تریکومونیازیس در دوران بارداری

تریکومونیازیس در بارداری

تریکومونیازیس چیست؟

Trichomoniasis (همچنین به عنوان “trich” نیز شناخته می شود) یک عفونت مقاربتی نسبتاً شایع (STI) است که توسط یک انگل میکروسکوپی ایجاد می شود. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) تخمین می زند که بیش از 7 میلیون نفر – از جمله 124000 زن باردار – هر ساله در ایالات متحده به این عفونت آلوده می شوند.

چگونه تریکومونیازیس می تواند بر بارداری من تأثیر بگذارد؟

عفونت تریکومونا در دوران بارداری احتمال تولد زودرس ، پارگی زودرس غشاء (PPROM) و داشتن یک نوزاد با وزن کم (تولد نوزاد با وزن کمتر از 5/5 پوند) را افزایش می دهد، همچنین این عفونت می تواند شما را مستعد ابتلا به HIV کند.

این امکان نیز وجود دارد که کودک شما هنگام زایمان به انگل تریکومونا آلوده شود؛ اما این اتفاق بسیار نادر است و عفونت را می توان با آنتی بیوتیک درمان کرد.

تریکومونیازیس در بارداری

تریکومونیازیس در بارداری

علائم تریکومونا چه چیز هایی می تواند باشد؟

ممکن است علائمی نداشته باشید. اما در صورت داشتن علائمی مانند ، ترشح مایعات لزج مایل به سبز با بوی نامطبوع، قرمزی یا خارش واژن، احساس سوزش در هنگام ادرار یا هنگام مقاربت ، درد در ناحیه ی زیر شکم مشکوک به عفونت تریکومونا هستید.

علائم بیماری ممکن است خیلی زود و یا خیلی دیر بعد از آلوده شدن بروز کند. بنابراین اگر به تازگی دچار علائم بیماری شده اید ، لزوماً به معنای این نیست که اخیراً با آن مبتلا شده اید.

اگر علائمی دارید ، به پزشک خود اطلاع دهید تا مورد آزمایش قرار بگیرید. برای آزمایش تریکومونیازیس ، پزشک شما از مایعات واژن برداشته و آن را با میکروسکوپ معاینه می کند. او همچنین ممکن است یک نمونه را برای آزمایش های دقیق تر به آزمایشگاه بفرستد.

آیا در دوران بارداری برای تریکومونیازیس غربالگری نیاز است ؟

مگر در مواردی که علائم داشته باشید ، برای این عفونت آزمایش نمی شوید؛ چرا که برخی تحقیقات نشان می دهد که انجام این کار حتی ممکن است خطر زایمان زودرس را افزایش دهد. به همین دلیل ، فقط زنانی که علائم آزار دهنده دارند در دوران بارداری از نظر تریکومونیا مورد آزمایش و درمان قرار می گیرند.

تریکومونیازیس در بارداری

تریکومونیازیس در بارداری

چگونه تریکومونیازیس در دوران بارداری درمان می شود؟

اگر علائم آزار دهنده دارید و ترشحات واژنی غیر معمول دارید، یک دوره از مترونیدازول خوراکی به شما داده می شود ، که به طور کلی برای نوزاد در دوران بارداری بی خطر است. شریک زندگی شما نیز باید به صورت هم زمان تحت درمان قرار گیرد ، چه علامتی داشته باشد، چه علامتی نداشته باشند.

شما باید از مقاربت جنسی با شریک زندگی خود، خودداری کنید تا هر دو، طول درمانی خود را تمام کنید و عاری از علائم باشید، در غیر این صورت ، شما دوباره در معرض خطر هستید. شما باید در طول درمان و به مدت 24 ساعت از آخرین مصرف داروی خود ، از نوشیدن الکل خودداری کنید. (هرچند به زنان باردار توصیه می شود که به هیچ وجه از نوشیدنی های الکلی در دوران بارداری استفاده نکنند).

چگونه می توانم از ابتلا به تریکومونیازیس خودداری کنم؟

با شریک زندگی که فقط با شما رابطه جنسی دارد، نزدیکی کنید. اگر این گونه نباشد ، می توانید از کاندوم استفاده کنید که خطر انتقال تریکومونیازیس و بیشتر STI های دیگر را کاهش می دهد.

ترجمه: واحد تولید محتوا سئو پارسی

0 0 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات