بی اشتهایی و پرخوری در بارداری – بخش سوم

بی اشتهایی و پرخوری در بارداری – بخش اول

بی اشتهایی و پرخوری در بارداری – بخش دوم

اثرات طولانی مدت اختلال خوردن در باروری

آیا بعد از بهبودی یک اختلال غذایی می تواند بر قدرت باروری شما تأثیر بگذارد؟ این مشخص نیست

برخی تحقیقات نشان داده است که ، بله ، کسانی که سابقه اختلالات خوردن دارند ، بیش از جمعیت عمومی در بارداری دچار مشکل می شوند. برخی مطالعات همچنین نشان داده اند که باردار شدن افرادی که سابقه اختلالات خوردن دارند ممکن است کمی بیشتر طول بکشد.

از طرف دیگر ، مطالعات دیگری نیز انجام شده است که نشان می دهد که این مسئله هیچ اثری در باروری طولانی مدت نداشته است.

بخاطر داشته باشید که تأثیر طولانی مدت اختلال در خوردن ممکن است به شدت اختلال خوردن شما بستگی داشته باشد. به عنوان مثال ، در موارد بی اشتهایی شدید ، ممکن است آسیب دائمی به قلب ، استخوان ها و سیستم تولید مثل وارد شود.

تصور نکنید که در طولانی مدت مشکلات باروری خواهید داشت. بسیار ممکن است که بتوانید به راحتی باردار شوید.

بهترین کار این است که با متخصص زنان خود صحبت کنید و در مورد سابقه خود با اختلالات خوردن صادق باشید. او می تواند آزمایش اولیه باروری را انجام دهد و در مورد خوب به نظر رسیدن اوضاع یا وجود مشکلات احتمالی ، یک خط مبنای اولیه بگذارد.

بارداری ممکن است – حتی اگر قاعدگی نداشته باشید

برخی از زنان مبتلا به اختلالات خوردن یا سابقه اختلالات خوردن تصور می کنند که نمی توانند باردار شوند. آنها از استفاده از روش پیشگیری از بارداری ناکام می مانند و ناخواسته باردار می شوند.

در حقیقت ، زنان مبتلا به بی اشتهایی دو برابر بیشتر از جمعیت عمومی بارداری بدون برنامه را تجربه می کنند. این احتمالاً به این دلیل است که این زنان معتقدند که اگر پریود نمی شوند یا قاعدگی نامنظم هستند ، نمی توانند باردار شوند. این در واقع خلاف واقع است. اگرچه ممکن است با یک دوره نامنظم کمتر باردار شوید ، اما هنوز هم ممکن است.

اگر نمی خواهید باردار شوید ، مطمئن شوید که از نوعی جلوگیری از بارداری استفاده کرده اید.

چگونه اختلالات خوردن بر بارداری و زایمان تأثیر می گذارد

اختلالات خوردن می تواند بر بارداری و زایمان تأثیر بگذارد. یک اختلال تغذیه ای فعلی می تواند سلامت جنین را در معرض خطر قرار دهد و یک بیماری یا اختلالات خوردن فعلی می تواند سلامت روانی مادر را در معرض خطر قرار دهد.

خطرات بهداشتی برای کودک

افزایش خطر سقط جنین

افزایش خطر زایمان زودرس

افزایش خطر تولد نوزاد کم وزن

خطرات سلامتی برای مادر

سو تغذیه

کمبود آب بدن

مشکلات قلبی

افسردگی در دوران بارداری یا بعد از آن

به دلیل سلامتی خود و کودک خود ، اگر در حال حاضر از یک اختلال خوردن رنج می برید یا حتی در گذشته با یک اختلال خوردن روبرو شده اید ، در دوران بارداری از یک متخصص کمک بگیرید.

صحبت با یک مشاور و یک متخصص تغذیه می تواند به انتخاب روش بهتر به شما و کودک تان کمک کند و همچنین به شما کمک می کند تا با استرس بارداری و زایمان کنار بیایید.

درمان های باروری و اختلالات خوردن

آیا هنگام بروز اختلال در خوردن می توانید درمان باروری دریافت کنید؟ در حالت ایده آل ، شما می خواهید هم با پزشک باروری (یا متخصص زنان) و هم با مشاور بهداشت روان خود مشورت کنید تا با هم تصمیم بگیرند که بهترین تصمیم برای شما چیست.

به یاد داشته باشید که بارداری با یک اختلال فعال تغذیه ای ، سلامتی شما و کودک شما را در معرض خطر قرار می دهد.

در مورد القا تخمک گذاری با داروهای باروری ، توصیه فعلی این است که از درمان های باروری در زنانی که BMI آنها کمتر از 18/5 نیست ، استفاده نشود. اگر این مربوط به شرایط شما باشد ، پزشک ممکن است از تجویز داروهای باروری امتناع کند. این برای ایمنی شما و کودک شماست.

اگر مشکلات تخمک گذاری شما به اختلال در خوردن مربوط است ، باید بدانید که بالا آوردن وزن ، داشتن رژیم غذایی سالم و ورزش کمتر ممکن است برای شروع تخمک گذاری کافی باشد. سپس ، می توانید به تنهایی باردار شوید و به داروهای باروری نیازی نخواهید داشت.

ناباروری مردانه

در مورد ناباروری مردان مربوط به اختلال خوردن چطور؟ نادر است که از درمان های باروری برای درمان ناباروری مرتبط با اختلال خوردن مرتبط با مردان استفاده می شود. با این اوصاف ، بالا بردن وزن و داشتن یک رژیم غذایی سالم ممکن است برای بهبود سلامت منی و بازگشت باروری کافی باشد.

اگر سابقه اختلال در خوردن دارید اما در حال حاضر با این چالش روبرو نیستید ، ممکن است برای باردار شدن مشکلی نداشته باشید. با این حال ، اگر بعد از یک سال تلاش باردار نشدید (یا بعد از شش ماه تلاش ، اگر 35 سال یا بیشتر دارید) ، پس برای ارزیابی باروری به متخصص زنان خود مراجعه کنید.

بی اشتهایی و پرخوری در بارداری – بخش اول

بی اشتهایی و پرخوری در بارداری – بخش دوم

0 0 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات