تداخلات دارویی مدروکسی پروژسترون – بخش دوم

پیشگیری از بارداری

Deferasirox :

ممکن است غلظت سرمی Substrates CYP3A4 را کاهش دهد (خطر بالایی با القا کنندگان).

افاویرنز:

ممکن است غلظت سرمی پروژستین ها (پیشگیری از بارداری) را کاهش دهد.

مدیریت: به دلیل احتمالاً کاهش تأثیر پیشگیری از بارداری ، از روش جایگزین یا اضافی برای جلوگیری از بارداری استفاده کنید. به نظر نمی رسد استات تزریق شده داروی مدروکسی پروژسترون در این تعامل شرکت کند. اصلاح درمان را در نظر بگیرید.

Elexacaftor ، Tezacaftor و Ivacaftor :

داروهای ضد بارداری هورمونی ممکن است اثر سوء Elexacaftor ، Tezacaftor و Ivacaftor را افزایش دهند. به طور خاص ، خطر بثورات پوستی ممکن است افزایش یابد.

Encorafenib :

ممکن است غلظت سرمی پروژستین ها (ضد بارداری) را کاهش دهد.

انزالوتامید:

ممکن است غلظت سرمی CYP3A4 Substrates را کاهش دهد (با خطر زیاد در القا)

مدیریت: از مصرف همزمان آنزالوتامید با بسترهای CYP3A4 ، باید خودداری شود. استفاده از آنزالوتامید و سایر بسترهای CYP3A4 باید با احتیاط و نظارت دقیق انجام شود. اصلاح درمان را در نظر بگیرید.

اردافیتینیب:

ممکن است غلظت سرمی CYP3A4 Substrates را کاهش دهد (با خطر زیاد در القا).

Eslicarbazepine:

ممکن است غلظت سرمی پروژستین ها (ضد بارداری) را کاهش دهد.

مدیریت: روشهای جایگزین و غیر هورمونی جلوگیری از بارداری باید برای زنان دارای توانایی باروری در نظر گرفته شود. اصلاح درمان را در نظر بگیرید.

Felbamate :

ممکن است غلظت سرمی پروژستین ها (پیشگیری از بارداری) را کاهش دهد.

مدیریت: شکست پیشگیری از بارداری امکان پذیر است. استفاده از روش پیشگیری از بارداری غیر هورمونی توصیه می شود. اصلاح درمان را در نظر بگیرید.

Flibanserin:

پروژستین ها (ضد بارداری) ممکن است غلظت سرمی فلیبانسرین را افزایش دهند.

Fosamprenavir :

پروژستین ها (پیشگیری از بارداری) ممکن است غلظت سرمی متابولیت های فعال فوزامپرناویر را کاهش دهند.

مدیریت: استفاده از روشهای جایگزین یا اضافی برای جلوگیری از بارداری را در نظر بگیرید. از انبار تزریق شده داروی مدروکسی پروژسترون ممکن است بدون نیاز به پیشگیری از بارداری استفاده شود. اصلاح درمان را در نظر بگیرید.

Fosaprepitant:

ممکن است غلظت سرمی پروژستین ها (ضد بارداری) را کاهش دهد. آپریپیتانت متابولیت فعال احتمالاً مسئول این اثر است.

مدیریت: روشهای جایگزین یا اضافی پیشگیری از بارداری باید هم در طول درمان با آپریپیتانت یا فوساپرپیتانت و هم حداقل برای یك ماه پس از آخرین دوز آپریپیتانت / فوزاپرپیتانت استفاده شود. اصلاح درمان را در نظر بگیرید.

Fosphenytoin :

ممکن است اثر درمانی پروژستین ها (ضد بارداری) را کاهش دهد. نارسایی پیشگیری از بارداری امکان پذیر است.

مدیریت: شکست پیشگیری از بارداری امکان پذیر است. استفاده از پیشگیری از بارداری غیر هورمونی توصیه می شود. اصلاح درمان را در نظر بگیرید.

Griseofulvin:

ممکن است اثر درمانی پروژستین ها (ضد بارداری) را کاهش دهد. نارسایی پیشگیری از بارداری امکان پذیر است. از ترکیب خودداری کنید.

گیاهان (خواص پروژسترونی) به عنوان مثال ، Bloodroot ، Yucca ممکن است اثر سوء و سمی پروژستین ها را افزایش دهد.

Indium 111 Capromab Pendetide آنتی آندروژن ها ممکن است اثر تشخیصی Indium 111 Capromab Pendetide را کاهش دهند. از ترکیب خودداری کنید.

Ivosidenib :

ممکن است غلظت سرمی پروژستین ها (پیشگیری از بارداری) را کاهش دهد.

مدیریت: روشهای جایگزین پیشگیری از بارداری (یعنی غیر هورمونی) را در بیمارانی كه ایووسیدنیب دریافت می كنند در نظر بگیرید. اصلاح درمان را در نظر بگیرید.

Ixazomib :

ممکن است غلظت سرمی پروژستین ها (پیشگیری از بارداری) را کاهش دهد. به طور خاص ، استفاده از ایکسازومیب با دگزامتازون ممکن است غلظت سرمی پروژسترونهای پیشگیری از بارداری را کاهش دهد.

مدیریت: بیمارانی که توانایی باروری دارند باید از داروی جلوگیری از بارداری غیر هورمونی در طول 90 روز پس از درمان با ایکسازومیب استفاده کنند. از ترکیب خودداری کنید.

LamoTRIgine :

ممکن است غلظت سرمی پروژستین (پیشگیری از بارداری) را کاهش دهد.

Lesinurad :

ممکن است غلظت سرمی پروژستین ها (ضد بارداری) را کاهش دهد.

مدیریت: استفاده از پیشگیری از بارداری غیر هورمونی در بیمارانی که تحت درمان با لزینوراد قرار دارند و مایل به پیشگیری از بارداری هستند ، توصیه می شود. اصلاح درمان را در نظر بگیرید.

Lixisenatide:

ممکن است غلظت سرمی پروژستین ها (ضد بارداری) را کاهش دهد.

مدیریت: پیشگیری از بارداری خوراکی را 1 ساعت قبل یا حداقل 11 ساعت پس از تجویز لیکسیسناتید انجام دهید. اصلاح درمان را در نظر بگیرید.

Lopinavir:

ممکن است غلظت سرمی پروژستین ها (پیشگیری از بارداری) را کاهش یا افزایش دهد.

مدیریت: استفاده از روشهای جایگزین یا اضافی برای جلوگیری از بارداری را در نظر بگیرید. از ایمپلنت های تزریق شده داروی مدروکسی پروژسترون و اتونوژسترل بدون نیاز به پیشگیری از بارداری می توان استفاده کرد. اصلاح درمان را در نظر بگیرید.

پیشگیری از بارداری

Lumacaftor and Ivacaftor:

ممکن است غلظت سرمی ضد بارداری های هورمونی را کاهش دهد.

مدیریت: از مصرف همزمان داروهای ضد بارداری هورمونی و لوماکافتور / ایواکافتور خودداری کنید. در صورت نیاز به این ترکیب ، باید از روش پیشگیری از بارداری غیر هورمونی استفاده شود. اصلاح درمان را در نظر بگیرید.

Metreleptin :

ممکن است غلظت سرمی پروژستین ها (پیشگیری از بارداری) را کاهش دهد. مترلپتین ممکن است غلظت سرمی پروژستین ها (پیشگیری از بارداری) را افزایش دهد.

MiFEPRIStone :

ممکن است اثر درمانی پروژستین ها (ضد بارداری) را کاهش دهد. MiFEPRIStone ممکن است غلظت سرمی پروژستین ها (پیشگیری از بارداری) را افزایش دهد.

مدیریت: زنان در سنین باروری باید از داروی موثر و غیر هورمونی پیشگیری از بارداری در طی درمان با میفپریستون و 4 هفته پس از آن استفاده کنند. اصلاح درمان را در نظر بگیرید.

Mitotane :

ممکن است غلظت سرمی CYP3A4 Substrates را کاهش دهد (با خطر زیاد در القا).

مدیریت: ممکن است نیاز باشد که در بیمارانی که تحت درمان با میتوتان هستند ، دوزهای بسترهای CYP3A4 به میزان قابل توجهی تنظیم شوند. اصلاح درمان را در نظر بگیرید.

Mycophenolate:

ممکن است غلظت سرمی پروژستین ها (پیشگیری از بارداری) را کاهش دهد.

مدیریت: استفاده از روش پیشگیری از بارداری اضافی یا جایگزین (غیر هورمونی) باید مورد توجه قرار گیرد. اصلاح درمان را در نظر بگیرید.

Nalmefene :

MedroxyPROGESTERone ممکن است غلظت سرمی نالمفن را افزایش دهد.

Nelfinavir:

ممکن است غلظت سرمی پروژستین ها (پیشگیری از بارداری) را کاهش دهد.

مدیریت: به دلیل کاهش احتمالی تأثیر پیشگیری از بارداری ، از روش پیشگیری جایگزین استفاده کنید. به نظر نمی رسد استات تزریق شده داروی مدروکسی پروژسترون در این تعامل شرکت کند. اصلاح درمان را در نظر بگیرید.

Nintedanib :

ممکن است اثر درمانی داروهای ضد بارداری هورمونی را کاهش دهد.

مدیریت: زنانی که توانایی باروری دارند و همزمان از داروهای پیشگیری از بارداری هورمونی استفاده می کنند ، باید حداقل 3 ماه پس از آخرین دوز ، روش جلوگیری از بارداری را در حین درمان با نینتانانیب اضافه کنند. اصلاح درمان را در نظر بگیرید.

0 0 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات