مشخص می شود که بسیار کوچک است، این ساک حاملگی است. سلول هایی که این کیسه را تشکیل می دهند، شروع به رشد می کنند. برخی از سلول ها تبدیل به جفت می شوند و برخی از آنها کیسه ی آمنیوتیک را تشکیل می دهند که با پر شدن مایع، جنین در حال رشد را احاطه می کند. سلولهای دیگر به منظور ایجاد همه چیز از ماهیچه ها و پوست گرفته تا مژه ها به کار گرفته می شوند. اما هنوز تا این اتفاقات فاصله ی بسیاری است.

هفته پنجم بارداری

سونوگرافی سه ماهه اول

نقطه عطف رشد جنین در این هفته، تشکیل سلول هایی برای قلب و رشد سیستم عصبی است.

سونوگرافی این هفته یک محیط تاریک است که در آن ساک حاملگی با مایع آمنیوتیک (مایع شناور درون کیسه) دیده می شود. جنین شما ماه ها تا به دنیا آمدنش درون این کیسه و مایع زندگی و رشد می کند. یک کیسه ی سفید در میان تاریکی سونوگرافی همان تصویر ساک حاملگی است. دایره ی سفیدی که داخل ساک وجود دارد، کیسه زرده نامیده می شود. پیش از تشکیل جفت، کیسه زرده در تامین مواد مغذی مورد نیاز برای رشد جنین شما نقش دارد. در مجاورت کیسه زرده علائم بسیار کوچکی از حضور جنین وجود دارد.

سونوگرافیست طول فرق سر تا دنبالچه جنین (CRL) را اندازه گیری و برای بررسی روند رشد جنین و محاسبه ی LMP شما (آخرین روز قاعدگی) درج می کند.

سونوگرافی سه ماهه اول

تقویم هفته به هفته بارداری

بهترین سونوگرافی در تهران

هفته ششم بارداری

جنین به شکل یک C در رحم دیده می شود، سر، پاها و بند ناف در حال شکل گیری است. خون در قلب شروع به پمپاژ شدن می کند.

این تصویر از یک سونوگرافی سه بعدی 3D جنین است که در آن جنین مشخص است. منحنی جنین با بند ناف در وسط دیده می شود. سر در سمت راست بالای تصویر ظاهر می شود. جوانه های کوچکی را نیز مشاهده می کنید که در نهایت رشد کرده و دست و پا تشکیل می شود.

تپش قلب جنین در هفته قابل رویت است. اینجا سونوگرافیست می تواند تصویر ضربان قلب را روی دستگاه به شما نشان دهد. ریتم ضربان در پایین تصویر به شما نمایش داده می شود.

مترجم: نفیسه اسلامبولچی

4.5 2 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات